Galareta

1. Data: 2004-11-05 09:51:16

Temat: Galareta
Od: "Monik" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy możecie mi podać prosty przepis na galarete. Mam golonke , nóżki
wieprzowe i udka z kurczaka i co jeszcze dodac do tego wywaru.
Monik

1. Data: 2004-11-05 09:54:47

Temat: Re: Galareta
Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy możecie mi podać prosty przepis na galarete. Mam golonke , nóżki
> wieprzowe i udka z kurczaka i co jeszcze dodac do tego wywaru.
> Monik

marchewkę, listek laurowy...mozna cebulkę..
ziele angielskie pare ziarek pieprzu...

mozna dać pare łap kurzęczych..galareta delikatniejsza będzie..

Marek

1. Data: 2004-11-05 10:57:52

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy możecie mi podać prosty przepis na galarete. Mam golonke , nóżki
> wieprzowe i udka z kurczaka i co jeszcze dodac do tego wywaru.

i to wszystko razem chcesz gotować? To musisz te udka wyjąc wcześniej, bo
zanim golonka się ugotuje to z drobiu bedzie sieczka.
Tak swoją drogą, to ja robię albo galaretę wieprzową albo (znacznie
częściej) drobiową, nie łączę tych mięs w galarecie.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-11-05 11:31:06

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Tak swoją drogą, to ja robię albo galaretę wieprzową albo (znacznie
> częściej) drobiową, nie łączę tych mięs w galarecie.

Witaj
Taką robię zawsze i jeszcze się nie zdarzyło żeby nie wyszła.

Galareta wieprzowa

5 litrów wody
1 kg nóg wieprzowych
1/2 kg wołowiny
1 golonka (ok. 1 kg)
4 średnie marchewki
1 cebulka
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, zielsko angielskie, listek laurowy

Mięso oczyścić, zalać wodą, baaaardzo powoli zagotować (zauważyłam ze
jak się zagotuje szybciej to galareta nie jest taka
złocisto-przezroczysta tylko mętna, wręcz mleczno biała) . Zebrać
pianę, dodać zielsko angielskie i liścia laurowego i gotować aż do
skutku. W połowie tego gotowania osolić oraz dodać marchewkę i
przypaloną żywym ogniem cebulę. gdy mięsko będzie miękkie, wyjąć je,
obrać z kości i pokroić je, ułożyć w salaterkach. Marchewkę pokroić w
plasterki, dodać do mięska.Wywar przecedzić, ew. dosolić i dopieprzyć,
dodać drobno posiekany lub zmiażdżony czosnek, dobrze wymieszać, zalać
mięso. Wstawić do lodówki z nadzieją że zastygnie... ;-P
... żartowałam, zawsze zastyga. Kiedyś wyszła tak twarda że monsz
powiedział ze to najlepszy salceson jaki jadł ;-)

i drugi przepis, tego jeszcze nie testowałam

Galaretka z kurczaka

? kurczaka

2 marchewki

1 mały seler

1 pietruszka

4 ziarna ziela angielskiego

1 liść laurowy

1 suszony grzybek

1 łyżeczka Vegety

1 ? łyżki żelatyny

2 jaja na twardo

? puszki groszku lub kukurydzy

pieprz

sól

liście sałaty

krążki marchewki

gałązki pietruszki

Pozdrawiam

Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-11-05 11:34:08

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

No to się popisałam, napisałam składniki a reszcie zapomniałam.
Jeszcze raz:

[...]

Kurczaka, warzywa i przyprawy zalać 4 szklankami wody, doprawić solą i
pieprzem. Gotować na małym ogniu ok. 1 ? godziny. Żelatynę namoczyć w 6
łyżkach zimnej wody. Wyjąć mięso i jarzyny z wywaru. Wywar przecedzić,
ew. odparować. Napęczniałą żelatynę dodać do gorącego wywaru,
wymieszać, doprawić, ostudzić. Mięso obrać z kości i skóry, pokroić na
kawałki. W filiżankach lub małych miseczkach ułożyć mięso, ugotowany i
osączony groszek, pokrojoną marchewkę i krążki jaja. Zalać wywarem i
wstawić do lodówki. Przed podaniem wyłożyć na talerzyki, przybrać
listkami sałaty i gałązkami pietruszki.

