Grzanki

1. Data: 2001-03-09 19:02:07

Temat: Grzanki
Od: "jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jak przygotować grzanki np: do bulionu, zupy czosnkowej tak aby
nie rozmiękały zbyt szybko.

Gośka

1. Data: 2001-03-10 02:47:59

Temat: Re: Grzanki
Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"jurek" <j...@p...onet.pl> wrote
> Czy ktoś wie jak przygotować grzanki np: do bulionu, zupy czosnkowej tak
aby
> nie rozmiękały zbyt szybko.
>
> Gośka

Taajemnica nie w sposobie przygotowania, lecz w rodzaju
pieczywa jakiego do tego uzyjesz. Nie moze to byc to lekkie
pieczywko tostowe z tego zawsze wyjdzie ciapa.
Powinna to byc dosc zbita bylka, nie waciana.
Ania

1. Data: 2001-03-10 12:41:02

Od: "Przemek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieczywko tostowe z tego zawsze wyjdzie ciapa.
> Powinna to byc dosc zbita bylka, nie waciana.

Zgadza się, najlepszy to jest czerstwy, prawdziwy chlebak nie żaden
"dmuchany".
Wtedy grzaneczki są rumiane i długo chrupkie :-)))
Przemek

1. Data: 2001-03-12 13:34:48

Temat: Odp: Grzanki
Od: "Katarzyna Kowalska" <k...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie jak przygotować grzanki np: do bulionu, zupy czosnkowej tak
aby
> nie rozmiękały zbyt szybko.
Oprócz tego, że grzanki powinny być z chleba, to dobrze wrzucać je do
talerza, w którym już jest zupa, a nie zalewać grzanki tą zupą (najpierw
zupa, potem grzanki - nie wiem czemu, ale są wtedy dłużej chrupiące).
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2001-03-13 06:44:15

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kowalska <k...@p...gliwice.pl> wrote:

> Użytkownik "jurek" <j...@p...onet.pl> napisa" w wiadomości
> aby
> Oprócz tego, że grzanki powinny być z chleba, to dobrze wrzucać je do
> talerza, w którym już jest zupa, a nie zalewać grzanki tą zupą (najpierw
> zupa, potem grzanki - nie wiem czemu, ale są wtedy d"użej chrupiące).
> Pozdrawiam
> Kasia

Poza tym powstaje pytanie, czy grzanki w zupie maja byc chrupiace, czy
aczej wlasnie nasiaknac zupa i nabrac smaku.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-13 17:52:03

Od: "jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba chrupiace, prawda ?
Goska

1. Data: 2001-03-14 06:57:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

jurek <j...@p...onet.pl> wrote:

> Chyba chrupiace, prawda ?
> Goska

A dlaczego? Czy to "Gold Flakes" lub inne platki z reklamy dla dzieci?
Osobiscie lubie np. jak w klarownej zupe rybnej grzanki nasiakna plynem
i nabiora dodatkowego smaku.

To jest zreszta wlasnie kwesia gustu.

Historycznie ponadto rzec biorac, grzanka do zupy byla robiona z calej
kromki chleba i musiala nasiaknac, by sie latwo dzielila.

Interesujaca jest w tym aspekcie etymologia wyrazu "zupa" (ang. "soup",
fr. "soupe", niem. "suppe", wl. "zuppa" etc.) Wywodzi sie z
idoeuropejskiego korzenia seue- nasiakac, wchlaniac wode, i odnosi sie
do kawlka chleba maczanego w misce z plynem -- np. srodkowo angielskie
"soppe" i wspolczesne "sop".

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-14 09:38:45

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba chrupiace, prawda ?

A nie lubie chrupiacych!

Jader

1. Data: 2001-03-14 17:14:33

Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jurek <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98lmn2$690$...@n...tpi.pl...
> Chyba chrupiace, prawda ?

Nie lubie chrupiacych - dopiero kiedy nieco rozmiekna robia sie pycha :)

Marta

Taki sobie drink
HERMES - Poczta seryjna za darmo !!!
Nalesniki -tortille