Glebogryzarka

1. Data: 2006-01-09 13:03:55

Temat: Glebogryzarka
Od: "Jurek K." <k...@i...uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktos z Panstwa uzywal takiej maszyny i jaka ma w tej materii opinie,
do czego to sie nadaje, jaka marka jest warta polecenia, etc. Z gory
dziekuje za odpowiedz.

Jurek K.

2. Data: 2006-01-09 22:44:59

Temat: Re: Glebogryzarka
Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> Czy ktos z Panstwa uzywal takiej maszyny i jaka ma w tej materii opinie,
> do czego to sie nadaje, jaka marka jest warta polecenia, etc. Z gory
> dziekuje za odpowiedz.

Wiele czynników trzeba wziąć pod uwagę przy zakupie.
To zalezy czego potrzebujesz. I ile masz siły:),
Duze znaczenie ma nachylenie terenu. Ja posiadam model CRT 51 Husquarna.
(czterosów) Jestem bardzo zadowolony. Maszyna jest dosć cięzka, ale ma własny
napęd. No cena tez nie jest niska (4,5 tys). Ale w odróżnieniu od innych
maszyn husquarny ta ma silnik B&S a nie tekumsech więc tak łatwo sie nie
zajedzie. jest niezawodna!!!
W tych maszynach jest teraz dość duzy wybór.
Wczesniej miałem nieco mniejszą maszynę innej firmy, ale była do kitu. Godzina
pracy i człowiek był niesamowicie wykonczony.
Nie kupowałbym na twoim miejscu maszyny bez napędu jesli masz zamiar więcej
pracować. bo sie zapracujesz.

Bardzo liczy sie poziom drgań. I raczej stawiałbym na czterosów.
Taką maszyną mozna wjechać praktycznie wszedzie nawet na niewielkie
powierzchnie.
Napisz jaką masz ziemie? Wiadomo ze do gliny musi być naprawde mocny sprzęt
ponad 5KM w piachu można robić nawet 3KM. Istotna jest głębokość na jaką
chcesz przerabiać ziemię. Ja musiałem pościągać osłony boczne w mojej bo
jechała na 10cm po zdjęciu osłon bocznych mam 20cm głębokosci. Prawde mówiąc
na temat pracy tą maszyną moge napisać sporo. Jesli masz pytania to pisz.

3. Data: 2006-01-10 13:02:22

Od: "Jurek K." <k...@i...uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Dzieki za wskazowki, bardzo sa cenne...

> Wiele czynników trzeba wziąć pod uwagę przy zakupie.
> To zalezy czego potrzebujesz. I ile masz siły:),

Sil coraz mniej... ;-)

> [...]
> pracy i człowiek był niesamowicie wykonczony.
> Nie kupowałbym na twoim miejscu maszyny bez napędu jesli masz zamiar

Jest nachylenie terenu, inaczej wzialbym traktor. Zatem, wniosek, jesli
juz cos kupie, musi byc ciezkie, mocne i z napedem. I tez sadze, ze
czterosuw jest jedyna opcja...

> [...]
> mówiąc
> na temat pracy tą maszyną moge napisać sporo. Jesli masz pytania to pisz.

Kolejny raz niestety, glina, choc nie ta z tych najciezszych (Jura
krakowsko-czestochowska). Glebokosc chcialbym osiagnac jakies 20 cm lub
troche wiecej.

Wlasciwie, pozostal tylko dylemat finansowy...

Pozdrawiam i dziekuje jeszcze raz,

--
Jurek K.

U mnie już wiosna!