Haft krzyżykowy - początek

1. Data: 2004-06-24 10:39:37

Temat: Haft krzyżykowy - początek
Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam was wszystkich :)

Mam pytanie i prośbę, ale najpierw może opiszę okoliczności :)

Otóż niedługo wyprowadzam się z domu i mama moja (jestem jedynaczką prawie już
zagłaskaną na śmierć) dość z tego powodu rozpacza.

Chciałabym jakoś jej pmóc znaleźć się w nowej sytuacji, dlatego pomyślałam, że
przydałoby się jej nowe hobby (zamiast mnie...).

Mama namiętnie działa na drutach, czasami też na szydełku, ale ostatnio
przyszła od jakiejś koleżanki i z podziwem opowiadała, jakie to ta koleżanka
piękne wyhaftowuje krzyżykiem obrazki.

Pomóżcie mi proszę - jak zacząć? Co mogę mamie kupić i gdzie (jestem z
Trójmiasta), żeby sobie spróbowała? Pomyślałam, że byłby to super prezent na
wyprowadzkę...

Bardzo z góry dziękuję wam za pomoc :)

Pozdrawiam bardzo
Ewa

1. Data: 2004-06-24 11:22:00

Temat: Re: Haft krzyżykowy - początek
Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> [...]
> Trójmiasta), żeby sobie spróbowała? Pomyślałam, że byłby to super prezent na

Wybierz sie do Galerii Haft w Gdyni-Karwinach. Tam z pewnoscia
znajdziesz wszystko co potrzebne dla hafciarki zarowno poczatkujacej jak
i mocno zaawansowanej.

Grazyna (Gdynia)

1. Data: 2004-06-24 13:02:32

Od: "IlonaW" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety... Galerii Haft na Karwinach juz nie ma....
Euromarket zostal zamkniety.. bedzie kolejne Tesco :-(
Natomiast zapraszam na Starowiejska do Gdyni, pasmanteria Jola... tam
dostaniesz wszystko czego potrzebujesz !!

--
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

1. Data: 2004-06-25 09:21:20

Od: "Gosia Adamus" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem gdzie (bo ja z południa Polski), ale wiem co.
Najlepiej gotowy komplet do haftu - odpada kwestia doboru kolorów i zakupu
nici, co na początek jest bardzo wygodne. Jeśli zestaw jest na miękkiej
kanwie, a tak jest z reguły, to jeszcze tamborek. W zestawach są zwykle też
odpowiednie igły, czyli kłopot jest załatwiony komleksowo. Jak inne
dziewczyny naprowadzą cię na dobrze zaopatrzoną pasmanterią to coś
wybierzez.
Gocha

1. Data: 2004-06-25 14:30:45

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpowiednie igły, czyli kłopot jest załatwiony komleksowo. Jak inne
> dziewczyny naprowadzą cię na dobrze zaopatrzoną pasmanterią to coś

Dziekuje wam wszystkim bardzo :)
Jutro rano jade na Starowiejską po zestawik :)

Ewa

1. Data: 2004-06-25 19:34:53

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> A może któraś z przemiłych koleżanek udzieliłaby jeszcze rad jak wykonać
takie dzieło. Właśnie zakupiłam sobie gazetkę "Hafty polskie" znalazłam tam
szybki kurs i można powiedzieć że samą technikę opanowałam, ale mam wątpliwości
co do tego czy nitki pozostawiać z tyłu pracy, jeśli będą potrzebne za kilka
oczek, czy najpierw robić tło, czy jeden a moze kilka kolorów naraz?? Zaczęłam
od prawej górnej strony obrazka. Błagam o pomoc. Pozdrowienia.
Maxi

1. Data: 2004-06-30 09:15:50

Od: "Gosia Adamus" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Zaczęłam
> od prawej górnej strony obrazka. Błagam o pomoc. Pozdrowienia.
Proponuję ci wybrać jeden kolor i robić albo do wyczerpania nitki (tego
kawałka który w igle - nie motka) albo do zapełnienia plamy tego koloru.
Potem albo kontynułujesz plamę, albo bierzesz inny kolor, najlepiej
sąsiadujący i wyszywasz sąsiednią plamę i znowu do końca nitki albo plamy.
Jesli zamiast konkretnej plamy nasz do wyszycia porozrzucane punkty, to
zacznij od punktów a potem wyszywaj tło. W hafcie liczonym łatwiej jest
wszyszyć punkty, niż omijać je tłem, kiedy nie są jeszcze wyszyte. W
nadrukach nie jest to już takie utrudnienie. Jeśli musisz przejść pod
robótką od jednej do drugiej plany to nie prowadź nitki dłuższej niż "na
oko" 3 cm. Przy bardzo dużych krzyżykach maksymalnie na odleglość 5-6
krzyżyków.
Jeśli kolory nici są bardzo zbliżone, to można robić całymi rzędami na klika
igieł, ale wtedy przechodząc z jednej igły do drugiej nie kończ ściegu
przejściem pod materiał, ale zostawiaj nitkę na wierzchu. W ten sposób nie
przebijesz sobie igłą nitki odpoczywającej, bo ją widzisz cały czas.
Przechodząc do kolejnego rzędu przeciągniesz nitkę pod spód (czyli
dokończysz drugą połówkę krzyżyka) i zaczniesz robotę w nowym rzędzie. Ja
tej techniki nie stosuję, podobno jest przydatna i nawet sprzęt do niej
produkują - linijki magnetyczne powiększające kilka rządków wzoru.
A przy następnej pracy lepiej rozpocznij od środka kanwy i wzoru. Wtedy
wolnej kanwy na bokach pozotanie ci po równo, co ułatwi oprawienie. Na
wzorach z reguły środek jest zaznaczony strzałkami na środkach boków
schematu, a kanwę wystaczy złożyć w kostkę i już masz środek. Tylko
wcześniej przeliczyć z gęstości kanwy wymiary potrzebnej szmatki, dodać
przynajmiej 5 cm na oprawę ( a lepiej więcej ,żeby do brzegów ramki
starczyło), wyciąć, zabezpieczyć przez wysnuwaniem i wyszywać.
Powodzenia
Gocha

1. Data: 2004-06-30 09:22:21

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Adamus wrote:

> [...]
> wzorach z reguły środek jest zaznaczony strzałkami na środkach boków
> schematu, a kanwę wystaczy złożyć w kostkę i już masz środek.

Jeśli wcześniej pokratkujesz kanwę, nie ma z tym problemu i można
zaczynać skąd się chce.

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-06-30 21:13:29

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

>Strasznie wam dziekuję. Wasze rady bardzo mi pomogły. Wciągam sie coraz
bardziej w krzyżykowanie i już zastanawiam się co zrobić jak skończę swój
debiut ;)) Pozdrawiam

czy może ktoś sprawdzić mejlaodiy?
Dla przyszłych MAMUŚ - Burda
xxx potrzebny anioł stróż