Gramy a promile

11. Data: 2007-06-25 06:46:52

Temat: Re: Gramy a promile
Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Cze, 23:25, "regen" <r...@-...pl> wrote:
No coz, troche zwatpilem. Tzw. promile alk. we krwi, jesli sa
parametrem specjalistycznym (branzowym), moga wystapic jako o/oo
mieszany (waga-obj.). Jest to b.rzadko stosowane, bo jest odstepstwem
od reguly.
Jak sie komus chce, moze to sprawdzic w tej branzy, gdzie pomiar
alkoholu we krwi sie mierzy (policja, laboratorium medyczne).
J.

12. Data: 2007-06-25 20:47:58

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zakladam slusznie, ze pobrana krew w czasie analizy miala 20 st.C,
Dlaczego nie 36,6 st. C?
Od razu zakładasz, że był nieżywy?

> jak przyjety ciezar wl. alkoholu. Zreszta ten parametr nie zmienia
> praktycznie wiele.
Podałeś ciężar właściwy alkoholu w 20 st. C = 0,7936 pewnie kg/l.
Ja mam z tablic ciężar właściwy w 18 st. C = 790 kg/m3.
Jeśli ciężar właściwy zmieniał by się liniowo
(co na pewno nie jest prawdą),
to w 36 st. C wynosił by ponad 822 kg/m3,
czyli analogicznie do twojego wyliczenia wynik byłby:
=~ 1,22 ml zajmuje gram, a więc 2,2 x 1,22 = 2,684.
Jest to wynik inny o więcej niż 0,1.
Błąd może być istotny.

Nie jestem laborantem, ale każde, dalsze pszeliczenie wyniku
początkowego 2,2g/l wydaje mi się bezsensowne,
bo dodaje nowe błędy. Błędnie zmienia początkowy wynik.
Podana początkowo jednostka g/l wydaje się mi, laikowi, sensowna,
mimo, że zawiera nieszczęsny litr
mogący się zmieniać ze zmianą temperatury.
Dlatego właśnie jednostka wydaje mi się sensowna,
że prawdopodobnie laborant taką aparaturą pomiarową dysponuje,
i nie zamienia litra krwi na gramy,
bo zamiana znowu obarczyła by wynik błędem kolejnego pomiaru.
Myślę, że łatwiej jest określić objętość np. 1mm3, czy 1cm3,
niż zważyć ten milimetr lub centymetr.
Ale może laborant jest na forum?

>Czy Ty aby mowisz racjonalnie, czy zamierzasz dzielic zapalke na
>milion czesci?
Jak najbardziej racjonalnie wskazuję kolejne miejsce narastania błędu.

> nie wolno porownywac wagi do objetosci, co jest juz
> wyjatkowo karygodnym bledem.
Już wynik g/l jest poruwnaniem masy do objętości.
I nie jest to błędem.
90% badań krwi ma taką właśnie jednostkę
- no może mniej, ale nie mniej niż połowa-
(lub mg/l itp.- w każdym razie masa ( ciężar?) do objętości)

> Bo wyliczalem o/oo objetosciowy, a nie wagowy, przeciez juz pisalem.
> To roznica, praktycznie niewiele osob zdaje sobie z tego sprawe.
Nie było napisane, że celem jest o/oo objętościowy.
Objętość właśnie np. ze względu na nieznaną temperaturę
jest zawsze jednostką "mętną",
masa zaś jest obiektywna i stała.
Istnieje zasada zahowania masy, a nie objętości.

A wszystko to razem w połowie żartem, w połowie serio.

(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

13. Data: 2007-06-25 21:54:52

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Cze, 22:47, "Stokrotka" <o...@a...pl> wrote:

> [...]
> Ale mo e laborant jest na forum?

> Jak najbardziej racjonalnie wskazuj kolejne miejsce narastania b du.

> Ju wynik g/l jest poruwnaniem masy do obj to ci.
> I nie jest to b dem.
> 90% bada krwi ma tak w a nie jednostk
> - no mo e mniej, ale nie mniej ni po owa-
> (lub mg/l itp.- w ka dym razie masa ( ci ar?) do obj to ci)

> Nie by o napisane, e celem jest o/oo obj to ciowy.
> Obj to w a nie np. ze wzgl du na nieznan temperatur
> jest zawsze jednostk "m tn ",
> masa za jest obiektywna i sta a.
> Istnieje zasada zahowania masy, a nie obj to ci.

Napisz prace doktorska. Tylko uwazaj na p[sz]eliczenia i za duzo nie
por[u]wnuj :)
J.

14. Data: 2007-06-28 10:53:57

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... uwazaj na p[sz]eliczenia i za duzo niepor[u]wnuj :)

Już się poprawiam:
pszeliczenia =~ wyliczyć
pruwnywanie =~ zestawiać ze sobą wartości, liczby...
:)

do kogo z tym pojsc?
Dziecko 1,5 zapalenie stawu biodr.? Czy ktoś wie?
czy to może być nowotwór jelita grubego
vegetative Ausgangslage (niem.)
suche oczy w czasie snu