Folia do mikrofali

1. Data: 2001-03-20 13:54:10

Temat: Re: Folia do mikrofali
Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sie Waszym zdaniem spisuje folia przeznaczona do mikrofali? Poodbno
> ma chronic potrawy przed ich nadmiernym przesudzeniem. Czy ktos ma z tym
> jakies doswiadczenia (dobre/zle)?

Co do mikrofali, to jakos udaje mi sie nie przesuszac i bez folii (pewnie
dlatego, ze nie gotuje zbyt duzo w tej maszynie:)). Natomiast uwazam, ze
taka folia jest rewelacyjna do przykrywania rzeczy chowanych do lodowki (np
gar z zupa), bo dzieki tym dziurkom nie osadza sie na folii zbyt duzo
wody:))
Magda

1. Data: 2001-03-20 13:54:31

Temat: Folia do mikrofali
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Jak sie Waszym zdaniem spisuje folia przeznaczona do mikrofali? Poodbno
ma chronic potrawy przed ich nadmiernym przesudzeniem. Czy ktos ma z tym
jakies doswiadczenia (dobre/zle)?

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2001-03-20 17:17:58

Od: "Andrzej Lipski" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@r...prv.pl> napisal w wiadomosci
> Jak sie Waszym zdaniem spisuje folia przeznaczona do mikrofali? Poodbno
> ma chronic potrawy przed ich nadmiernym przesudzeniem. Czy ktos ma z tym
> jakies doswiadczenia (dobre/zle)?
----------------------------
Calkowicie zgadzam sie z Magda.
W mikrofali lepiej uzyc dwuczesciowych naczyn zaroodpornych ze
szkla (takie dwie miski zlozone razem). Dotyczy to dlugotrwalej obrobki
cieplnej. Folia jest podobno niezdrowa . Mozna ja uzywac do odgrzewania
i w przypadku uzycia grzania do 6min ponizej 700W.

1. Data: 2001-03-20 20:18:26

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lipski wrote:

> [...]
> cieplnej. Folia jest podobno niezdrowa . Mozna ja uzywac do odgrzewania
> i w przypadku uzycia grzania do 6min ponizej 700W.

dokladnie. folia jest dobra jednak do odgrzewania mrozonego pieczywa.
trudno w takim przypadku dobrac naczynie ;)
przynajmniej z mojego zestawu, w sklad ktorego wchodzi jedno acz 2 -
czesciowe naczynie ;))))

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-03-21 01:07:04

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Lipski" <o...@h...pl> wrote:

>cieplnej. Folia jest podobno niezdrowa . Mozna ja uzywac do odgrzewania
>i w przypadku uzycia grzania do 6min ponizej 700W.

:-))) Dobre. Czesto slysze opinie, ze to ponoc same mikrofale sa niezdrowe.
Pierwszy taz uslyszalem, ze ktos nie uzywa czegos w mikrofali, bo to cos
jest niezdrowe :-))))

A tak powaznie to ja myslalem, ze ten watek bedzie dotyczyl takiej
specjalnej folii do mikrofali, ktora sluzy do pieczenia. Z zewnatrz wyglada
troche jak powlekana czyms folia aluminiowa. Wkladasz do woreczka z tej
folii np. kawalek miesa i uruchamiasz mikrofale. Pod ich wplywem ta folia
sie nagrzewa i piecze sie to co w niej jest. Mikrofale nie maja wplywu na
mieso ale na ta folie.

Nigdy nie probowalem tego w praktyce, bo jak mam cos upiec to uzywam
piekarnika albo kombiwaru ale zastanawiam sie jak sie tego cuda uzywa w
praktyce.

Pozdrawiam.

Lechu.

