Gdzie kupić świeżą bazylię w doniczce?

1. Data: 2001-10-09 06:26:44

Temat: Re: Gdzie kupić świeżą bazylię w doniczce?
Od: "Puszysta_Zuzia" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a z tych nasionek to dałoby radę coś wychodować? próbował ktoś? bo jak bym
> zasiała i wyhodowała, to przynajmniej wiedziłabym co jem-)))
>
> Pozdr.
> Monika

z nasionek bardzo ladnie wszysto rosnie ja mam na parapetach bazylie i
tymianek i szalwie i estragon i juz nawet nie pamietam co. Tylko ze ja
sadzilam wszystko jeszcze latem kiedy bylo wiecej slonca i nie wiem jak
teraz by te ziolka mi wyrastaly bo chlodno juz i slonka malo a pod parapetem
grzejnik.
Pozdrawiam
Puszysta_Zuzia

1. Data: 2001-10-16 17:00:46

Temat: Gdzie kupić świeżą bazylię w doniczce?
Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

no własnie.... bo przyszedł mi do głowy sklep ogrodniczy, ale pani w małym
sklepiku w okolicy popatrzyła się na mnie cokolwiek dziwnie....:-))
Nie pytam o konretny adres tylko o rodzaj skleu - hipermarket,
ogrodniczy...?

Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2001-10-16 17:08:14

Od: "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monique" <m...@p...com> wrote in message
> [...]
> sklepiku w okolicy popatrzyła się na mnie cokolwiek dziwnie....:-))
> Nie pytam o konretny adres tylko o rodzaj skleu - hipermarket,

Moze byc hipermarket. Np. Auchan.

1. Data: 2001-10-16 17:27:34

Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Moze byc hipermarket. Np. Auchan.

ooo dzięki, tak myślałam, że w supermarketach, ale ostatnio w Geant nic
takiego nie znalazła, albo słabo szukałam ;-))))

Pozdr.
Monika

1. Data: 2001-10-16 17:38:36

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monique wrote:

> [...]
> sklepiku w okolicy popatrzyła się na mnie cokolwiek dziwnie....:-))
> Nie pytam o konretny adres tylko o rodzaj skleu - hipermarket,

nie... nie ogrodniczy - tam to mozesz nasionka kupic :)
swierze ziola, nie tylko bazylie, dostaniesz w niektorych hipermarketach i
roznych zieleniakach.

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-16 18:41:59

Od: "Monique" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w

1. Data: 2001-10-16 19:59:49

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monique" <m...@p...com> napisał w wiadomości news:9qhuvu$mu4
> a z tych nasionek to dałoby radę coś wychodować? próbował ktoś? bo jak bym
> zasiała i wyhodowała, to przynajmniej wiedziłabym co jem-)))

Tak, ale ja chyba nie mam ręki do siania:))))) Tyle co się nasadziłam i na
męczyłam, próbując wyhodować w doniczce ty już lepiej było kupić gotową
sadzonkę.

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-10-16 21:36:40

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w
(ciach)
> a z tych nasionek to dałoby radę coś wychodować? próbował ktoś? bo jak bym
> zasiała i wyhodowała, to przynajmniej wiedziłabym co jem-)))

No pewnie! Ja wtym roku mialam taki piękny zbiór, że sama nie moglam
uwierzyć, iż w naszym klimacie tak potrafi obrodzic bazylia. Szłwia też mi
się bardzo udała, obdzielałam nią wszystkich znajomych - dla mnie było za
dużo a żal było wyrzucić bo taka była dorodna. Spróbuj wiosna wysiać i
trzymaj w pomieszczeniu aż zrobi sie naprawdę ciepło wtedy będziesz mogła
wystawic ją na powietrze do słońca.Jeżeli interesują Cię jakieś szczegóły
chętnie podzielę się doświadczeniem:)

Kasia L.

1. Data: 2001-10-17 07:42:39

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monique wrote:
> a z tych nasionek to dałoby radę coś wychodować? próbował ktoś? bo jak bym
> zasiała i wyhodowała, to przynajmniej wiedziłabym co jem-)))

pewnie! co jak co ale bazylia rosnie jak marzenie. lub jak kto woli jak
chwast ;)
wlasnie stoi mi na oknie zielona i bordowa :)
na poczatku trzeba sie wstrzymywac zeby jej nie oblupic z lisci. jak juz
zrobi sie bardziej szumna to dopiero :) wtedy juz sie praktycznie nie
nadarza ze zjadaniem, tak sie rozrasta. zwl. jesli sie jej czubek ukradnie
to sie rozrasta na 4 strony i jest jej jeszcze wiecej :)
nasionek nowych bardzo latwo sie dochodowac i pozniej mozna miec radoche
pielegnujac wlasna bazylie z wlasnorecznie zebranych nasionek :)))

inne ziola tez nie sa trudne, ale mniej wybujale, niektore
delikatniejsze... a bazylia przezyje wszedzie - byle jej nie zalac.

pat

1. Data: 2001-10-17 07:46:02

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Monique

> hipermarketach i

> a z tych nasionek to dałoby radę coś wychodować? próbował
> ktoś? bo jak bym
> zasiała i wyhodowała, to przynajmniej wiedziłabym co jem-)))

Można, można, ale ciężko. Trzeba zachować sterylność (niemal - gleba
wyjałowiona winna być), a zapewnienie sewkom optymalnych warunków też
może być problemem.
W sklepach ogrodniczych widziałam kilkakrotnie, jeżeli jesteś z Wawy,
to mogę nawet powiedzieć gdzie, ale to i tak na wiosnę.
W Geancie widziałam na własne oczęta, na dziale z warzywami. Te jednak
zazwyczaj są wyciągnięte i w nie najlepszej kondycji, wartoby je zużyć
od razu.
W makrkecie "Rema 1000" w Smyku widziałam znacznie lepsze okazy, nie
te takie foliowane, świerze, zieloniutkie, krępe, pycha. Duży wybór,
ale to też trzeba trafić, bo czasem nie ma.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

Wariacje na temat kapusty pekińskiej
peczak
Zasmażka
Przepis na sielawę w occie