Re: Gruszka półtorafuntowa?

Data: 2018-09-24 13:49:50
Temat: Re: Gruszka półtorafuntowa?
Od: Jacek <k...@a...com>

W dniu 23.09.2018 o 22:07, Lisciasty pisze:
> Ktoś coś słyszał o tej odmianie? Ponoć monstrualne gruszki
> rosną, teściowa coś bajała dzisiaj przy kawie.
> Taka gruszka to by było coś :]
U mnie w ogrodzie jest jeszcze taka grusza, która miała tej wielkości
owoce. U nas się na to mówiło "gruszka butelkowa". Owoce były zielone o
wydłużonym kształcie (podobne do butelek). Z kształtu trochę podobne do
odmiany konferencja, ale dużo większe.
Jak się ta odmiana nazywa, to już się nie dowiem, bo ten, kto ją sadził
nie żyje już 30 lat, a w przekazie pozostała tylko nazwa "butelkowa".
Niestety grusza zapyla się krzyżowo z innymi drzewami i prawdopodobnie
takie duże gruchy były, gdy w okolicy rosły jeszcze inne grusze. Od
jakichś 10 lat już takich dużych owoców nie ma. Podejrzewam, że wycięta
została inna grusza, z którą się moja zapylała.
Od kilku lat drzewo choruje i zostało z dawnego drzewa może 1/4 i na
jesień idzie do wycinki.
Jacek