Forum dla młodych małżeństw

241. Data: 2005-12-16 12:12:58

Temat: Re: Forum dla młodych małżeństw
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał(a):

> _Dwoje_ zarabiających (ergo zazwyczaj pracyjących do 17-18) takie
> wytłumaczenie bardzo łatwo jest znaleźć, jeśli są dzieci. Bez dzieci
> istotnie trudniej.

Znaczy, darmowa niańka, tanie mieszkanie, wikt i opierunek są ważniejsze niż
czucie się u siebie, poczucie prywatności i - last but not least - możliwość
zdecydowania, jakie kafelki ma się w kuchni? O matko, nigdy tego nie
zrozumiem. I chyba nie chcę rozumieć.

--
JoP

242. Data: 2005-12-16 12:14:14

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):
> Liczba!

Celna uwaga. Pomieszczenia są policzalne.

--
JoP

243. Data: 2005-12-16 13:23:05

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał

> Przegrałam :(

Nieudaczniczka :-/
Nie piję już z Tobą.

PozdrawiaM

244. Data: 2005-12-16 13:29:17

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

> dla rodziny typu dwoje zarabiających dorosłych
> plus dzieci to już trudniej mi znaleźć jakieś akceptowalne wytłumaczenie.

Kup mieszkanie w mieście przy zarobkach rzędu 2x2000 zł miesięcznie i braku
możliwości otrzymania kredytu, to wtedy faktycznie będziesz mogła mieć
trudności ze znalezieniem akceptowalnego wytłumaczenia.
Bo w tej chwili to ewidentnie albo rżniesz głupa albo usiłujesz rozpętać
bezsensownego flejma, co w sumie na jedno wychodzi.

PozdrawiaM

245. Data: 2005-12-16 13:29:48

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Znaczy, darmowa niańka,

Przyznam, bardziej myślałam o tym, że dziecko spędza czas z kimś z
rodziny, kto się zawsze lepiej nim zajmie niż osoba obca.
A potem odbierze z przedszkola, pomoże w lekcjach, inteligentniej niż
najęta Ukrainka.
Niestety moja matka pracuje i musiałam nająć opiekunkę, wtedy
żałowałam, a teraz jak dziecko po szkole wraca do domu, mimo, że może
siedzieć samo, kontrolowane przez telefon, to jestem spokojniejsza jak
mam świadomość, że jest z nim ktoś z rodziny.

> tanie mieszkanie, wikt i opierunek są ważniejsze niż

:))))) Kiedyś Ci pokażę rachunki za 80-letni dom w centrum Warszawy.
Nie wiem skąd u Ciebie głeboko zakorzenione przekonanie, że mieszkając
z rodzicem(ami) jest się na ich utrzymaniu. Ja mam wrażenie, że raczej
jest odwrotnie, od pewnego momentu to rodzice mieszkają w Twoim domu i
raczej Ty im pomagasz, nie tylko finansowo.
W każdym razie tak było w kolejnych etapach mojej, wielopokoleniowej
rodziny, w której największym problemem było w jaki sposób przekazać
prawo własności dziecku.

> czucie się u siebie, poczucie prywatności i - last but not least - możliwość
> zdecydowania, jakie kafelki ma się w kuchni?

Zawsze w _naszym_ domu czułam się u siebie i nie miałam problemów z
prywatnoscią. O kafelkach w kuchni też współdecydowałam odkąd
pamiętam. Chyba po prostu zyłyśmy w innym modelu rodziny, mieszkanie
we wspolnym domu, który się dziedziczy, wraz z dopowiedzialnością za
niego, z pokolenia na pokolenie, to trochę co innego, niż mieszkanie
kątem w bloku _u rodziców_.
Co innego mieszkać u rodziców, a co innego z rodzicami.

> O matko, nigdy tego nie
> zrozumiem. I chyba nie chcę rozumieć.

Szkoda, bo to mogłoby dać Ci inny obraz świata niż ten oparty na walce
pokoleń.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

246. Data: 2005-12-16 13:35:25

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

> Liczba!

"W użyciu skrupulatnym należy zawsze odróżniać liczbę od ilości. W
znaczeniu 'suma takich samych albo podobnych jednostek, rzeczy,
zdarzeń' można zaakceptować wymienność tych wyrazów."
-- Jan Grzenia, Uniwersytet Śląski
za pwn.pl

Niemniej dziękuje za uwagę, postaram się dbac poprawność.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

247. Data: 2005-12-16 13:49:37

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Fri, 16 Dec 2005 14:29:17 +0100, osoba określana zwykle jako
Nixe pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Kup mieszkanie w mieście przy zarobkach rzędu 2x2000 zł miesięcznie i braku
>możliwości otrzymania kredytu,

2x2000zł i brak zdolności kredytowej? To się trzeba postarać.
No, chyba że się chce kupować 120m2 w centrum Warszawy.

--
[------------------------]
[ K...@e...eu.org ]

248. Data: 2005-12-16 14:15:15

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 16 Dec 2005 14:29:17 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <n...@f...peel> i powiedziała:

> Kup mieszkanie w mieście przy zarobkach rzędu 2x2000 zł miesięcznie i braku
> możliwości otrzymania kredytu

Tak dla ścisłości, to przy niższych zarobkach lat temu sześć wzięliśmy z
lepszą połową kredyt (kiepski i wysoko oprocentowany, ale da się). Teraz
są niżej oprocentowane i łatwiej dostępne. Chyba że ten brak możliwości
otrzymania kredytu jest pozamerytoryczny (lista dłużników czy
nieuregulowany stosunek wojskowy).

Zuzanka

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

249. Data: 2005-12-16 14:28:18

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

> Kup mieszkanie w mieście przy zarobkach rzędu 2x2000 zł miesięcznie i braku
> możliwości otrzymania kredytu, to wtedy faktycznie będziesz mogła mieć
> trudności ze znalezieniem akceptowalnego wytłumaczenia.

Że jak?! Moje pierwsze mieszkanie kupiłam w pojedynkę i nie zarabiałam wtedy
1 x 4k PLN. Kredytu mi nie dali, bo wtedy singlom dawali hipoteczne przy co
najmniej dwóch żyrantach, a moi potencjalni żyranci nie spełniali warunków.
Wspomagałam się debetem na ROR-ze i kilkoma k PLN pożyczki letniej/
wiosennej/whatever, z wpływami na ROR jako zabezpieczeniem, którą dawali
każdemu mającemu wpływy na rachunek.

Fakt, to była kawalerka, ale zdaje się są tu tacy, co z dwójką dzieci w
kawalerce mieszkają i sobie chwalą, nieprawdaż?

--
JoP

250. Data: 2005-12-16 14:31:13

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

> 2x2000zł i brak zdolności kredytowej? To się trzeba postarać.
> No, chyba że się chce kupować 120m2 w centrum Warszawy.

I to mocno starać. Znajomi znajomych budują dom. Dochody rzędu 2500 zł na 4
osoby, tylko on pracuje. Dostali 100 k PLN kredytu na 25 lat.

--
JoP

Różnica wieku
Rodzice, a dzieci
[OT] pomocy potrzebuję świątecznie
Rzutnik ANIA + zestaw super bajek, okazyjnie..
Prosze o pomoc