dobry ciśnieniomierz i glukometr

11. Data: 2006-10-26 22:33:07

Temat: Re: Glukometr tylko indywidualnie?
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:1161891276.246656.68960@i42g2000cwa.googlegroup
s.com...

> Nie tylko. Dla przykładu - aparat na paski Accu Chek Active ma taką
> konstrukcję, że kroplę krwi nakłada się na pole pomiarowe, które
> znajduje się praktycznie na środku aparatu. Prowadzi to do częstego
> brudzenia krwią pola zza którego dokonuje się pomiar (fotometria),
> pola,
> które bywa pobrudzone w sposób widoczny gołym okiem. Nie powinno to
> pozwalać na używeanie takiego aparatu do np. badań przesiewowych,
> populacyjnych itd, gdzie jest duza liczba badanych.
> Ryzyko jest wprawdzie niewielkie, ale jest i nie powinno być pomijane.

Niekoniecznie, w tym glukometrze mozna wyjac pasek - naniesc krople -
wlozyc pasek, i automat dokona prawidlowo pomiaru, a przy okazji
uniknie sie brudzenia przyzadu krwia.

Tak jest to jedna z dwu metod. Ale w obu krew jest w kontakcie z polem
świecącym (nie wiem jak on się nazywa fachowo). I to jest przyczyna, dla
której nie powinno się używać bo jest kontakt glukometru z krwią. Nie da
się zapewnić w obu metodach warunków bezkontaktowości krwi innej osoby z
glukometrem. Tłumaczenie, że glukometr nie ma bezpośredniego kontaktu z
krwią, jest nieystarczajace - z tego samego powodu nike wystarczy
wymieniać iły w nakłuwaczach i robić tym samym nakłuwaczem badanie wielu
osobom - jest to zabronione. Musi być nowa igła i nowa końcówka.
Jest to też jeden z powodów dla którego Np w karetkach pogotowia
chętniej używa się innych glukometrów (nazwy nie wspomnę, by nie
reklamować).
Ogólnie glukometr jest urządzeniem przypisanym do jednego
człowieka!!!!!!!!! Jak napisałem - albo z powodów
sanitarno-epidemiologicznych albo z przyczyn oprogramowania (niektóre
aparaty mają możliwość transmisji danych na komputer - sam używam takich
i gdy pacjent chciałby mierzyć jeszcze komuś mówię, że leki musiałby
rozdzielać dla dwu osób, bo nie jestem w stanie rozpoznać, które wyniki
są czyje.

12. Data: 2006-10-27 10:56:25

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Marek Li wrote:

> [...]
> której nie powinno się używać bo jest kontakt glukometru z krwią. Nie da
> się zapewnić w obu metodach warunków bezkontaktowości krwi innej osoby z

Kontakt z krwia tylko ta czesc paska na ktora nanosimy krople krwi, a
czujnik promieniem oswietla tylko okienko pomiarowe na spodzie paska, a
tam znajduja sie reagenty, i krew nie ma z czujnikiem stycznosci. I
jest mozliwe ograniczenie kontaktu glukometru z krwia, choc do wygodne
to nie jest.

> [...]
> Jest to też jeden z powodów dla którego Np w karetkach pogotowia
> chętniej używa się innych glukometrów (nazwy nie wspomnę, by nie

Co do nakluwaczy sa rozne modele, ale fakt, ze lepiej jesli mozna
stosowac 1 razowe "klujki" ;)
A prawda jest ze najlepszym rozwiazaniem jesty chyba glukometr oparty
na paskach dzialajacych na zasadzie mikrokapilary nabierajacej krwi a
nie siatczki z reagentem na ktora sie nanosi krople krwi.

> [...]
> i gdy pacjent chciałby mierzyć jeszcze komuś mówię, że leki musiałby
> rozdzielać dla dwu osób, bo nie jestem w stanie rozpoznać, które wyniki

Swieta prawda ze powinien byc 1 glukometr/1osoba, ale co zrobic wlasnie
z pomiarem ambulatoryjnym, czy np. szkolnictwem gdzie sie uczy
studentow obslugi glukometru? Tu wlasnie sie zaczynaja "schody"

Pozdrawim Marcin

13. Data: 2006-10-27 11:13:32

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
.com...

[...]
---------------------
Są specjalne nakłuwacze na wymienne końcówki, których nie da sie uzyć po
raz drugi, lub klasczne jednorazówki. W pracy preferuję klasyczne
jednorazówki, które mają konstrukcję uniemożliwiającą nawet przypadkowe
powtórne ukłucie - wobec faktu, że prawdopodobnie ok 800 tys osób nosi
wirusa zap. wątroby t. C, to wolę czuć, że nie zrobię pacjentowi krzywdy
w razie, gdybym pomylił nakłuwacz. Po prostu nie zadziała (choć nie
powinien się znależć w zasięgu ręki, bo pojemnik na zużyte jest wyrażnie
oznakowany:-)

Swieta prawda ze powinien byc 1 glukometr/1osoba, ale co zrobic wlasnie
z pomiarem ambulatoryjnym, czy np. szkolnictwem gdzie sie uczy
studentow obslugi glukometru? Tu wlasnie sie zaczynaja "schody"
-------------------------
Myślę, że dla studentów, najlepiej jest demonstracje przeprowadzać na
glukometrze z użyciem roztworów kontrolnych. Pozwala to przy okazji
pokazać dokładność sprzetu, który nie powinien mieć zbyt różnych
wyników, jeśli przeprowadza pomiar ta sama, wprawiona osoba. Metodę
uzyskiwania materiału do badania, czyli kroplę krwi, która niekoniecznie
musi być badana trzeba już jednak pokazać i można to zrobić na
ochotniku - istnieją całe rzesze personelu medycznego, które nie
potrafią prawidłowo pobrać kropli krwi do badania - a to wyciskają, a to
kłują nie te palce co trzeba, jak palce się zgadzają, to wybierają
niedozwolone miejsca.......
W ambulatoriach preferuje się dokładnie takie jak przedstawiłeś -
zasysanie krwi, która nie ma najmniejszego kontaktu z glukometrem. Poza
tym pomiary na glukometrze w ambulatoryjnych warunkach są właściwie
tylko dla nagłych przypadków, nie powinny być używane do monitorowania
chorych.

14. Data: 2006-10-28 13:18:25

Temat: Re: dobry ciśnieniomierz i glukometr
Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

SM napisał(a):

> To samo z glukometrem. Jaki? Osoba chora na cukrzyce,
> prosze urzadzenie funkcjonalne i dobre.

http://medisense.pl/

Pytam panów z IPN: Czy wyście się z chuj..m na
łby pozamieniali?! - Andrzej Celiński
emalia: movie[na]eko[kropa]net[kropa]pl

Wizje goraczkowe
wolontariat w ZOZ-ach