Gesta krew a latanie samolotem

1. Data: 2005-01-10 11:57:25

Temat: Gesta krew a latanie samolotem
Od: "Marek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam gesta krew(czerwienica) - hematokryt 52-55%. Zeby ja rozrzedzic biore
kilka razy w tygodniu polopiryne.
Uprawiam sport. Jedze na rowerze, staruje w zawodach, po takim wysilku nie
czuje sie najlepiej. Nie wiem dlaczego, bo lekarz hematolog nie potrafi mi
powiedziec.
Pytanie: Slyszalem ze przy tak gestej krwi niebezpiecznie jest latac
samolotem, czy to prawda.
Czy mam sie to tego jakos specjalne przygotowac ze wzgledu na moja chorobe i
czy wogole moge leciec?

2. Data: 2005-01-10 19:44:34

Temat: Re: Gesta krew a latanie samolotem
Od: unnamed <"payback[WYTNIJ_TO]"@os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek napisał(a):
> [...]
> samolotem, czy to prawda.
> Czy mam sie to tego jakos specjalne przygotowac ze wzgledu na moja chorobe i

a co ma piernik do wiatraka ?
jeżeli będziesz leciał samolotem pasażerskim lub lot spokojny tudzież
widokowy to nic ci nie będzie, natomiast jeśli będziesz się spotykał z
przeciążeniami rzędu 3-4 krotności ciążenia ziemskigo wtedy może być
problem. Przy samolotach typu Boeing,Airbus itp. występują tak małe
przeciążenia odczówalne dla pasażerów że można je porówać do np.
potknięcia ;P

3. Data: 2005-01-10 19:59:27

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "unnamed" <"payback[WYTNIJ_TO]"@os.pl> napisał w wiadomości

> a co ma piernik do wiatraka ?

Ano ma......
Chodzi o długotrawłe unieruchomienie, w pozycji z nogami "w dół". I
rzeczywiście - może to być niebezpieczne ze względu na ryzyko wystąpienia
choroby zakrzepowo-zatorowej.
Myślę, ze trzeba się zgłosić do lekarza, chociażby rodzinnego - on wtedy
zdecyduje, biorąc pod uwagę inne czynniki ryzyka (otyłośc, żylaki, wiek....
i inne - np. czas lotu) czy potrzebne jest postępowanie profilaktyczne
farmakologiczne, czy wystarczą standardowe zalecnia - jak najczęstsze, w
miarę mozliwośći spacerki, "pracowanie" mięśniemi łydek w czasie
siedzenia........
--
Jola
A. Einstein: "Dwie rzeczy są nieskończone...

4. Data: 2005-01-11 09:19:18

Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

istnieje zwiekszone ryzyko zakrzepicy - zjawisko to wystepuje w lotach
dlugodystansowych z powodu "nieruszsnia sie" podczas lotu

trzeba poradzic sie lekarza naczyniowca.

Simonto

5. Data: 2005-01-11 10:06:49

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jan 2005, unnamed wrote:

> a co ma piernik do wiatraka ?

ma bo piernik wytwarza sie miedzy innymi z maki a make mozna mielic w
wiatraku. Moje miasto slynie z piernikow a w srodku miasta zaraz
kolo magistatratu stoi wiatrak kujawski (w muzeum etnograficznym)

> jeżeli będziesz leciał samolotem pasażerskim lub lot spokojny tudzież
> widokowy to nic ci nie będzie

chodzi o tworzenie sie zakrzepow w konczynach dolnych z powodu
siedzenia podczas dlugiego lotu - notowane byly zgony osob
na zatorowosc plucna u ktorych takie zakrzepy powstaly w lydkach
i zaraz po wyjsciu z samolotu przesunely sie do pluc.
U osob z "gesta" krwia ryzyka choroby zakrzepowo-zatorowej
jest wieksze

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

6. Data: 2005-01-11 11:01:26

Od: "Marek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o długotrawłe unieruchomienie, w pozycji z nogami "w dół". I
> rzeczywiście - może to być niebezpieczne ze względu na ryzyko wystąpienia
> choroby zakrzepowo-zatorowej.
Jestem programista i siedze nieraz po 12 godzin przed komputerem, nigdy nie
mialem zakrzepow, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Ale po dluzszym
przesiadywaniu czuje ze moja sledzona jest powiekszona - mam ja powiekszona
ze wzgledu na czerwienice.

7. Data: 2005-01-11 14:27:03

Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

In article <cs0boc$rgq$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marek wrote:
> [...]
> przesiadywaniu czuje ze moja sledzona jest powiekszona - mam ja powiekszona

Poszukaj w sieci po "syndrom klasy ekonomicznej". Objawy są trochę inne. W
każdym razie w grupie ryzyka zapewne jesteś. Udaj się do swojego lekarza i
popytaj. Wiem, że zalecana jest aspiryna - ale tą juz normalnie jak
napisałeś bierzesz, więc pewnie zaleci heparynę.

--
Marcin

8. Data: 2005-01-11 20:37:27

Od: unnamed <"payback[WYTNIJ_TO]"@os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Simonto napisał(a):
> istnieje zwiekszone ryzyko zakrzepicy - zjawisko to wystepuje w lotach
> dlugodystansowych z powodu "nieruszsnia sie" podczas lotu
>
> trzeba poradzic sie lekarza naczyniowca.
>
> Simonto

moja rada ? Przechodzić się po pokładzie co godzinę lotu...

9. Data: 2005-01-11 22:03:12

Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moja rada ? Przechodzić się po pokładzie co godzinę lotu...

No zalezy czym sie leci - jak Embraerem 145 lub kukuruznikiem to ciezka
sprawa

Simonto

ból w podbrzuszu
zarazenie