Gdzie znajde wykaz?

1. Data: 2002-03-20 09:36:16

Temat: Gdzie znajde wykaz?
Od: "Toy-Toy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze - Witam wszystkich :-)

Zeby nie generowac dlugich watkow, przejde od razu do meritum.

W zwiazku z ubieganiem sie o dodatek mieszkaniowy uslyszalem, ze go nie
dostane, bo... mieszkanie jest za duze o 3 metry2.
Dodano tez, ze jesli moja niepelnosprawnosc uprawnia mnie do dodatkowej
powierzchni mieszkalnej... wiadomo co dalej.

I tu powstal problem.
Nie moge znalezc nigdzie wykazu chorob uprawniajacych do zajmowania
dodatkowej powierzchni. Czy ktos moze mu podpowiedziec gdzie cos takiego
znajde?

Pozdrawiam
Toy-Toy

2. Data: 2002-03-20 10:52:20

Temat: Re: Gdzie znajde wykaz?
Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Toy-Toy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie moge znalezc nigdzie wykazu chorob uprawniajacych do zajmowania
> dodatkowej powierzchni. Czy ktos moze mu podpowiedziec gdzie cos takiego

Witam !
W ustawie o dodatkach mieszkaniowych znależć można następujący artykuł który
niżej cytuję :

Artykuł 5
3. Normatywną powierzchnię powieksza sie o 15 m2 jeżeli w lokalu mieszkalnym
zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba
niepełnosprawna jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym
pokoju

Moim zdaniem wystarczy okazać zaświadczenie lekarskie.

pozdrowienia
aaa_ / scorpio

3. Data: 2002-03-20 11:18:35

Od: "Toy-Toy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Czaplewski" <s...@p...com> pisze
> jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym
> pokoju

I tu jest wlasnie pies pogrzebany :-(
Jaka niepelnosprawnosc tego wymaga?
Jakie schorzenia przedystynuja do tego?
Poszukuje w internecie konkretnego przepisu (lub wykazu) wymieniajacego
rodzaje tych niepelnosprawnosci i nie znajduje :-(

> Moim zdaniem wystarczy okazać zaświadczenie lekarskie.

Wlasnie nie za bardzo :-(
Okazuje sie, ze to ja musze wiedziec czy mi sie to nalezy czy nie,
wypelniajac wniosek o dodatek.
Moj lekarz nie orientuje sie w tych sprawach :-(

A moze inaczej.
Jaka instytucja zobowiazana jest mi udzielic takiej informacji? ZUS? Jakis
urzad?

Pozdrawiam
Toy-Toy

4. Data: 2002-03-20 12:33:05

Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A moze inaczej.
> Jaka instytucja zobowiazana jest mi udzielic takiej informacji? ZUS? Jakis

Zgodnie z rozporzadzeniem ministra infrastruktury w sprawie sposobu
przeprowadzania wywiadu srodowisakowego, wzoru kwestionariusza
...................... itd.
wywiad przeprowadza pracownik upowazniony przez wójta, burmistrza lub
prezydenta miasta.
Wiec po informacje powinienes udac sie do Urzedu Miasta - odpowiedniej
komorki albo inaczej zrocic sie z zapytaniem do Ministerstwa Infrastruktury.
Poza tym nie ma aktów wykonawczych do ustawy o dodatkach nmieszkaniowych
odnosnie wykazu chorych.
Moim zdaniem nieistotne jest schorzenie ale samo zaświadczenie ze osoba

5. Data: 2002-03-20 12:45:11

Od: "Toy-Toy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem nieistotne jest schorzenie ale samo zaświadczenie ze osoba
> wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.

OK. Dziekuje za zainteresowanie i informacje :-)
Dodam, ze dzwonilem nawet do Miejskiego Osrodka Pomocy Spolecznej, a tam...
odeslali mnie do administracji budynkow, ktora to wlasnie administracja
powiedziala mi, ze istnieje mozliwosc takiego wlasnie zalatwienia sprawy,
ale nie wie jak to zrobic.
Czyli - od Annasza, do Kajfasza.

Pozdrawiam
Toy-Toy