Re: Gotowanie - wiedza czy sztuka ?

Data: 2017-09-14 12:28:18
Temat: Re: Gotowanie - wiedza czy sztuka ?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

t...@g...com pisze:

> Pierwszy alasz to jest jak pierwszy papieros w szkolnym kibelku albo
> pierwszy ban na forum. To jest rzecz święta. Człowiek dopóki tego nie
> sprawdzi to nigdy nie będzie wiedział co traci i co jest dalej...))
> To daje chęć powtarzania i ulepszania.

Tutaj nastąpił powrót do tematu wątku. Czas, by powiedzieć: rzemiosło.
Powtarzalność, rutyna -- to z dawien dawna pozwalało matkom karmiącym
wyżywić rodzinę. I nie zwariować przy ciągłym rozważaniu, co trzeba,
co można, a czego się nie da, choćby się chciało. Cenię sobie taką
stabilność. Gdy się idzie na podwieczorek do stryjenki Ludwiki, i
wiadomo, że będą te same od lat maślane rogaliki z konfiturą z róży
-- to ma się poczucie bezpieczeńswa.

Ja tak nie mam. Chęć do powtarzania u mnie słaba. Zawsze mnie podkusi,
by gdy warzę coś, co już wcześniej mi się zdarzyło, tym razem zrobić
inaczej. Może ulepszyć, a może tylko dodatkowo popieprzyć. Jak to nazwać?
Sam nie wiem.

> Degustacje przewiduję na Nowy Rok w połączeniu z piernikami Ewy
> i Trefnisia. Tzn będą dwa pierniki do porównania i lepszy zostanie.

To mi przypomniało, że też obiecałem piernik. Że powtórzę. W celu
sprawdzenia metodologii, jej stabilności. No cóż, skoro się obiecało,
to trzeba będzie.

Jarek

--
Chomiczówka, Chomiczówka, pierwsze wino, pierwsza wódka
Chomiczówka, Chomiczówka, pierwsza dziewczyna, pierwsza lufka