Gdzie sa moje kwiatki, czyli: No i lipa z lipa ? ;)

1. Data: 2010-12-11 08:59:29

Temat: Gdzie sa moje kwiatki, czyli: No i lipa z lipa ? ;)
Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i jak w temacie pytam:
Gdzie sa kwiaty mojej lipy? To znaczy, gdzie byly, kiedy byc powinny, bo
przeciez wiadomo, ze teraz byc ich nie moze, wiec i nie o to mam
pretensje ;)
Kilka lat temu zasadzilem sobie lipke, ktora dostalem od kogos. Lipa
rosnie ladnie - z metrowego patyczka zrobilo sie juz 3 metrowe drzewko.
Wyglada pieknie, cieszy oczy (oczywiscie w sezonie wegetacyjnym) i tylko
jedno mnie martwi tudziez zastanawia: Dlaczego ona nie kwitnie?! No
dobra - w poprzednim roku moglem przegapic. Ale w tym? Zaprogramowany
bylem na zbior wlasnego kwiatu lipy - chodzilem, dogladalem,
wypatrywalem... i co? I lipa! Kwiecia niet! :(
Moze macie jakies pomysly?
Sprawdzilem troche w sieci - kwiaty sa dwuplciowe, czyli lipa nie ma
rozroznienia na egzemplarze meskie i zenskie. Zreszta nie dopatrzylem
sie na drzewie _zadnych_ kwiatopodobnych tworow, wiec rowniez odrzucam
raczej mozliwosc, ze to nie jest lipa a jakies drzewo lipopodobne.
Dlaczego wiec nie ma kwiatow, he?
Z gory dziekuje za podpowiedzi, pozdrrrawiam! :)
--
zbigi i stopka zastepcza

2. Data: 2010-12-11 09:35:11

Temat: Re: Gdzie sa moje kwiatki, czyli: No i lipa z lipa ? ;)
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wyglada pieknie, cieszy oczy (oczywiscie w sezonie wegetacyjnym) i tylko
> jedno mnie martwi tudziez zastanawia: Dlaczego ona nie kwitnie?!

Hejka. Lipy osiągają wiek kilkuset lat więc nie muszą się spieszyć z
rozpoczynaniem kwitnienia. :-)
Pozdrawiam matuzalemowo Ja...cki

3. Data: 2010-12-12 09:44:09

Od: "SJS" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:idvehk$bfs$...@n...onet.pl...
> [...]
> Wyglada pieknie, cieszy oczy (oczywiscie w sezonie wegetacyjnym) i tylko
> jedno mnie martwi tudziez zastanawia: Dlaczego ona nie kwitnie?!

masz pecha
po prostu w tym roku po rz pierwszy od dobrych 32 lat lipy w wiekszości
miejsc nie kwitły
ja mam 70 lip i jedna cos tam miała i to wszystko

a co roku miałem i zapach i szum
SJS

4. Data: 2010-12-12 20:49:59

Od: AW <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-12 10:44, SJS pisze:

> masz pecha
> po prostu w tym roku po rz pierwszy od dobrych 32 lat lipy w wiekszo?ci
> miejsc nie kwitły
> ja mam 70 lip i jedna cos tam miała i to wszystko
>
> a co roku miałem i zapach i szum
> SJS

potwierdzam i pozdrawiam
wujo