Gotujcie szczawiową!

101. Data: 2012-05-11 18:41:37

Temat: Re: Gotujcie szczawiową!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 May 2012 20:36:42 +0200, krys napisał(a):

> No mówiłam, że nie liczę , że zrozumiesz aluzję.

Jaką aluzję?
333-)

102. Data: 2012-05-11 19:51:50

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-11 17:27, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-05-11 15:18, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> I rosół, i pomidorowa. Mniam.

Pomidorowa z ziemniakami?? Nigdy. I też pierwsze słyszę.
Pomidorową najbardziej lubię z kluskami kładzionymi, ale niestety nikt
prócz mnie, więc nie jadłam takiej od lat.
Z ziemniakami w formie wkładki to barszcz zabielany, żurek.

A w jakiej postaci te ziemniaki dodajecie? Ugniecione, czy zwyczajnie
krojone?

Ewa

103. Data: 2012-05-11 19:58:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 May 2012 21:51:50 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> Z ziemniakami w formie wkładki to barszcz zabielany, żurek.
>
> A w jakiej postaci te ziemniaki dodajecie? Ugniecione, czy zwyczajnie

Do rosołu tylko krojone, bo ugniecione "rozpaćkowują" się na papkę i
klarowność rosołu diabli biorą.

104. Data: 2012-05-11 20:06:55

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-05-11 21:51, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Z ziemniakami w formie wkładki to barszcz zabielany, żurek.
>
> A w jakiej postaci te ziemniaki dodajecie? Ugniecione, czy zwyczajnie

Ugotowane osobno. Pokrojone w dość dużą kostkę.

qr.a

105. Data: 2012-05-11 21:34:22

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-11 15:18, medea pisze:

> Rosół z ziemniakami - pierwsze słyszę, serio.

U mojej babci czasem się tak jadło (w sensie ziemniaki osobno ugotowane
i dodawane do zupy wedle uznania jedzącego), ale to było ohydne.

N.

106. Data: 2012-05-11 22:07:38

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomidorowa z ziemniakami?? Nigdy. I też pierwsze słyszę.
> Pomidorową najbardziej lubię z kluskami kładzionymi, ale niestety nikt
> prócz mnie, więc nie jadłam takiej od lat.

Tez nie przypominam sobie pomidorowej z ziemniakami. Jakoś nie mogę sobie
przypomnieć smaku takowego połączenia.

> Z ziemniakami w formie wkładki to barszcz zabielany, żurek.

Oj tak, mniam :)

> A w jakiej postaci te ziemniaki dodajecie? Ugniecione, czy zwyczajnie
> krojone?

Do rosołu zwyczajnie krojone, albo wręcz ugotowane i tylko rozpołowione.
Do barszczu zabielanego różnie, zalezy od wersji :)

Justyna Vicky S.

107. Data: 2012-05-11 22:09:41

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> U mojej babci czasem się tak jadło (w sensie ziemniaki osobno ugotowane i
> dodawane do zupy wedle uznania jedzącego), ale to było ohydne.

A co powiesz na klasyczny krupnik z kaszy jęczmiennej i do tego rozgnieciony
ziemniak?

Moja teściowa tak robiła. Dawała, a przynajmniej próbowała dawac to mojemu
dziecku. A mi na samą myśl o tym wszystko podjeżdżało do gardła...
Ziemniaczki w krupniku owszem, ale krojone w kosteczkę, a nie rozpaćkana
breja...

Justyna Vicky S.

108. Data: 2012-05-11 22:21:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 May 2012 00:09:41 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> [...]
> dziecku. A mi na samą myśl o tym wszystko podjeżdżało do gardła...
> Ziemniaczki w krupniku owszem, ale krojone w kosteczkę, a nie rozpaćkana

Ziemniaki to ja w każdej postaci, breja-nie-breja.
Jedyne co mnie w życiu zaszokowało to tzw garus, z ziemniakami, taka
śliwkowa gorąca papka, którą gotowała mama jednej z moich koleżanek ze
studiów. Oni się tym zażerali, a mnie się zbierało na... Lata później
stwierdzam, ze chętnie bym zjadła, tylko nie wiem, jak to dokładnie było
robione. Smaki się zmieniają.

PS. Może ktoś wie?

109. Data: 2012-05-11 23:29:34

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Rosół z ziemniakami - pierwsze słyszę, serio.

To anegdotkę opowiem. Dawno, dawno temu, kiedy jeździliśmy do dziadka na
wakacje, zwykł robić rosół i kurczaka z rożna. Rosół był zawsze czysty,
wściekle słony, i do tego podawany ze słonymi paluszkami. Żeby być w
stanie go zjeść, zastosowaliśmy kiedyś sposób z surowym ziemniakiem.
Dziadek zabiera się do podawania i nagle słyszymy "A skąd się tu wziął
ziemniak?" :D

110. Data: 2012-05-11 23:31:41

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-11 13:16, Nixe pisze:

> A dla mnie rosół to taka zupa nic.
> Zjem i nadal jestem głodna :)
> Ale smak lubię.

A jak podajesz? Z marchewką, mięsem i włoską kapustą czy bez wkładki?

make free Calls Online
Jakie potrawy?
Olej [olejek] kokosowy [Co to?]
AD: ~~** Two Unique Floral Embroidery Designs for F.REE !! **~~
Ikselko.....