Gotowanie ryży

1. Data: 2003-11-17 12:18:58

Temat: Gotowanie ryży
Od: "jar" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Bardzo lubie ryż i praktycznie nie jem ziemniaków.Macie może jakies sposoby
na gotowanie lub podawanie go zamiast ziemniaków do roznych dan.Ja czasem
dodaje do wody kostke rosołowa albo z zielonym groszkiem.Macie jakies inne
ciekawe pomysły?
pozdr
Jarek

1. Data: 2003-11-17 12:44:02

Temat: Re: Gotowanie ryży
Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jar" <j...@w...pl> a écrit dans le message news:
bpae9m$2sk$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> dodaje do wody kostke rosołowa albo z zielonym groszkiem.Macie jakies inne

ja wczoraj robilam ryz tak:
ugotowalam z saszetka przypraw indyjskich.
Nastepnie podsmazylam duza pokrojona cebule na oliwie. Wymieszalam z ryzem.
Pokroilam pomidory i baklazana w polksiezyce. Ryz dalam na spod
zaroodpornego naczynia, na gorze poukladalam pomidory i baklazana
naprzemiennie, zeby ladnie wygladalo. Posypalam ziolami prowansalskimi,
posolilam, popieprzylam, posypalam parmesanem. Podlalam jeszcze 2 lyzkami
oliwy i zapieklam.
I bylo jako dodatek do mieska.

Mozna tez zrobic ryz po kantonsku, czyli z szynka , omletem w kosteczkach i
groszkiem.

1. Data: 2003-11-17 12:56:37

Od: "Mokkunia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "f." <...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ja wczoraj robilam ryz tak:
> ugotowalam z saszetka przypraw indyjskich.

A co to za saszetka przypraw indyjskich? Jakiś dodatek sprzedawany razem z
ryżem? Czy osobno kupiona mieszanka przypraw?

Pozdrawiam
Mokka
gg 274247

1. Data: 2003-11-17 13:02:24

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mokkunia" <m...@o...pl> a écrit dans le message news:
bpagi8$485$...@n...onet.pl...

> A co to za saszetka przypraw indyjskich? Jakiś dodatek sprzedawany razem z
> ryżem? Czy osobno kupiona mieszanka przypraw?

kupowana osobno, we Francji firma Maggi takie cos robi.

pzdr
fela

1. Data: 2003-11-17 15:31:34

Od: "sylvim" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jar" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
> dodaje do wody kostke rosołowa albo z zielonym groszkiem.Macie jakies inne

witam.
moj ulubiony sposob.... ryz z warzywkami prosto i w miare szybko:
na oleju podgrzewam mrozonke roznych warzyw, przyprawiam kurkuma zeby bylo
zolciutkie i potem do tego wrzyucam ugotowany wczesniej ryz, podsmazmy...
i juz...
jemy to to zp ze smazona piersia kurza lub ryba smazona...

pozdr. Sylwia

1. Data: 2003-11-18 10:33:39

Od: "Prohu" <p...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Ja bardzo lubię smażony ryż. Kupuję ryż długoziarnisty (teraz bardzo mi
przypadł do gustu jaśminowy), jedną trzecią wrzucam do rondla teflonowego na
rozgrzaną oliwę z oliwek. Oliwy tyle, żeby zakryła dno. Podsmażam ten ryż
kilka minut na małym ogniu tak by zrobił się lekko złoty. Potem solę trochę,
dodaję resztę ryżu i zalewam wrzątkiem "na palec" tzn. od powierzchni ryż
do powierzchni wody ma być odległość palca. Zostawiam na małym ogniu przez
10 minut. Ryż wchłonie wodę. Nie wolno mieszać, dopiero po zdjęciu z ognia.
Polecam, pycha. Jeśli ktoś już podawał ten przepis sorry za powtórkę.
Anja

1. Data: 2003-11-24 05:13:00

Od: liza4 <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bpapjj$mg2$1@nettle.mcnet.pl>, s...@w...pl says...

> przyprawiam kurkuma zeby bylo

> pozdr. Sylwia

Z przypraw zamiast uzywac gotowej saszetki mozna takze poza kurkuma
dodac imbir, curry (uwazac bo gorzkie), oczywiscie rosolek, kielki
sojowe, cebula podsmazona, osobiscie dolewam odrobine bialego wina
(wedle upodoban) a poza ta podstawa dodaje czesto to co mi zostalo w
lodowce z innych potraw (pomidory, groszek, nawet mieszanke groszkowo-
marchewkowa, smaczne sa takze brokuly, sos sojowy)
Do ryzu bardzo pasuje dietetyczna piers drobiowa :), poledwica,
jagniecina (z tym gorzej w sklepach :(

Z ryzem prawie wszystko dobrze smakuje i warto eksperymentowac!

pzdr.

Zaprawione jagody
śledzie w śmietanie
[P] szybkie ciasteczka owsiane