Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?

1. Data: 2013-11-21 22:13:09

Temat: Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?
Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jak z praktyki byście polecali?

Blat kuchenny w literę "L", w której wewnętrznym rogu mam wystający
komin do połowy blatu.
W związku z tym kładąc płytki nad blatem powstaje mi jeden narożnik
zewnętrzny.
Po jednej stronie tego komina mam zlew, po drugiej płytę więc będzie
wędrówka garów itp.
Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

--
Irokez

2. Data: 2013-11-24 22:49:57

Od: "Hubka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irokez" napisał:

> [...]
> Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe
> uderzenia.
> Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy

Folizować, profil aluminowy trąci wagonem kolejowym z czasów
PeeReLu.

Pozdrawiam
Zeta

3. Data: 2013-11-24 23:58:06

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 21 listopada 2013 22:13:09 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
>
> Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
>
> Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

Widziałem na targach kilka lat temu coś podobnego z profilem aluminiowym. Z tym że
profil na zagięciu nie był nacinany tylko zaginany bez nacinania. kilka takich rogów
było. Bardzo dobrze to wyglądało jak nie było szczeliny po cięciu. Firma sprzedawała
praski do takiego zaginania. Hubka pisze o fajansiarstwie z pkp. Zgadzam się z nim.
Na paskudny wygląd wpływają różne nacięcia, przerwy, widoczne wkręty. Jak zrobione z
całości i nie ma łebków śrubek wygląda według mnie bardzo gustownie. Osobiście
szedłbym w jakiś profil albo kątownik zrobiony ze stali nierdzewnej albo
kwasoodpornej. można pozaginać metodą wycinania trójkącików, potem pospawać
zeszlifować do płaszczyzny i wypolerować.

4. Data: 2013-11-25 00:56:49

Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-21 22:13, Irokez pisze:
> [...]
> Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
> Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

szukaj czegoś takiego
http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY
-ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621
to przykład, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 zł
za taki 10*10*1m*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w
łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

5. Data: 2013-11-25 00:58:12

Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w

6. Data: 2013-11-25 01:35:11

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 00:58:12 UTC+1 użytkownik Olo napisał:

> [...]
>
> za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w
>
> łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

A`łączenia pod kątem jak robiłeś? Przycięty po kątem i dołożony jeden do drugiego.
Nigdy nikomu takie łączenie się nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub większa
przerwa. Profil może być przecudnej urody a przerwa na łączeniu powoduje że jak w
wagonie II klasy PKP to wygląda. Zawsze przy takich łączeniach pozostają ostre
krawędzie które trzeba stępić. Mnie takie coś się nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3
centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na
centymetr. Było delikatne i estetyczne.

7. Data: 2013-11-25 22:00:19

Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-25 01:35, k...@g...com pisze:

> [...]
centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na

Nie wiem skąd wziąłeś 3 cm, skoro boki kątownika "L" mają po 10 mm czyli
tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędź. Kąty
były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

8. Data: 2013-11-25 23:36:43

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 22:00:19 UTC+1 użytkownik Olo napisał:

> [...]
>
> tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędź. Kąty
>
> były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

Pisałeś że 30x30. jak na porządnej maszynie przycięte to ma dużą szansę dokładnie się
zejść. Ale i tak zostaje ryska na łączeniu. Mnie takie coś się nie podoba. Ale to
kwestia podobania lub nie podobania i nie podlega dyskusji. Może to kwesta zboczenia
zawodowego. Za komuny pracowałem w fabryce robiącej sprzęt dla gastronomii. Wszystko
ze stali kwasoodpornej. Prawie cała produkcja do II strefy, znaczy się na zachód.
Numer z takim łączeniem na styk by zwyczajnie nie przeszedł. I pewne przyzwyczajenia
do dobrej roboty zostały mi do teraz.

Paypal payment Cheap Nike Air Max 2014 Shoes Air Max 2013 Shoes Air Max 90 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
Który serwis w W-wie dobrze naprawi ekspres Krups ?
Naprawa co w bloku bez spuszczania wody.
Kłopot z kaloryferami
Ile płacicie za ścieki (kanalizacja) [crosspost]