Grzyby w barszcz ;-)

31. Data: 2006-08-20 09:17:33

Temat: Re: Grzyby w barszcz ;-)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ec97om$s89$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> porośniete białą pleśnią? Czy grzyby moze atakowac jakaś choroba
> grzybowa? :)))

Hejka. Oczywiście. Jeżeli Cię to interesuje to możesz poszukać
informacji o nadpasożytach grzybów oraz jako ciekawostkę znaleźć związek:
Trichoderma - pszczoły - Botrytis. :-)
Pozdrawiam deranżująco Ja...cki

32. Data: 2006-08-20 19:45:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...] całe porośniete białą pleśnią? Czy grzyby moze atakowac jakaś
> choroba grzybowa? :)))

Tak. Nieraz widzialem borowiki cale na bialo obrosniete. W skrajnych
przypadkach deformuja sie jeszcze.
A siniak-grzyb to dla mnie podgrzybek brunatny, chociaz nie on jeden sinieje
z podgrzybkow. Maslaki pstre tez bardzo sinieja.

Pozdrawiam,
Bpjea

33. Data: 2006-08-23 05:36:04

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> Oto co mi po deszczach w ogrodzie wyrosło :-D
> http://fotogalerie.pl/fotka/2736731155815255647
> http://fotogalerie.pl/fotka/2736731155815198526
>
> Uzbierało się pół łubianki (małe "ł" ! ;-) podgrzybków
> zdrowych ismacznych - w barszcz co prawda nie poszły
> bo by je pewnie zabiło ;-)
> ale sosik do mięs palce lizać :-)
>
> Oprócz tych podgrzybków "siniaków" mam jeszcze
> niezły przychówek purchawek i olszówek :-(
> Czekam na brzozaki (kiedyś już były)

A u mnie na działce borowiki. Już 3 rok z rzędu.

Pozdrawiam
Bea

34. Data: 2006-08-23 08:26:18

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ecgpg4$8em$1@inews.gazeta.pl...

> A u mnie na działce borowiki. Już 3 rok z rzędu.

boletus Cie odwiedzil? ;) i to juz trzeci raz ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: u mnie jeszcze czubajeczki rosna (szkoda, ze nie czubajki)

35. Data: 2006-08-24 07:20:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:ecgpg4$8em$1@inews.gazeta.pl...

> boletus Cie odwiedzil? ;) i to juz trzeci raz ;)

Chyba nie zasłużyłam na ten zaszczyt ;)
Ale niestety wczoraj okazało się, że jakiś ..... (piiii.....) wszedł na
działkę i ukradł mi wszystkie grzyby :(

Pozdrawiam
Bea

36. Data: 2006-08-24 13:29:23

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):
> Chyba nie zasłużyłam na ten zaszczyt ;)
> Ale niestety wczoraj okazało się, że jakiś ..... (piiii.....) wszedł na
> działkę i ukradł mi wszystkie grzyby :(

Kiedyś słyszałem, że dobrze jest obsikać grzyby.
Może postaw taka tabliczkę na przyszłość.
;-)
pozdr. Jerzy

37. Data: 2006-08-24 13:43:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Kiedyś słyszałem, że dobrze jest obsikać grzyby.
> Może postaw taka tabliczkę na przyszłość.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

Lepiej przelecieć opryskiwaczem na oczach ludu i postawic tabliczkę "dla
pszczelarzy" - "Uwaga opryski" z podaniem daty i rodzaju oprysku... To może
być czysta woda, albo zabielona mlekiem, oraz koło płotu jakimś śmierdzącym
płynem - najlepiej tym z tabliczki.

38. Data: 2006-08-24 15:27:17

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Kiedyś słyszałem, że dobrze jest obsikać grzyby.
> Może postaw taka tabliczkę na przyszłość.
> ;-)

:) O obsikanie to raczej męża bym poprosiła ;)
Tabliczki mi się nie opłaca stawiać, bo góra za 2 miesiące się tam
przeprowadzam. Mam nadzieję, że jak dom będzie zamieszkany, to nikt na
działkę nie będzie wchodził i kradł.

Pozdrawiam
Bea

39. Data: 2006-08-24 20:09:46

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):

> Z olszówkami to jest tak: pierwsza - nie szkodzi, druga - nie szkodzi,
> pięćdziesiąta - nie szkodzi, trzysetna - nie szkodzi...
> Ale ma nierozkładalne toksyny odkładające sie gdzieś tam w brzuszku. I
> któras kolejna (nawet po latach) robi to, że nagle ni z gruch ni z pietruchy
> mamy całkiem gustowny pogrzeb.

Witam!
Janusz ma rację. Ja dawno temu popełniłem tekst o grzybach i nawet go
wydrukowano. Jest na mojej stronie.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

40. Data: 2006-08-25 00:01:27

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ecjjvp$h9p$1@inews.gazeta.pl...

> Ale niestety wczoraj okazało się, że jakiś ..... (piiii.....) wszedł na
> działkę i ukradł mi wszystkie grzyby :(

:(
Gdyby to nie byly jakies powszechnie znane grzyby jadalne, to moze by
ocalaly.
Wyjsciem z sytuacji jest poznac inne grzyby jadalne, wtedy jesli jakichs
braknie, beda jeszcze inne :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Nie kupujcie "Zaprojektuj swój Ogród" !