HSG, co to jest?

1. Data: 2001-01-15 08:16:28

Temat: HSG, co to jest?
Od: "Muchelek" <m...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na czym polega badanie HSG macicy?
Co ma na celu?
Jak przebiega?
Dzięki

2. Data: 2001-01-15 17:32:27

Temat: Re: HSG, co to jest?
Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Histerosalpingografia jest to badanie radiologiczne narzadu rodnego.

Polega ono na podaniu rpzez kanal czesci pochwowej srodka cieniujacego do
jamy macicy, a nastepnie podanie ocenie na ekranie zarysow jamy macicy,
ksztaltu i droznosci jajowodow.

Na celu ma zbadanie mechanicznej przyzczyny nieplodnosci kobiety, czyli gdy
istnieja przeszkody na drodze wedrowki plemnikow lub zaplodnionego jaja,
chodzi ogolnie o zmiany czynnosci w obrebie drog rodnych uniemozliwiajace
czynny transport...

Prosze

LiBi

3. Data: 2001-01-15 19:08:49

Temat: Odp: HSG, co to jest?
Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Badanie hsg to raczej badanie droznosci jajowodow a nie macicy . Jest to
badanie radiologiczne przez pochwe wprowadza sie kontrast do macicy i
jajowodow i robi zdjecia rtg co pozwala uwidocznic jajowody i ewentualne
zwezenia w nich uniemozliwiajace zajscie w ciaze. Badanie nie jest przyjemne
ale no innej metody na razie nie ma

Doktorek
W razie pytan prosze pisac na priv m...@p...onet.pl
Użytkownik Muchelek <m...@w...ps.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93ubm5$cb3$...@z...man.szczecin.pl...

4. Data: 2001-01-15 20:20:57

Od: b...@y...pl (bubek) szukaj wiadomości tego autora

Jest rowniez mozliwosc wykonania badania droznosci jajowodow z uzyciem USG
oraz srodka "wzmacniajacego " fale ultradzwiekowe (nazwa nieistotna - dobry
ginekolog powienien wiedziec o co chodzi) . Badanie mniej inwazyjne, mniej
obciazajace pacjentke ale drozsze (ok 450-500 zl)
Darek

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

5. Data: 2001-01-15 20:52:07

Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

UUUUUUUUUUUUu jestem pelen podziwu ze ktos zna sie na kontrastach w
ultasonografii np levovist. Ale badanie jest jednak duzo drozsze sam
kontrasto t okolo 300 zł- 400 zł a poza tym babelki utrzymuja sie tylo 3-4
minuty i mozna wszystkiego nie zdarzyc obejrzec
Doktorek

Użytkownik bubek <b...@y...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:025001c07f31$4e93ad80$c649943e@ppp...

6. Data: 2001-01-15 21:57:19

Od: "agata" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik priv6.onet.pl <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93vhc1$lap$1@news.. Badanie nie jest przyjemne
> ale no innej metody na razie nie ma
A właśnie,że jest. Parę lat temu byłam zainteresowana tym tematem i
dowiedziałam się, że badania HSG są niewiarygodne. Jajniki w trakcie
wstrzykiwania/wtłaczania kontrastu pod wpływem stresu kurczą się dając w
obrazie radiologiczym objawy niedrożności co niekoniecznie musi być prawdą.
Niestety nie pamiętam jak nazywa się nowsza, bardziej niezawodna metoda
badania drożności, a jest taka napewno.
pozdrawiam
Agata

Chodzik