Grzybnia

1. Data: 2006-08-23 18:17:10

Temat: Grzybnia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś umie wyhodować grzybnię z zarodników?Przed moim oknem rosną
pieczarki, jakaś pierwszorzędna rasa, wielkie mięsiste.Chcę je przenieść
do ogrodu, ale jak je namówić do zamieszkania u mnie?
Pozdrawiam.mirzan

2. Data: 2006-08-23 18:42:35

Temat: Re: Grzybnia
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
> pieczarki, jakaś pierwszorzędna rasa, wielkie mięsiste.Chcę je przenieść
> do ogrodu, ale jak je namówić do zamieszkania u mnie?

Położyć parę kapeluszy na wilgotne ziarno pszenicy hymenoforem do dołu.

3. Data: 2006-08-23 18:56:31

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> Czy ktoś umie wyhodować grzybnię z zarodników?Przed moim oknem rosną
> pieczarki, jakaś pierwszorzędna rasa, wielkie mięsiste.Chcę je przenieść
> do ogrodu, ale jak je namówić do zamieszkania u mnie?

A masz odpowiednie warunki w ogrodzie aby sie tam zadomowiły?
Przenieść możesz na wilgotnej słomie [ew. sieczce] najlepiej owsianej.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-08-23 19:03:04

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś umie wyhodować grzybnię z zarodników?Przed moim oknem rosną
> pieczarki, jakaś pierwszorzędna rasa, wielkie mięsiste.Chcę je przenieść
> do ogrodu, ale jak je namówić do zamieszkania u mnie?

Zrób tak jak ja zrobiłem
po dużym grzybobraniu i po obcięciu korzeni
/grzybnie/ zakopalem w lesie.
Fakt mało tego było /miska/ ale cztery prawdziwki dziś mam ;)
Patrzę jak cztery grzyby dla Mnie rosną ;)

-cr-

5. Data: 2006-08-23 19:57:06

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  Zrób tak jak ja zrobiłem
>  po dużym grzybobraniu i po obcięciu korzeni
>  /grzybnie/ zakopalem w lesie.

Wszystkie resztki po grzybach zawsze zakopywałem w ogrodzie pod brzozą,
nigdy nic nie urosło.
Pieczarki same zasiały się i rosną.Z tych wielkich, pobrałem ziemię
i zakopałem w ogrodzie.Zarodniki wysypane z kapeluszy wymieszane z parzoną
pszenicą. Część w lodówce, częsć w ciepłym, reszta na wilgotnym papierze
w temperaturze ogrodowej.Nie chce mi się bawić w robienie podłoża, wolę
aby rosły w trawie.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-08-23 20:36:27

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pszenicą. Część w lodówce, częsć w ciepłym, reszta na wilgotnym papierze
> w temperaturze ogrodowej.Nie chce mi się bawić w robienie podłoża, wolę

Szczerze mówiąc i ja nic nie liczyłem - ot taki eksperyment.
Zakopałem obierki po prawdziwych grzybach i mam prawdziwe grzyby!
Pod bukami grzybnie zakopalem.
Pieczarek u mnie nie ma ale za to mam gołąbki ;)
Pełno prosto z lasu i jjem ze smakiem ;)

-cr-

7. Data: 2006-08-23 22:49:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <c...@g...de> napisał w wiadomości

> Pełno prosto z lasu i jjem ze smakiem ;)

Ale Ty juz miales jakis las, jesli sie nie myle?
Nie bylo w nim grzybow wczesniej?

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2006-08-23 23:08:25

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Crimson" <c...@g...de> napisał w wiadomości

> Ale Ty juz miales jakis las, jesli sie nie myle?
> Nie bylo w nim grzybow wczesniej?

Masz świetną pamięć ;)
Ja zapamiętam Cię jako specjalistę od drzew
i za moment będę miał pytanie specjalnie do Ciebie.
Mam i las a w nim trochę grzybów.
Pytasz o coś Bpeja czy rozgrzewasz właśnie żelasko ?

-cr-

PS: Nie znam sie specjalnie na grzybach ale
zbieram i jjem tylko te bez blaszek.
Dla mnie to borowiki, prawdziwki, maślaki.
A opieńki w październiku.
Zbieram też gołąbki które smażę potem na blasze z solą.

9. Data: 2006-08-23 23:32:48

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Pytasz o coś Bpeja czy rozgrzewasz właśnie żelasko ?

Musisz rozwinac troche to pytanie, bo nie wiem o jakie zelasko chodzi.

> PS: Nie znam sie specjalnie na grzybach ale
> zbieram i jjem tylko te bez blaszek.
> Dla mnie to borowiki, prawdziwki, maślaki.
> A opieńki w październiku.
> Zbieram też gołąbki które smażę potem na blasze z solą.

Czyli niby tylko bez blaszek ;)
Skad wiesz, ze grzyby, ktore wyrosly, byly tam tylko dlatego, ze zakopales
resztki w sciolce?
Byl las to i grzybnia pewnie tez juz tam byla :)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2006-08-23 23:34:18

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):
> Użytkownik "Crimson" <c...@g...de> napisał w wiadomości

> Musisz rozwinac troche to pytanie, bo nie wiem o jakie zelasko chodzi.
[...]

Pewnie o takie "z duszą" i do prasowania.
pozdr. Jerzy

hortensje czy ciąć
szerszenie - nie daję rady
mikser do trawy