Grzanie klimatyzacją

1. Data: 2009-12-18 20:16:57

Temat: Grzanie klimatyzacją
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Do jakiej temperatury opłaca się grzać klimatyzacją? Jest -13 na dworze i
ładnie grzeje, ale czy to jest jeszcze taniej niż np piece akumulacyjne?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2009-12-19 12:11:09

Temat: Re: Grzanie klimatyzacją
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj, co podaje producent. Do tego uwzględnij, że jak skraplacz się
oblodzi to włączy się na odmrażanie a wtedy "zje" energię i odda na
zewnątrz. IMO przy -13 sprawność grzania będzie mniejsza od 1.
Jacek

3. Data: 2009-12-20 14:42:05

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oblodzi to włączy się na odmrażanie a wtedy "zje" energię i odda na
> zewnątrz. IMO przy -13 sprawność grzania będzie mniejsza od 1.

Właśnie musiałbym to jakoś dokładniej zmierzyć.
Pracująca na okrągło klima po dobie zwiększyła temp z 12 do 20 i utrzymuje
ją. Na zewn -14.
Nie wydaje mi się, aby sprawność była mniejsza od 1. Myślę, że jest większa
od 2. Kiedyś grzałem olejakami i 3kW nie potrafiły utrzymać temperatury 20.
Teraz klima o mocy pobieranej 1,1 lub 1,2 kW utrzymuje ją z łatwością.
Jednak nie jestem pewien czy przy takim mrozie zużycie sprzętu nie jest
przyspieszone?

4. Data: 2009-12-20 20:35:15

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z ciekawości: jaka to klima (marka)?
Jacek

5. Data: 2009-12-21 13:33:06

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
>Z ciekawości: jaka to klima (marka)?
> Jacek

Fujitsu

gdzie dostanę plexi w poznaniu?
pochłaniacz wilgoci czas działania
Co wyplynelo z lodowki i sie skrystalizowalo?
kałuże w garażu
problem z wirowaniem