Ginekolog -endokrynolog

11. Data: 2005-03-22 10:53:09

Temat: Re: Ginekolog -endokrynolog
Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no wiec :
> 1. tabletki blokuja owulacje czyz nie?
> 2. torbiel torbieli nie rowna...
> 3. jedynie tabletki maja posredni wplyw na torbiel czynnosciowa, ale tylko
> posredni, bo ni raz taka torbiel jest 'uparta' i tabletki to se mozna w tylek
> wsadzic, a nie pomoc - ostatecznie mozna rozregulowac organizm...

a jesli mam cykle bezowulacyjne to te si eto inaczej leczy. Chcę miec dzieci
a zaczynam się bac ze kiedyś gdy sie juz na nie zdecyduje nie będę mogla ich
miec etc z takim leczeniem niby częstej torbielki , a co ciekawe lubi sie
dzielic aktualnie dwukomorowej zrobila sie 3 komorowa i tez kazdy to
bagatelizuje.

A do Roberta ja nie twierdzee ze wszyscy lekarze sa źli , ale znalezć naprawde
dobrego w swojej specjalizacji jest trudnością.

Aska

12. Data: 2005-03-22 13:14:41

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska <a...@o...pl> napisał(a):

> tak

> dokladnie

ciesze sie ze zgadasz sie ze mna:)

> torbiel tw surowicza , juz raz usuwana , tego co mowili lekarze ginekolodzy
> na tej grupie , jak i tego co czytałam pigułki w moim wypadku nie pomogaja, i
> nie sa standardowym leczeniem zachowawczm w przypadku torbieli.

alez niestety sa... i to nagminnie:(

zamiast sprawdzic wpierw to co piszesz pozniej wszyscy od razu laduja
tabletki... i to im mocniejsze tym lepsze..brrrr...

w stanach zaleca sie najpierw przeczekanie 2 cykli (jak dobrze pamietam) i
dopiero podjecie leczenia - jesli sama torbiel nie zniknie (czynnosciowe umia
sobie same ni raz zniknac i nie potrzebuja do tego tabletek;)

> [...]
> ze prolaktyna np za wysoka moze powodowac torbiele ( 10 lat temu mialam za
> wysoką ) a jak wiadomo pigulki tylko ją moga podwyższac, niedobór
> progesteronów równiez a czasem i tarczyca moze miec wplyw. Mnie leczą
> pigulkami efektów brak, zaden lekarz niechce wypisacc badań, dwóch juz
> straszyło rakiem ( 4 lata temu mialam biopsję i ściąganie tego plynu wyszło
> ok ). N apigulkach czuję sie coraz gorzej mimo zmnian co jakis czas. Tera chce
> usunąć ale ....... własnie usune i co dalej ?? znowu zzachowawczo pigulki (
> wychodzi masło maślane z lekka skoro nie pomagają ) etc

nio widze masz duza wiedze.. wiec czemu sama nie pojdziesz i nie zrobisz badan?
na to nie trzeba miec skierowania, idziesz placisz i tyle;)
a nawet z tak pobieznego sprawdzenia przez pacjenta mozna znalezc przyczyne..
nie trzeba miec dyplomu profesorkiego;)

13. Data: 2005-03-22 14:38:02

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> alez niestety sa... i to nagminnie:(

a to to wiem po swoim przykladzie ;)

> zamiast sprawdzic wpierw to co piszesz pozniej wszyscy od razu laduja
> tabletki... i to im mocniejsze tym lepsze..brrrr...

dokladnie i to nawet ci co sie znają "niby" itd

> nio widze masz duza wiedze.. wiec czemu sama nie pojdziesz i nie zrobisz
badan?

bo badania trzeba umiec intrpretować prawda ??? ja tego nie zrobie ;) nawet
jak wyjda jakies nieprawidłowości to do tego potrzebny jest lekarz !!!

> na to nie trzeba miec skierowania, idziesz placisz i tyle;)

tak , ale np nie wszystkie z tych badan mozna robic przyjmujac pigulki, dwa to
sa drogie badania i nawet jesli mialabym za nie zaplacić to wolę pod kontrolą
lekarza !!

> a nawet z tak pobieznego sprawdzenia przez pacjenta mozna znalezc przyczyne..
> nie trzeba miec dyplomu profesorkiego;)

niby masz rację , ale no własnie ja bym chciała znależć lekarza kt zajmie sie
jej usunieciem oraz diagnoza co dalej po tym usunięciu , a nie tylko zbywal w
stylu " usuniemy i pigulki dalej" , albo "zrobimy opercję i się okaze , jak
nie to usuniemy wszystko" albo przynajmniej wskazał inne niz operacja metody (
jst np laparoskopia itd ) etc Jesli rozumiesz co mam na myśli

pozdawiam i szkoda ze nikt nie zna namiarów na jakiegos "normalnego lekarza z
powolania "

Aska

14. Data: 2005-03-22 21:53:34

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> tylek
> wsadzic, a nie pomoc - ostatecznie mozna rozregulowac organizm...

