Goraczka-5miesieczne dziecko

71. Data: 2003-01-03 21:14:05

Temat: Re: Goraczka-5miesieczne dziecko
Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 3 Jan 2003 11:11:13 +0100,"WALDIM" <w...@a...pl>,
napisał/a:

> wbrew Twoim oczekiwaniom leczenie nie polega na wyjasnianiu patofizjologii
> tylko udzielaniu konkretnych rad jak wyzdrowiec :)

Ale ja tego lekarza zapytałam co mogło spowodować tą chorobę.W dwóch
zdaniach mógł mi powiedzieć,ale chyba sam nie wiedział,bo się nie
douczył...Na szczęście lekarstwo odpowiednie zapisał.

--
Pozdrawiam;
Kaja

72. Data: 2003-01-03 21:46:39

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
am.torun.pl...

> Iwon(k) a - i co te izby lekarskie mialyby niby zrobic

pytaj sie Tichy bo to on sie nimi posilkowal :-))
ja odpowiadalam tylko na pytania :-)
iwon(k)a

73. Data: 2003-01-04 16:33:51

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja tego lekarza zapytałam co mogło spowodować tą chorobę.W dwóch
> zdaniach mógł mi powiedzieć,ale chyba sam nie wiedział,bo się nie
> douczył...Na szczęście lekarstwo odpowiednie zapisał.

no mowie wlasnie, ze nie nasza rola jest oswiecac pacjentow co do
patofizjologi tylko leczenie
a skoro leczenie bylo skuteczne to nie marudz...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

74. Data: 2003-01-04 16:44:07

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja robiłam zawsze tak:
> Jak mi dziecko zachorowało (np.wysoka gorączka),a przychodnia lekarska
nie
> była już czynna,to dzwoniłam na Pogotowie Ratunkowe i prosiłam lekarza
> pediatrę o poradę (telefoniczną).

Kaja...
zapisz sobie w kalendarzyku, ze sa przychodnie, ktore sa czynne CALA DOBE!
24 godziny NON-STOP
ale wiekszosc ludzi nie zadaje sobie nawet odrobiny trudu zeby sie do nich
wybrac...
najprosciej jest dzwonic na pogotowie ;)

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

75. Data: 2003-01-04 17:12:23

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no mowie wlasnie, ze nie nasza rola jest oswiecac pacjentow co do
> patofizjologi tylko leczenie
> a skoro leczenie bylo skuteczne to nie marudz...

Czy to znaczy, ze lekarze nie sa zainteresowani profilaktyka? To jak wedlug
Ciebie nalezy zachowac sie aby drugi raz nie zachorowac na te sama
dolegliwosc, albo przynajmniej zmniejszyc prawdopodobienstwo zachorowania?
To bardzo dziwna odpowiedz.... To moze chociaz lekarze mogliby cytowac
literature na receptach. Byloby od czego zaczac poszukiwania ;-)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.malawi.org.pl
www.cichlidpress.pl

76. Data: 2003-01-04 21:26:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 4 Jan 2003, Marzenna Kielan wrote:

> Czy to znaczy, ze lekarze nie sa zainteresowani profilaktyka? To jak wedlug
> Ciebie nalezy zachowac sie aby drugi raz nie zachorowac na te sama
> dolegliwosc

przestrzegac zalecen lekarskich. A propos - szacuje, (trzeba byloby
wlasciwie zrobic takie badania), ze 80% pacjentow mojej poradni
nie przestrzega zalecen lekarskich, dotyczy to w szczegolnosci
zaprzestania palenia tytoniu, co u chorych na pluca ma jak pewnie
wiadomo jakies tam znaczenie. Szerzenie zasad profilaktyki
nie jest tozsame z wyjasnianiem patofizjologii chorob. Poza
tym wielu chorych nie przestrzega zasad bo nie po prostu
nie chce.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

77. Data: 2003-01-04 22:24:20

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał/a
.am.torun.pl:

> [...]
> nie jest tozsame z wyjasnianiem patofizjologii chorob. Poza
> tym wielu chorych nie przestrzega zasad bo nie po prostu

Słyszałam, że we Włoszech pacjent, który chce się leczyć na POChP _musi_
podpisać oświadczenie, że rzuci palenie. Jeśli złapią go na paleniu --
wylatuje ze szpitala. A u nas? A u nas z zaleceń lekarza pacjent wybiera
te, które mu odpowiadają, a potem jest zdziwiony, że dalej choruje.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

78. Data: 2003-01-05 11:26:31

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> przestrzegac zalecen lekarskich.

