Gotowanie kalafiora w mikrofalówce... czyli jak ją dalej oswajać...

1. Data: 2001-11-08 12:08:43

Temat: Gotowanie kalafiora w mikrofalówce... czyli jak ją dalej oswajać...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasem gotuję kalafior w wodzie, czasem w specjalnym garnku do gotowania na
parze, ale teraz jestem w ferworze walki z diabelskim urządzeniem ;-))),
więc dzisiaj będzie kalafior z mikrofalówki...
No i wczytując się w instrukcję obsługi znalazłam w dwóch miejscach inne
informacje...
Zawsze jest włożyć w całości lub pokrojone (to do wyboru) wlać 50 ml wody,
nie solić, ale w jednym miejscu jest gotować pod przykryciem, a w drugim
miejscu nic nie ma o przykrywaniu... To jak to gotować? A może inny efekt
dostajemy gotując pod przykryciem, a inny bez?

--
Joanna, która chce nie chce się zrazić do kuchenki, a jak na razie idzie
dobrze...

1. Data: 2001-11-08 12:21:17

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> --
> Joanna, która chce nie chce się zrazić do kuchenki, a jak na razie idzie

W moi zeszycie od Panasonica stoi, ze 900 W i na 1 kg kalafiora -u: 10 lyzek
wody, czas gotowania ok 15 min, na 50 dkg: 5 lyzek wody i ok 8 min. kalafior
nalezy umyc, wyciac twardsze czesci, posypac wiorkami masla i sola. Gotowac
pod przykryciem.

Irek

1. Data: 2001-11-08 12:44:04

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

> lyzek
> kalafior
> Gotowac
>
> No wlasnie w ksiazce od mojego Panasonica znalazlam w jednym miejscu
> informacje o gotowaniu bez przykrycia, ale mi nie chodzi o instrukcje,
tylko
> o doswiadczenia... Gotowales tak?
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Tak. I doswiadczenia mialem rozne. W zaleznosci od pory roku lub pochodzenia
warzywa a moze odmiany, czasem bylo ono jeszcze twarde a czasem juz
rozgotowane. Tuz przed koncem gotowania sprawdzam. Zwykle kroje tez w
rozyczki a w polowie gotowania mieszam. Ja nawet ziemiaki na salatke robie w
mikrofali, bo z woda wylewam witaminy. I wychodzi. Trzeba brac tylko te
odmiany twardsze.

1. Data: 2001-11-08 12:49:51

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-08 14:48:52

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nawet ziemiaki na salatke robie w
> mikrofali, bo z woda wylewam witaminy. I wychodzi. Trzeba brac tylko te
> odmiany twardsze.

Mój malzonek piekl - tak troche mikrofale troszke grill i wyszly
pyszniaste...
A jak sie ziemniaki do salatek gotuje w mundurkach to sie tak nie wyplukuja
witaminy... Hmm, albo na parze...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-08 14:49:49

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warzywa a moze odmiany, czasem bylo ono jeszcze twarde a czasem juz
> rozgotowane. Tuz przed koncem gotowania sprawdzam. Zwykle kroje tez w

i dzieki za informacje - cóz bede doswiadczac...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-08 15:59:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>miejscu nic nie ma o przykrywaniu... To jak to gotować? A może inny efekt
>dostajemy gotując pod przykryciem, a inny bez?

ja tam jarzyny zawsze przykrywam w mikrofali, inaczej parszywce
wysychaja
czesto robie tak, ze oplukuje, zostawiam kapiace, wkladam albo do
plastikowej kiseczki i przykrywam plastikowa torebka, albo wwalam
DO plastikowej torebki, zakrecam jej wylot i lu!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 16:28:32

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> , albo wwalam
> DO plastikowej torebki, zakrecam jej wylot i lu!

Pytanie moze glupie- nie wybucha toto wtedy?
pzdr
agi ( laik mikrofalowy )

1. Data: 2001-11-08 16:52:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pytanie moze glupie- nie wybucha toto wtedy?

W instrukcji jest napisane, ze nic nie wolno przykrywać szczelnie, jak się
przykrywa folia to musi być dziurkowana...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-08 17:39:11

Temat: Re: Gotowanie kalafiora w mikrofalówce... czyli jak j? dalej oswaja?...
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Pytanie moze glupie- nie wybucha toto wtedy?
>pzdr
>agi ( laik mikrofalowy )

nie, bo to nie jajko. znaczy nie jest wystarczajaco szczelne -
jak jajko. albo kartofel ni e ukluty. tylko potem trzeba uwazac,
bo para strasznie parzy
Krysia
K.T. - starannie opakowana

RE: Czy jest jeszcze ktos...