Ad 1 i 2 - w jakis sposob ma to wyjasniec poprzednie Twoje stwierdzenie?...
nie mam pojecia.
Ad 3 W tylek jezeli juz proponuje czopki.
Ani Ty ani ja nie wiemy jakiego rodzaju i pochodzenia jest/sa wspomniane u
Aski torbiele. Najwiecej na ten temat - co bys nie mowil - moze powiedziec
lekarz ktory ja ogladal i zalecal leczenie, wiec nie rozumiem dlaczego
probujesz pokazac ze wiesz wiecej od niego na temat tego konkretnego
przypadku.
Celem leczenia hormonalnego nie jest rozregulowanie - jak piszesz -
organizmu, a nawet wrecz przeciwnie.
Zwroc tez uwage ze leczenie moze tu oznaczac usuniecie przyczyn powstawania
takiego stanu rzeczy. Dla Ciebie jak widze oznacza jedynie usuniecie
istniejacej - choc jak gdzies tu sam nawet chyba piszesz, moze nastapic
samoistne wchloniecie.
Ale prawo do wlasnego zdania oczywiscie masz i ja Ci go nie bede zabieral :)
Pozdrawiam

Robert Milewski

15. Data: 2005-03-22 22:05:56

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> torbiel tw surowicza , juz raz usuwana , (...)

Odnosze wrazenie ze znasz juz najlepsze dla siebie procedury leczenia i
szukasz tylko lekarza ktory da sie do nich przekonac. Nie wiem czy ktos sie
tego podejmie, ale szczerze zycze powodzenia.

> Jeśli ktos moze podać dobrego ginekologa- endokrynologa to bylabym
> wdzięczna (
> oprócz tych z PSK ) , oni leczą jak wyzej opisałam - a tak to leczy
> równiez
> kazdy ginekolog, ewntualnie dobrego ginekologa kt ma doświadczenie z
> takimi
> przypadkami

Takie przypadki sa tak powszechne ze kazdy ginekolog ma z nimi doswiadczenie
wzdluz i w poprzek...

Powodzenia

Robert Milewski

16. Data: 2005-03-22 22:18:03

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zamiast sprawdzic wpierw to co piszesz pozniej wszyscy od razu laduja
> tabletki... i to im mocniejsze tym lepsze..brrrr...

a najlepsze te co gryza i kasaja BP MSPANC

> [...]
> umia
> sobie same ni raz zniknac i nie potrzebuja do tego tabletek;)

Jak juz pisalem osoba zalecajaca leczenie hormonalne ma troche wiekszy
horyzont niz tylko "zniszczyc niedobra cyste"

> [...]
> na to nie trzeba miec skierowania, idziesz placisz i tyle;)
> a nawet z tak pobieznego sprawdzenia przez pacjenta mozna znalezc

I leczyc sie samemu, pewnie ze mozna. Potem jak juz jest za pozno na
cokolwiek przychodzi sie jednak do tych z dyplomem, a jeszcze potem (jesli
sie jeszcze zdazy) zarzuca calemu swiatu ze nikt nic nie potrafil zrobic,
konowaly same, "bo to panie ciezko znalezc w tych czasach w Polsce lekarza
co umie leczyc"

Pozdrawiam

Robert Milewski

17. Data: 2005-03-22 22:31:30

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dokladnie i to nawet ci co sie znają "niby" itd

Wszyscy sie zmowili?
Tak troszke odbiegajac od tematu, ale idac Twoim tokiem myslenia moznaby
dojsc do wniosku ze najgorsi lekarze to onkolodzy, przeciez im tylu
pacjentow umiera...

> bo badania trzeba umiec intrpretować prawda ??? ja tego nie zrobie ;)
> nawet
> jak wyjda jakies nieprawidłowości to do tego potrzebny jest lekarz !!!

Ale oni sie przeciez nie znaja na niczym....... MSPANC

> niby masz rację ,

ale tylko niby :)

> pozdawiam i szkoda ze nikt nie zna namiarów na jakiegos "normalnego
> lekarza z
> powolania "

Nie to ze nie ma... Moze jakis wniosek z tego da sie nawet wyciagnac?
Przeczytalas jeszcze raz - jak prosilem - przyklad o mechanikach
samochodowych?