To na pewno i sklonna jestem przyznac, ze wielu chorob mozna byloby uniknac,
gdyby zalecenia lekarza prowadzacego byly wykonywane z nalezyta powaga. Ale
przyznam szczerze, ze az mnie konce palcow swedza tak bardzo sie z Toba nie
zgadzam tym razem Piotrze ;-) Z uporem bede wracala do swojej dolegliwosci.
Nie bylabym dzis tak swiadoma kiedy i jak nalezy wlaczyc kolejny specyfik do
leczenia, a kiedy juz czas przerwac jego stosowanie, gdyby nie w miare
rozlegla wiedza na temat tego co dzieje sie w moim organizmie i jakie sa
mechanizmy pogorszenia mojego stanu zdrowia. Poza tym, ja wiem ze sa tacy
pacjenci, ktorzy nie sa zainteresowani tym wszystkim, dla nich istotne jest
cos tam lyknac, cos tam psiknac i miec sprawe z glowy. Ale ja tak nie chce.
Ja czuje sie bezpieczniej kiedy wiem, jak to, co mi dolega powstaje, jak sie
rozwija, jakie daje objawy na kazdym etapie. Nawet wtedy, gdyby to bylo cos
bardzo zlego to chcialabym, jesli nie moge tego opanowac i kontrolowac,
przynajmniej wiedziec. Nie wiem, czy dostatecznie precyzyjnie potrafie Ci to
wytlumaczyc. Mysle takze, ze w przypadkach takich pacjentow jak ja, taka
nieco poszerzona wiedza, czesto jest czynnikiem uruchamiajacym proces
zdrowienia. Dopiero bowiem swiadomosc wplywu pewnych zachowan, czynnikow na
rozwoj choroby, pozwala uwierzyc, ze zalecenia lekarza sa NAPRAWDE bardzo
wazne i nie stanowia steku uogolnien powtarzanych z uporem kazdemu
zasiegajacemu porady pacjentowi.

A propos - szacuje, (trzeba byloby
> wlasciwie zrobic takie badania), ze 80% pacjentow mojej poradni
> nie przestrzega zalecen lekarskich, dotyczy to w szczegolnosci
> zaprzestania palenia tytoniu,

Albo zrzucenia wagi. I wlasnie raz jeszcze podkreslam, to dlatego ze
pacjentom czesto wydaje sie, ze to tylko "takie gadanie lekarza", serwowane
kazdemu. Podmiotowosc Piotrze, podmiotowosc.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.malawi.org.pl
www.cichlidpress.pl

79. Data: 2003-01-05 12:00:56

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Jak zwykle, jest dużo zdrowego rozsądku w Twoich słowach ;-).

Pozwolę sobie dodać, że takie problemy jak nadwaga, palenie tytoniu,
nadużywanie alkoholu, itp. dotyczą całej populacji - to znaczy chyba w
podobnym stopniu pacjentów jak i lekarzy ;-). Oczywiście można zarzucać
bardzo wiele pacjentom, ale równie dobrze można by to zrobić w stosunku do
lekarzy. We wszystkich grupach społecznych, a więc pośród nauczycieli,
policjantów, księży, polityków, lekarzy, pacjentów, itd., są różne
jednostki - bardzo uczciwe i mnie uczciwe, bardzo rozsądne i mniej rozsądne.
Dlatego uważam, że generalizowanie nie jest dobrym pomysłem. Na marginesie
dodam, że to, co wyzwala lepsze bądź gorsze postawy, to przede wszystkim
rodzaj system, w ramach którego grupy społeczne czy jednostki muszą
funkcjonować. Gdy on jest chory, to niezależnie czy dotyczy to całego
państwa, religii czy systemu zdrowotnego, wpływa to negatywnie na ludzkie
zachowania. Oczywiście, niezależnie od zewnętrznych uwarunkowań, zawsze są
jednostki zachowujące się godnie. Właśnie Ciebie, do tej grupy zaliczam ;-).

Pozdrawiam, andrzej

Re: O PRYWATNEJ PRAKTYCE UROLOGICZNEJ
Do lekarza w obcym miescie
serce dziecka