Gdzie kupic nasiona rzodkwi oleistej?

1. Data: 2001-11-25 22:10:09

Temat: Gdzie kupic nasiona rzodkwi oleistej?
Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ubitą, ciężką nawiezioną ziemię. Podręczniki mówią, że powinienem posiać
rzodkiew oleistą. Tylko gdzie to można kupić?

Mieszkam w Warszawie.

2. Data: 2001-11-26 09:48:26

Temat: Re: Gdzie kupic nasiona rzodkwi oleistej?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ubitą, ciężką nawiezioną ziemię. Podręczniki mówią, że powinienem po
siać
> rzodkiew oleistą. Tylko gdzie to można kupić?
Możesz mieć problem [poza Mazurami :-))) oczywiście ] gdyż w Polsce najbar
dziej znane rośliny oleiste to rzepak i rzepik, stanowiące 97-98% produkcj
i. Udział pozostałych, mniej znanych roślin (krokosz, gorczyca biała i sar
epska, lnianka, katran abisyński, rzodkiew oleista, dynia oleista i len ol
eisty) stanowi 2-3%.
Rzodkiew oleistą jako polon najlepiej wysiewać w terminie 30.07. - 10.08.
Ilość wysiewanych nasion to 18 kg/ha.

Ale spróbuj tutaj zapytać:
Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin
Radzików, 05-870 Błonie, Poland
Tel: +48/22/725-36-11, Fax: +48/22/725-47-14, Email: p...@i...edu.pl
pozdr. Jerzy

3. Data: 2001-11-26 22:46:22

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> eisty) stanowi 2-3%.
> Rzodkiew oleistą jako polon najlepiej wysiewać w terminie 30.07. - 10.08.

Dziekuję za odpowiedź z dokładnymi namiarami.

Jako "boat man", czyli Łodzianin mieszkający w W-wie, często jeżdżę drogą
Łowicz - Warszawa i widzę znak informujący o IHAR. Od paru lat noszę się z
zamiarem wstąpienia tam, ale jakoś się do tej pory nie zebrałem w sobie.

Czy można tam coś obejrzeć (trochę jak w ogrodzie botanicznym), czy raczej nie?
Czy prowadzą oni działalność handlową, czy tylko naukową?

pozdr. Jacek

4. Data: 2001-11-27 07:53:29

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuję za odpowiedź z dokładnymi namiarami.
Małe sprostowanie, to są dokładne namiary:
Instytut Hodowli i Aklimatyzacji
Oddział Poznański
Zakład Roślin Oleistych (ZRO)
ul. Strzeszyńska 36, 60-479 Poznań,
telefon: (0-61) 823-32-51; fax: (0-61) 823-38-71;
e-mail p...@n...ihar.poznan.pl
http://www.ihar.poznan.pl/

[...]
> Czy można tam coś obejrzeć (trochę jak w ogrodzie botanicznym), czy racz
ej nie?
> Czy prowadzą oni działalność handlową, czy tylko naukową?
Poczytaj, odwiedź ich i zdaj sprawozdanie ;-)))
http://eto.ihar.edu.pl/pl/
pozdr. Jerzy

Wyroslo mi Avocado. I co dalej?
basen