Francja

1. Data: 2003-09-16 08:33:26

Temat: Francja
Od: barbara <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe!
I mam pytanie z Francji. Dziecko tam jest
i widziala w sklepach "paraffine" czyli chyba wosk
do konfitur. O co tu chodzi - czy to jest do zalewania przetworow??
jesli ktos pamieta, u nas byl dawno temu pech - cos w rodzaju kalafonii
do
zalewania marmolad - odcinalo to powietrze - ja tego nie uzywalam, moja
mama
jeszcze tak.
I mam drugie pytanie - o co warto ja poprosic z Francji - jakies
interesujace
przyprawy czy cos innego?
Pozdrawiam
Barbara

1. Data: 2003-09-16 19:49:35

Temat: Re: Francja
Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"barbara" <b...@c...com.pl> wrote in message

> I mam drugie pytanie - o co warto ja poprosic z Francji - jakies
> interesujace

Z takich rzeczy, ktore dadza sie przetransportowac :) to sugerowalbym Jambon
de Bayonne i sery (cos do serow to roznie bywa - ja wietrzylem bagaznik jak
kiedys przesadzilem :))

Piekny kraj :)

Wojtek

1. Data: 2003-09-16 20:11:27

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-09-16 at 21:49, WojtekS wrote:
> [...]
> de Bayonne i sery (cos do serow to roznie bywa - ja wietrzylem bagaznik jak

Szynka z Bayonne jest jak na moj gust za grubo krojona, ale ja to
wybredna jestem ;-) Za to mozna poszukac chorizo - jak dziecie jest na
poludniu, to najlepiej z Pampelony (co prawda specjal hiszpanski, ale
JAKI specjal ;-), teraz w marketach sa niesamowite obnizki cen win, i to
calkiem niezlych, cos mozna wybrac. Te sery to fakt, smierdza... Ale
JAKIE dobre ;-)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-09-16 21:32:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

rillettes! zawsze i duuuuzo

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-17 17:00:13

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-09-16 at 23:32, Krysia Thompson wrote:

> rillettes! zawsze i duuuuzo

Foie gras !!! I confit de canard !!!

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-09-18 09:16:33

Od: barbara <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to jest,. bo nie znam francuskiego??
I confit de canard??
Barbara

1. Data: 2003-09-18 12:04:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A co to jest,. bo nie znam francuskiego??
>I confit de canard??
>Barbara

rillettes to taka jakby oasta miesna - opisywana niejako na zywo
przez Wladyslawa chyba z rok temu - poszukaj w archiwum

]Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-18 21:07:19

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sep 2003 19:00:13 +0200, m...@p...onet.pl (Kot) wrote:

>Foie gras !!! I confit de canard !!!
>
>--
>Kot <m...@p...onet.pl>

Popieram...
;-)))
Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-09-18 22:22:38

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2003-09-18 at 14:04, Krysia Thompson wrote:

> rillettes to taka jakby oasta miesna - opisywana niejako na zywo
> przez Wladyslawa chyba z rok temu - poszukaj w archiwum

A confit de canard to kacze kawalki (najczesciej udka) smazone w tluszczu. mozna to
dostac jako puszki roznych rozmiarow albo zajo noga zawinieta w folie prozniowo,
albo calkiem luzem. Jest to tradycyjny dodatek do cassoulet, czyli gestej i sycacej
potrawki fasolowej, tez sprzedawanej w puszkach ;-)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-09-18 23:04:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2003-09-18 at 23:07, Art(Gruby) wrote:

> Popieram...
> ;-)))
> Art(Gruby).

Cos Pan dawno netykiety nie czytal czy jak? ;->>>

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum: