Grupy krwi - bardzo wazne

1. Data: 2002-07-10 20:26:37

Temat: Grupy krwi - bardzo wazne
Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze mi kos podac strone z opisem grupy partnerow; juz wyjasniam o co
chodzi;
przyposcmy ze jedno z malzonkow ma grupe krwi orh+ a drugie brh-;
ktos mi tu mwoil ze podczas zajscia w ciazy partnerki mogabyc komplikacje
przy porodzie;
czy to prawda; moze mi ktos pomoc;
jesli mozna to prosze na priva!

2. Data: 2002-07-11 06:50:58

Temat: Re: Grupy krwi - bardzo wazne
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak napiszesz ktore z malzonkow ma ktora grupe na pewno ktos Ci odpowie..
--
--------------
Krzysiek, EBP

3. Data: 2002-07-11 14:03:00

Od: "Zuza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Konflikt serologiczny moze wystapic gdy kobieta ma Rh- a facet Rh+
pzdr Zuza

4. Data: 2002-07-11 14:03:50

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyposcmy ze jedno z malzonkow ma grupe krwi orh+ a drugie brh-;
> ktos mi tu mwoil ze podczas zajscia w ciazy partnerki mogabyc komplikacje

1. wazna jest grupa krwi kobiety...
2. nie przy porodzie tylko w czasie ciazy...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

5. Data: 2002-07-11 21:18:21

Od: "Joanna Drozdz" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

a co z konflktem plod & matka ?

Jesli on wystepuje to tylko przy drugim, trzecim, czwartym etc. dziecku
poniewaz sa juz obecne przeciwciala po pierwszym dziecku.

6. Data: 2002-07-11 21:42:27

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Drozdz" <j...@h...com> napisał w wiadomości
> a co z konflktem plod & matka ?
>
> Jesli on wystepuje to tylko przy drugim, trzecim, czwartym etc. dziecku
> poniewaz sa juz obecne przeciwciala po pierwszym dziecku.

konflikt moze wystapic juz w czasie pierwszej ciazy...
i konflikt nie daje powiklan w czasie porodu tylko w czasie trwania ciazy...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

7. Data: 2002-07-12 06:33:22

Od: "Anton" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> konflikt moze wystapic juz w czasie pierwszej ciazy...
> i konflikt nie daje powiklan w czasie porodu tylko w czasie trwania

Na jakiej podstawie tak sądzisz ? ZTCW to w trakcie ciąży, krew matki nie ma
kontaktu z krwią płodu, więc nie ma okazji do powstania przeciwciał w krwi
matki, które później przenikając przez łożysko powodowałby by komplikacje.
Do kontaktu z krwią płodu dochodzi w trakcie porodu i dlatego konfliktem
krwi zagrożone są następne ciąże ponieważ dopiero po porodzie w krwi matki
są obecne przeciwciała.
Jeżeli się mylę a Ty masz dokładniejsze informacje to wyjaśnij nam to
szerzej.
Anton

8. Data: 2002-07-12 09:19:42

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anton" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> są obecne przeciwciała.
> Jeżeli się mylę a Ty masz dokładniejsze informacje to wyjaśnij nam to

ale należy pamiętać że przeciwciała anty-Rh należą do klasy IgG, czyli
przechodzą przez łożysko ( nie tak jak IgM - przeciwciała dla układu ABO,
które przez łożysko nie przechodzą), więc konflikt może pojawić się już
podczas drugiej ciąży [jeżeli matka jest Rh (-) a dziecko Rh(+)] i nie
tylko podczas porodu. Wówczas dochodzi do konfliktu serologicznego - u matki
test antyglobulinowy PTA jest dodatni (+), a u dziecka test Commbsa również
jest dodatni (+), czyli przeciwciała przeszły od matki do dziecka przez
łożysko co spowodowało uczulenie krwinek dziecka przez matkę.
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

9. Data: 2002-07-12 21:13:54

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> są obecne przeciwciała.
> Jeżeli się mylę a Ty masz dokładniejsze informacje to wyjaśnij nam to

konflikt, czyli obecnosc przeciwcial, moze powstac nie tylko w czasie
porodu, ale tez w czasie innego kontaktu pacjentki z krwia Rh "+" (i to
wcale nie musi byc krew plodu)
a takich form mozna sobie wymyslic kilka zupelnie spokojnie...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

10. Data: 2002-07-13 09:46:16

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie, nie piszcie o czymś jeśli nie jesteście tego pewni!
Słusznie Waldi podkreśla, że do konfliktu serologicznego może dojść już w
pierwszej ciąży. Najczęstszą przyczyną są krwawienia w ciąży, znacznie
rzadziej transfuzje niezgodnej grupowo krwi. Aby doszło do odpowiedzi
immunologicznej ze strony matki, wystarczy przeciek krwi od płodu ok.
0,2-0,3 ml. Dlatego konflikty serologiczne pojawiają się także w pierwszej
ciąży bez uchwytnych przyczyn/ mikroprzecieki przezłożyskowe w wyniku
wzrostu przepuszczalności łożyska wraz z wiekiem ciąży/. Konflikt
serologiczny nie niesie z sobą żadnych / albo prawie żadnych / następstw dla
matki, jest natomiast grozny dla płodu i to zarówno w czasie samej ciąży /
głęboka niedokrwistość, niedotlenienie, obrzęk płodu/ jak i po urodzeniu /
dodatkowo żółtaczka jąder podkorowych z powikłaniami neurologicznymi/.
Należy mieć na uwadze również fakt, że konflikty serologiczne zdarzają się
nie tylko w układzie Rh / ale z reguły są mniej grozne /. Dlatego każda
kobieta w ciąży bez względu na grupę krwi na początku ciąży powinna mieć
wykonane badanie w kierunku przeciwciał przeciwerytrocytarnych. Ponadto
zaleca się każdej kobiecie Rh ujemnej / jeśli mąż Rh dodatni/ podanie
immunoglobuliny antyD ok. 28 Hbd / ale trzeba ją sobie kupić/.
pozdr tolo

trawka
bialy jezyk????
kobieta w ciazy a zwierzeta