Grusza japońska

11. Data: 2010-03-09 17:27:17

Temat: Re: Grusza japo????
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek pisze:

> Je?li w tym roku zasadzi sie sadzonke,
> to w którym roku spodziewaae sie pierwszych owoców?
:)
Cechą wszystkich azjatyckich jest szybkie wchodzenie w owocowanie
Chojuro i odmiany wywodzące się od niego pierwszy raz kwitną i wiązą
owoce już w pierwszym roku czyli na sadzonkach z teraz sadzonych
jeszcze w tym roku
Nijisseiki i odmiany od niej się wywodzące rok później
Mam równie opcję sadzonek w pojemnikach i wysyłam je często z owocami
:)
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

12. Data: 2010-03-09 17:29:13

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:

> Czy masz może jabłoń Mutsu?Mam na nią wielką chcicę.
> Pozdrawiam.mirzan
:)
Na teraz nie mam ale wiem kto miał jesienią
Zapytam przy okazji ale co w niej takiego specjalnego?
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/

13. Data: 2010-03-09 17:38:03

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

johnny pisze:
> U?ytkownik "Tadeusz Smal" szmal wytrzepie na mojej gruszy japonskiej:

> A ja w jakim? opisie odmian znalaz?em, ?e najlepsza smakowo jest odmiana
> Kosui (nie Hosui, nie Kumoi, ani ?adne insze Chujori). Czy mam Tadeuszu te
> odmiane na stanie, a jak nie to czy potwierdzasz jej zalety smakowe? (No i
> jakby co to jakie ma felery)
:)
Sadzonki Kosui będę miał jesienią
Nie znam smaku tych gruszek ale gust to sprawa subiektywna
ja lubię bardzo słodkie czyli chojurowate niz te nijisseikowate
a ta Kosui musi byc smakowo pomiędzy bo zasadniczo tylko tym się różnia
miedzy sobą.
Ponadto podział azjatyckich jest na stare i nowe odmiany
japońskie oraz chińskie

14. Data: 2010-03-09 17:44:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> Na teraz nie mam ale wiem kto miał jesienią
> Zapytam przy okazji ale co w niej takiego specjalnego?

Duże ,smaczne,soczyste,ładne.Jeśli możesz,kup mi taką,albo kilka zrazów do
szczepienia.
Pozdrawiam.mirzan

15. Data: 2010-03-10 20:52:09

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Ponadto podział azjatyckich jest na stare i nowe odmiany
> [...]

Kupiłam gruszę Kosui jako chińską gruszę. Czy to jest stara czy nowa
odmiana?
Dojrzała jest smaczna (słodka).

Pozdrawiam Krycha.

16. Data: 2010-03-10 23:10:35

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha pisze:
> [...]
> (...)
>
> Kupiłam gruszę Kosui jako chińską gruszę. Czy to jest stara czy nowa
Odmiany chińskie to odrębną gałąź grusz azjatyckich
Kosui to japończyk z linii Chojuro i według danych owoce powinny mniej
nieco słodki niż Kumoi.
Stare odmiany z grusz japońskich to Nijisseiki oraz Chojuro
i są one wypierane przez nowsze odmiany
Wadami starych odmian jest nadmierna plennośc a przez to drobnienie
owoców a nawet naprzemienność owocowania
Mają jednak również wiele zalet: łatwiej i znacznie dłużej przechowuje
się owoce ich owoce w warunkach domowych, drzewka rosną mniejsze a
Nijisseiki ma ozdobne ciemnozielone z białym omszeniem liście i parę
razy były u mnie kupowane dla swoich walorów ozdobnych a nie dla owoców

17. Data: 2010-03-11 17:04:13

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> Nijisseiki ma ozdobne ciemnozielone z białym omszeniem liście i parę razy
> były u mnie kupowane dla swoich walorów ozdobnych a nie dla owoców

Dziękuję za te szczegóły.

Krycha.

18. Data: 2010-03-12 09:00:44

Od: "mitzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapytam przy okazji ale co w niej takiego specjalnego?

Tadeusz,nie szukaj już dla mnie Mutsu,kupiłem na Allegro.
Pozdrawiam.Mirzan

19. Data: 2010-03-12 11:49:42

Temat: Re: Grusza japonska
Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal submitted this idea :

> [...]
> je jako bardziej mrozoodporne
> Smak to rzecz gustu:
> Nijisseiki i odmiany od niej się wwodzące są mniej słodkie
> i ja wolę te bardziej słodkie odmiany wywodzące się od Chojuro
> Wolę nowe odmiany bo są one znaczne większe od swoic rodziców
> np Chojuro ma bardzo duzo owoców ale ich srednica to 5-6 cm
> a Kumoi ma owoce srednicy 13-14 cm i dokładnie takie same w smaku jak Chojuro
> .
> Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
> a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace normalnej

Hej, przeczytałem wątek i podjołem jedynie słuszna decyzje o
wzbogaceniu ilości drzew uzytkowych w ogrodzie - jakie powinno byc
optymalne stanowisko dla nich i czy powino sie unikać jakiś roślin jako
niechciane towarzystwo.
Pozdrawiam Witek

20. Data: 2010-03-13 14:29:12

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

gallo pisze:
> Dzien dobry,
>
> Czy kto? mo?e (zapewne Tadeusz) zidentyfikowaae jaka to odmiana, chce
> posadziae jeszcze dwie grusze i wola? bym inne ni? ta któr? mam.
>
> http://www.tarasy.of.pl/q/grucha.htm
>
> jozef

Wydaje mi sie, że jest to jedna z odmian ze środka
stawiałbym na Hosui ale tak na 70-80 %
Jedna rada koniecznie musisz dać jej palik
bo ciężar owoców połamie Tobie drzewko
Grusze azjatyckie mają bardzo kruche gałęzie
i bez palików zawsze kończy sie złamaniem drzewka
pod ciężarem owoców
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

Dracena
yyyy... owies
Rozpoczyna sie sezon, a z sezonem krety...
Ususzyłem różę - jak zreanimować?
Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?