Robert Milewski

18. Data: 2005-03-22 22:46:24

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę miec dzieci
> a zaczynam się bac ze kiedyś gdy sie juz na nie zdecyduje nie będę mogla
> ich
> miec etc z takim leczeniem niby częstej torbielki

Masz mocno wyrobione swoje zdanie i mysle ze bezcelowe sa proby dyskusji z
tym zdaniem.
Na inny temat, nie wiem ile masz lat, ale proponuje nie zostawiac decyzji o
dziecku na wiek zaczynajacy sie od "3"

> a co ciekawe lubi sie dzielic aktualnie dwukomorowej zrobila sie 3
> komorowa i tez kazdy to
> bagatelizuje.

Kto Ci powiedzial o tych podzialach?

> A do Roberta ja nie twierdzee ze wszyscy lekarze sa źli , ale znalezć
> naprawde
> dobrego w swojej specjalizacji jest trudnością.

Oba te twierdzenia mocna sie nie roznia (wszyscy - prawie wszyscy, zli - nie
dobrzy...)

Pozdrawiam

Robert Milewski

19. Data: 2005-03-23 00:24:58

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odnosze wrazenie ze znasz juz najlepsze dla siebie procedury leczenia i
> szukasz tylko lekarza ktory da sie do nich przekonac. Nie wiem czy ktos sie
> tego podejmie, ale szczerze zycze powodzenia.

laparoskopie doradziło mi dwóch lekarzy z tej grupy ( jeden po opisie
dokladnym przypadku ) jako alternatywę odnośnie operacji calkowitej, tyle ze
jakos zaden z tych u kt byłam, chce robic normalna operację, skoro jest
alternatywa to co bys wołał?? A poza tym takie trzymanie tej torbielki odroku
i 3 miesiecy nie mow mi ze nie ma wplywu na jajnik ! nawet jesli to jest tzw
czzynnościowa, albo jak te 3 komory sie skreca wokól jajnika ?? to wtdy
faktyczznie nic poza operacja calkowita sie nie da zrobić o ile zdąza
zrobic.Koniec tej bezcelowej dyskusji

> Takie przypadki sa tak powszechne ze kazdy ginekolog ma z nimi doswiadczenie
> wzdluz i w poprzek...

niby powszechne tylko 2 straszy rakiem bez jakichkolwiek badań, dwóch
stwierdziło ze oni za słabi sa i odesłali do ginekologa -endorynologa, kilku
innych pakuje tabletki poprawy nie ma , a jak cos sie wspomina o jakis
badaniach typu laparoskopia, badanie hormonalne to nie i juz, kolejny jak malo
sie nie wykończylam nie moze wstac na dyrzuze, bo spi i pana doktora nie mozna
budzić itd wiec daruj ale moja ocena lekarzy nie bierze sie znikąd , a poza
tym nigdy nie twierdzilam ze WSZYSCY LEKARZE SĄ ŹLI I NIE UMIEJA LECZYĆ !!!
widac tylko ja mam takiego pecha ze na takich trafiam

> Powodzenia

>    Robert Milewski

Pozdrawiam

Aska

20. Data: 2005-03-23 07:18:40

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

RobertMi <r...@m...pl> napisał(a):

> (...)
>
> Ad 1 i 2 - w jakis sposob ma to wyjasniec poprzednie Twoje stwierdzenie?...
> nie mam pojecia.

proste = to tego te 'tabletki' zostaly stworzone, czy sie myle?:p
nio chiba, ze http://www.schering.pl/ produkuje te tabletki dla innego celu;)

> Ad 3 W tylek jezeli juz proponuje czopki.

ciekawa alternatywa leczenia;)

> Ani Ty ani ja nie wiemy jakiego rodzaju i pochodzenia jest/sa wspomniane u
> Aski torbiele.

skoro zanikaja i sie pojawiaja mozna domniemywac czynnosciowa

cyt. "z torbielka która jak na moj gust za czesto powraca "

> [...]
> lekarz ktory ja ogladal i zalecal leczenie, wiec nie rozumiem dlaczego
> probujesz pokazac ze wiesz wiecej od niego na temat tego konkretnego

heh...przeciez ja tu generalizuje nie odnosze sie do tego przykladu,
czytac ze zrozumieniem...

> Celem leczenia hormonalnego nie jest rozregulowanie - jak piszesz -
> organizmu, a nawet wrecz przeciwnie.

oo to gratulacje.. bo to nowa teoria...
juz jeden taki przepisal 14-latce tabletki "anty" na torbiel...
tylko nie pisze, ze jestes lekarzem;p

> [...]
> takiego stanu rzeczy. Dla Ciebie jak widze oznacza jedynie usuniecie
> istniejacej - choc jak gdzies tu sam nawet chyba piszesz, moze nastapic

no ale jak pisze nikt nie zajal sie przyczyna tylko efektem...

> Ale prawo do wlasnego zdania oczywiscie masz i ja Ci go nie bede zabieral :)

vice versa;)

Skutki odstawienia pigułek anty...
grzybica ukladu pokarmowego
Przebijanie pęcherza płodowego