Re: Grzyby marynowane po ikselsku.

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Grzyby marynowane po ikselsku.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 11 Oct 2017 22:59:21 GMT

Gil <g...@g...pl> wrote:
> In article <59de1948$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>,
> i...@g...pl says...

> Nie mylę się. Chodzi o opieńkę miodową.

> Zresztą maślak zwyczajny też
> jest na cenzurowanym. Tu chodzi o pewne specyficzne substancje, białka i
> nie tylko. Wystaczy poczytać najnowsze przewodniki o grzybach.

Stare mi wystarczą. Purchawki też lubię. Byle młode.
Najnowsze przewodniki piszą najnowsi autorzy - jak co rusz nowe podręczniki
szkolne, choć te stare też dobre, tylko nie wolno polecać, bo nie ma
obrywów. Zresztą programy nauczania też wciąż nowe i wciąż nowe pieniądze
dla ich autorów...
Aha, a do niedawna masło było be. I jajka. Ale się badania zmieniły i już
ZNOWU super, wolno jeść. Odkrycie!
To ja i te ,,trujące" jadalne grzyby przeczekam.

> Je się te opieńki i inne gówna a potem 50 lat i rak wątroby albo
> trzustki.

Zapomniałeś/aś dodać, że oczywiście ten związek wykazały badania osób,
które całe życie ze wszystkich istniejących szkodliwych czynników
środowiska tylko z nieobgotowanymi grzybami miały do czynienia, więc
ustalenie ,,grzybowej" przyczyny ich raka to była (nomen omen) bedłka.
?

> Z grzybami trzeba uważać.

A z czym nie trzeba?

> Do tej pory nie znamy dokładnie ich
> składu i działania wszystkich substancji.

Podobnie nie znamy działania mnóstwa innych, które nas otaczają, a są
używane i reklamowane. Przykład - w kosmetykach stosuje się nanosfery -
cud! Tylko że dopiero gdzieniegdzie nieśmiało pojawiają się ostrzeżenia o
ich niekontrolowanym przenikaniu w niekoniecznie oczekiwane obszary oraz o
nieprzewidywalności jego skutków.
A potem - wina nieobgotowanego maślaka! Maślak nie płaci odszkodowań...

Inne przykłady - alkohol, papierosy, dioksyny w smogu, bielony papier
toaletowy i podpaski, lotne trucizny z wykładzin, mebli, z farb w tkaninach
i na ścianach, z ,,polepszaczy" w chlebie, z fastfudowych miesiącami
niepsujących się smakołykow.
A potem - wina maślaka!

Oczywiście. Zupa grzybowa świadkiem.

--