Gratin Dauphinois

1. Data: 2000-01-09 14:01:56

Temat: Gratin Dauphinois
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Powiedzcie mi czy zapiekanka z kartofli na sposob "Dauphinois"
byla podawana?
Nie chcialbym powtarzc oklepanych przepisow!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-01-09 14:05:26

Temat: Re: Gratin Dauphinois
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paul Urstein <p...@p...ch> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...ch...
> Witam wszystkich,
> Powiedzcie mi czy zapiekanka z kartofli na sposob "Dauphinois"
> byla podawana?
> Nie chcialbym powtarzc oklepanych przepisow!

Ja sobie nie przypominam, a chetnie zobacze, bo jakos mi brak koncepcji na
dzisiejsza kolacje; poza tym uwielbiam wszystko co z ziemniakow

Przemnyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-10 09:57:13

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein napisał(a):

> [...]
> Powiedzcie mi czy zapiekanka z kartofli na sposob "Dauphinois"
> byla podawana?
> Nie chcialbym powtarzc oklepanych przepisow!

Witaj, Paul.

Nawet jeśli przepis już był, to na tyle dawno (bo ja sobie nie
przypominam), że serdecznie prosimy o podanie.
Przy okazji - jadłam w sylwestra coś, co nazywało się ziemniaki Parisian
- były to przepyszne kuleczki z tłuczonych ziemniaków, chyba obtaczane w
bułeczce tartej i smażone w głębokim tłuszczu. Czy wiesz może (lub ktoś
inny z drogich grupowiczów), jak dokładnie wyczarować takie cudo?

Joanna

1. Data: 2000-01-10 11:08:23

Od: "Monia" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

a po co skoro mozna kupic gotowe (szukac kolo frytek) !!!

monia :)))

1. Data: 2000-01-10 12:51:03

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monia napisał(a):

> a po co skoro mozna kupic gotowe (szukac kolo frytek) !!!
>
> monia :)))

Moniu,

przez to, że nie cytujesz nawet tego skrawka wcześniejszego postu, do
którego nawiązujesz, nie wiem, czy chodzi Ci o tzw. dufinki, czy te
kulki ziemniaczane, o jakich ja pisałam...
cytat, choćby najkrótszy, naprawdę ułatwia innym rozmówcom życie...
:)))))

Joanna

1. Data: 2000-01-10 12:53:29

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> wrote:
> którego nawiązujesz, nie wiem, czy chodzi Ci o tzw. dufinki, czy te
> kulki ziemniaczane, o jakich ja pisałam...

Kulki na pewno w sklepie widziałam. Ale zasadniczo to z tego co pamiętam
(moja mama kiedyś miała zwyczaj robić), to jest to kompozycja mniej więcej
jak na kluski, znaczy z jajkiem i odrobiną mąki, smażona we
"frytkowym" tłuszczu.

EwaP
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-01-10 13:09:08

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Pawelec napisał(a):

> [...]
> (moja mama kiedyś miała zwyczaj robić), to jest to kompozycja mniej więcej
> jak na kluski, znaczy z jajkiem i odrobiną mąki, smażona we

OK, dzięki. Wobec tego trzeba to zrobić mniej więcej tak, jak w przypadku
kotlecików z gotowanych ziemniaków. Dziękuję za naprowadzenie i wskazówkę.
:))))))

Joanna

1. Data: 2000-01-10 14:01:37

Od: "Monia" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

oj przepraszam - oczywiscie o kulki !!

(uwaga narazam sie teraz ostremu i Przemkowi) - sa calkiem znosne - a skoro
mozna kupic gotowe - to po co tracic czas i robic recznie.. poza tym sa
jeszcze inne ksztalty.., ktorych sama na pewno bym nie zrobila - a wizualnie
bawrdzo urozmaicaja i zdobia potrawe..

Monia

1. Data: 2000-01-10 14:05:06

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj naraziłaś się i to strasznie, nie odzywam się do Ciebie :))))))
A tak na serio - skro Ci smakują to przecież nie ma problemu - tyle tylko,
że jak robisz sama to możesz robić wiele kombinacji i nie jeść ciągle tych
samych :)

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-10 14:30:32

Od: "Monia" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja oczywiscie tak z przekory,.. ale zdaje sie, ze to juz wiesz.. now iec
tak - prawde mowiac czesto szkoda mi czasu na dodatki - typu kuli i
korzystam z gotowych, czasem tez korzystam z gotowych surowek (oststnio
udalo mi sei kupic pyszne buraczki z chrznem, ew. moja ulubiona: seler,
jablko, rodzynki i sos jogurtowy) ilez czasu oszczedzam na zabawe z mieskiem
... mniam, wtedy nawet w dzien powszedni moge zaszalec i zrobic wymyslne
roladki, bo reszta juz jest albo robi sie sama.

Zeby sie podlizac powiem, ze nie mam kuchenki mikrofalowej, wiec innego
jedzenia nie profanuje.

Monia

Body Mass Index
witam i polecam