Ania

1. Data: 2004-11-05 11:35:13

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

> marchewkę, listek laurowy...mozna cebulkę..
> ziele angielskie pare ziarek pieprzu...

Ja dodaję włoszczyznę bez kapusty
i czosnek - duuuuużo czosnku posiekanego lub przepuszczonego przez praskę
dodać tuż przed rozlaniem nóżek do salaterek

mniammmmmm

gdaMa (Magda),
adres nadawczy to spampułapka...
odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

1. Data: 2004-11-05 12:10:42

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
>
> No to się popisałam, napisałam składniki a reszcie zapomniałam.
> [...]

ten ? to pół kurczaka?

a ja właśnie najczęsciej robie taka galaretkę, esencjonalny (o ile mozna
mowic o esencjonalnym wywarze z kupnego kuraka...) wywar z pticy z
warzywami, do salaterek na dno kładę plasterek jajka, łyżke groszku,
posiekaną marchewkę, rozdrobnione mieso (samo!bez żadnych skórek) i zalewam
rosołem w którym rozpuszczam trochę żelatyny, bardzo smaczna, delikatna
galaretka.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-11-05 14:11:44

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zalewam
> rosołem w którym rozpuszczam trochę żelatyny, bardzo smaczna, delikatna

Tyle że wtedy nie jest to galareta tylko jak mnie sie zdaje TYMBALIKI to sa
:))

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2004-11-05 21:51:38

Temat: Re: Galareta->REWELACJA TYGODNIA!
Od: "alek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy możecie mi podać prosty przepis na galarete. Mam golonke , nóżki
> wieprzowe i udka z kurczaka i co jeszcze dodac do tego wywaru.

Siebie! Po wypłukaniu się i opaleniu włosa nad palnikem!

A teraz mój przepis

REWELACJA TYGODNIA!

Cztery nóżki przerąbane na pół.
Obgotowywujemy ( po umyciu i opaleniu ewentualnym) we wrzątku do powstania
szumowiny (nie mylić z niektórymi tu dyskutantami na prk).
Odlewamy wodę i płuczemy we wrzątku.
Dolewamy wrzątek (nogi zakryte) i obgotowywujemy zbierając resztki
szumowiny.
Następnie dodajemy pieprz czarny, ziele angielski i listek bobkowy w
ilościach intuicyjnych.
I nastawiamy galaretę (Władyś, Ty czujesz te klimaty ??)
Galareta sobie do nas mruga przez długie godziny .
W procesie nie mieszamy, aby "zwłoki" się nie rozpadały.
W ostatnim momencie dodajemy jedną marchewkę.
W międzyczasie siekamy jedną główkę czosnku.

Gdy się ugotuje (efekt rozpadania się) przystępujemy do kolejnego etapu.

Ewakuujemy nóżki, a wywar przecedzamy przez sito.
Czekamy, aż nóżki przestają parzyć i rozbieramy mięso wyrzucając kostki,
poszukując "igiełek" (co to je nam naskrobano w sklepie)

Wywar po lekkim ostudzeniu doprawiamy solą i mielonym pieprzem oraz siekaną
główką czosnku.

Rozpoczynamy formowanie galarety.

Najlepsze są kamionkowe naczynia.
Do każdego naczynia dajemy pociętą w talarki marchewkę, pocięte mięso
odebrane od kości i zalewamy wywarem starannie mieszanym, aby czosnek i
przyprawy złapać na łyżkę "statystycznie".

Po ostygnięciu wstawiamy do lodówki średnio wyziębionej i po zakrzepnięciu
osłaniamy naczynia folią aluminiową, aby galareta nie wysuszała się w
atmosferze lodówki.

Podawać z sokiem z cytryny i zmrożoną wódką oraz pieczywem rozmaitym

alek

1. Data: 2004-11-06 19:40:24

Od: "alek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> W międzyczasie siekamy jedną główkę czosnku.

Napisala do mnie Lucia - co robić z tą główką czosnku...

Otóż rozbieramy ją na ząbki.
Następnie uderzając zaciśniętą pięścią w ząbek ułatwiamy obranie go z łupin.
Nagie ząbki siekamy.
Potem solimy, wyciskamy "pulpę" nożem na płask i czekamy, aż puści sok.
Następnie wrzucamy czosnek do wywaru.

alek

dieta
węgierki w rumie do.....?