1. Data: 2001-03-21 10:11:19

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek(Lechu) Marmon" <l...@i...uj.edu.pl> napisał w
wiadomości news:3ab7e928.40554148@news.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
>
> Nigdy nie probowalem tego w praktyce, bo jak mam cos upiec to uzywam
> piekarnika albo kombiwaru ale zastanawiam sie jak sie tego cuda uzywa w
Lechu folia aluminiowa, czy tylko powlekana odbija fale i nic w ten
sposób nie upieczesz ! Skąd Ty się "urwałeś" ?
Mowa jest o specjalnej termofoli przezroczystej podobnej do polietylenowej
i odpornej (do pewnego stopnia) na obrobke termiczna i mikrofale.
Ta o której mowisz słuzy do piekanika lub bigtostera. Nie wolno uzywac
foli aluminiowej do Grilla !! Odparowuje aluminium na pieczyste.
Odnosnie szkodliwosci. Przeczytaj sobie Młodego Techn. z 1905r. i
wplywie podrozy koleja (15km/godz) na wylewy krwi i raka żoladka.
Polowa importowanej zywnosci obrabiana jest pradem wysokiej czestotliwosci .
Torby z folii powlekanej aluminiowej (spod papier woskowany) sluza do
teroizolacji (przenoszenie lodow lub kurczakow z grilla).
pozdrawiam:
Orion

1. Data: 2001-03-25 18:53:24

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek(Lechu) Marmon" <l...@i...uj.edu.pl> napisał w
wiadomości news:3abe2c98.1962250@news.cyf-kr.edu.pl...
> Metale sie w kuchenkach mikrofalowych nagrzewaja. Tak dziala np. talerz
> "cisp". Torebki z folii, o ktorych pisalem z opisu jaki widzialem dzialaly
> wlasnie na tej samej zasadzie. Izolowaly od mikrofal zywnosc ale
> jednoczesnie sie nagrzewaly i piekly to co bylo w srodku.
>
> Proponuje mniej ignorancji a wiecej zrozumienia przy czytaniu :-)
> Lechu
Sorry ! Moze czegoś nie zrozumiałem. Ale sposób jaki proponujesz
wymaga połozenia folii pod potrawę. A Ty piszesz o woreczku. Jezeli
potrawę zawiniesz w folię to się nie upiecze. Możesz jedynie uszkodzić
kuchenkę energią odbitą od folii.
Orion

1. Data: 2001-03-25 19:09:58

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Orion" <o...@h...pl> wrote:

> [...]
>Torby z folii powlekanej aluminiowej (spod papier woskowany) sluza do
>teroizolacji (przenoszenie lodow lub kurczakow z grilla).

Witam. Z nikad sie nie urwalem a Ty najwyrazniej piszesz o czyms zupelnie
innym niz ja.

Bez urazy oczywiscie (patrz na smyla).

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-03-25 19:59:50

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości news:3abe2c98.1962250@news.cyf-kr.edu.pl...

| Metale sie w kuchenkach mikrofalowych nagrzewaja. Tak dziala np. talerz

Funkcja crisp działa razem z grillem i podejrzewam, że od tego się nagrzewa.
Talerz crisp nie ma też nigdzie odsłoniętego metalu - spód jest pokryty
jakąś ceramiką, a wierzch - substancją gumotodobną.

Aby zaobserwować, jak działa metal w kuchence mikrofalowej, proponuję mały
eksperyment. Wstaw doń talerz (może być z czymś) z ozdobnym, tzw. złotym
brzegiem. I włącz kuchenkę.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2001-03-26 05:29:00

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Orion" <o...@h...pl> wrote:

> [...]
>wymaga połozenia folii pod potrawę. A Ty piszesz o woreczku. Jezeli
>potrawę zawiniesz w folię to się nie upiecze. Możesz jedynie uszkodzić

Zacznijmy od tego, ze ja nie pisalem wcale, ze woreczki sa z folii
aluminiowej. Pisalem tylko, ze przypominaja one taka folie powlekana jakims
przezroczystym tworzywem. z czego one sa to ja nie wiem ale najwyrazniej
dzialaja dokladnie tak jak dziala talez krisp czyli nagrzewaja sie pod
wplywem mikrofal. Z podstaw fizuki jakie posiadam wynika, ze jesli cos sie
pod wplywem fal nagrzewa to musi je pochlaniac. Z reszta talez krisp tez
pochlania te promienie i kuchenka sie nie psuje. Woreczek nie jest
szczelnie zamkniety wiec dla mnie zrozumialym jest, ze zjajdujace sie w
srodku miesa sie bedzie pieklo jak w piekarniku.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
| |__| __/ (__| | | | |_| | http://www.ii.uj.edu.pl/~lechu

kosmetyki
Garnki do gotowania na parze
termit pełnomleczny? (wrazliwi nie czytac)
Szalone krowy i pryszczyca
zupa stracciatella