Hałas, którego nie ma???

11. Data: 2004-05-20 18:24:17

Temat: Re: Hałas, którego nie ma???
Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ygrek wrote:

> Jeżeli nikogo nie uraze proponowalabym wizyte u lekarza psychiatry
> (bez skierowania). Omamy sluchowe zdarzaja sie czesto przy
> schizofrenii. Nalezaloby wykluczyc rowniez guza mozgu.
> Nie wiem czy pani miewa zaniki pamieci. Biorac pod uwage jej wiek moze
> w gre wchodzic demencja lub inne powiklania geriatryczne.
> Mysle, że jesli chodziloby o podwyzszony prog slyszalnosci
> pani wiedzialaby o tym od dawna.

'Podwyzszony prog slyszalnosci' raczej mozna wykluczyc, ale zanim uderzy sie
do psychiatry, moze warto by zahaczyc o laryngologa? Moze chodzi tu o
przejsciowy szum w uszach na podlozu miazdzycowym? Z szumem w uszach bywa
wlasnie tak, ze jest slabo slyszalny, jesli wokol znajduja sie inne
dzwieki - dolegliwosci sa najgorzej odczuwane wlasnie w nocy, w ciszy, kiedy
chcemy zasnac.

pzdr
W.
--
Dom w Beskidach - http://porabka.republika.pl
Specjalna oferta dla fotoamatorow - zajrzyj!

12. Data: 2004-05-20 18:25:51

Od: "JZ" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Pozdrowienia
Jasiu
Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

> przeciez sa inne receptory dzwieku niz ludzkie ucho :-)

Łatwo powiedzieć w praktyce jest już trochę trudniej :-(

13. Data: 2004-05-20 18:32:22

Od: "Ygrek" <ilka_malpa_hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że nie ma się o co obrażać! Co prawda w naszym społeczeństwie
> choroba psychiczna to temat tabu, ale przecież to też choroba
> Generalnie starsza pani jest w bardzo dobrej formie, jak na swój wiek,
ma
> sporo zajęć i jest bardzo aktywna. Dużo czyta, spotyka się z ludźmi.
> Poza tym problemem z innymi dolegliwościami radzi sobie nienajgorzej.

Od 10 lat pracuje z ludzmi z zaburzeniami psychicznymi
w charakterze terapeuty.
Sa to ludzie (przewaznie) inteligentni,
oczytani, wrazliwi.
Omamy sluchowe lub/i wzrokowe moga byc
pierwszymi symptomami schizofreni.
Ps.
Mimo wszystko Pani powinna
zasiegnac takze porady laryngologicznej.
Byc moze to problem tego typu.
ilka

14. Data: 2004-05-20 18:59:45

Od: "JZ" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od 10 lat pracuje z ludzmi z zaburzeniami psychicznymi
> [...]

Na pewno nie było omamów wzrokowych. Właściwie poza tym
jednym problemem nie widać żadnych innych odchyleń od tego
co potocznie rozumiemy jako zachowania normalne. Ale ja nie mam
żadnego doświadczenia w tej materii - to przyznaję! :-)

> Mimo wszystko Pani powinna
> zasiegnac takze porady laryngologicznej.
> Byc moze to problem tego typu.

Wizyta u laryngologa była. Na podstawie tego, co pani powiedziała
stwierdził, że może to być nadwrażliwość na określone dźwięki.
Przepisał lekarstwa, które jednak po trzech dniach "poszły w kąt".
A problem pozostał! :-(

15. Data: 2004-05-20 19:27:12

Od: "JZ" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Chmielnicki" <e...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c8it5b$9dm$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> wlasnie tak, ze jest slabo slyszalny, jesli wokol znajduja sie inne
> dzwieki - dolegliwosci sa najgorzej odczuwane wlasnie w nocy, w ciszy,

Przyznam, że na podstawie tego co pani mi mówi, właśnie szum w uszach lub
coś
podobnego, wydaje mi się najbardziej prawdopodobny. Dlatego napisałem na
grupę, bo miałem nadzieję na relacje ludzi dotkniętych taka dolegliwością.
Chciałem się dowiedzieć, jak słychać taki szum? Czy jako dźwięk dochodzący
z zewnątrz, spoza własnego organizmu? Albo da się umiejscowić go np. w uchu?

Inną przyczyną problemu, mogły by być infradźwięki, ale jak to stwierdzić???

Dzięki za odpowiedź!

16. Data: 2004-05-21 12:31:26

Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wbrew pozorom problem jest poważny, brak snu po kilka dni, rozdrażnienie
> i do tego reakcja otoczenia - przecież tu jest cicho... :-(

godziny tego 'nieslyszalnego' halasu swiadcza o tym ze wtedy wlaczane jest
jakies urzadzenie np. komp wlasny lub u sasiada.

17. Data: 2004-05-21 12:36:05

Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byc moze opisywana przez Ciebie osoba ma nizej niz jej otoczenia polozony
prog
> slyszlnosci niskich dzwiekow, wydawanych np. przez winde, klimatyzacje,
tramwaje,
> sasiada z dobrym sprzetem hi-fi, etc ?

BTW
pamietam ze jakies prawie 20 lat temu w telewizji widzialem reportaz z
jakiegos bloku w ktorym zaczely sie klopoty od momentu kupienia sobie przez
pewna rodzine porzadnych kolumn typu Altus. Nie chodzilo tutaj bynajmniej o
halas przez nie produkowany ale wszyscy mieszkancy bloku obwiniali ich za
swoje klopoty zdrowotne wlasnie ta rodzine i te kolumny (na owe czasy
marzenie kazdego melomana i dosc trudne do dostania).

18. Data: 2004-05-21 14:00:29

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JZ wrote:

Chciałem się dowiedzieć, jak słychać taki szum? Czy
> jako dźwięk dochodzący z zewnątrz, spoza własnego organizmu? Albo da
> się umiejscowić go np. w uchu?

Slyszy sie go 'w uchu'. Zatkanie ucha nie powoduje ustapienia, przeciwnie,
staje sie lepiej slyszalne (eliminuje sie bodzce z zewnatrz).
Po reszte wiedzy do specjalisty, to nie moja dzialka ;-)

pzdr
W.

19. Data: 2004-05-21 14:53:43

Od: "JZ" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Chmielnicki" <e...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c8l22r$9sb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> staje sie lepiej slyszalne (eliminuje sie bodzce z zewnatrz).
> Po reszte wiedzy do specjalisty, to nie moja dzialka ;-)

Ok! Dzięki! :-)

20. Data: 2004-05-21 14:55:32

Od: Toperz <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JZ" <j...@r...pl> wrote in news:c8j0ql$1i37$1@news.atman.pl:

> Przyznam, ze na podstawie tego co pani mi mówi, wlaśnie szum w uszach
> lub coś
> podobnego, wydaje mi sie najbardziej prawdopodobny. Dlatego napisalem
> na grupe, bo mialem nadzieje na relacje ludzi dotknietych taka
> dolegliwością. Chcialem sie dowiedziec, jak slychac taki szum? Czy
> jako dLwiek dochodzący z zewnątrz, spoza wlasnego organizmu? Albo da
> sie umiejscowic go np. w uchu?
>
> Inną przyczyną problemu, mogly by byc infradLwieki, ale jak to
> stwierdzic???

Mysle, ze z samego opisu starszej pani mozna wywnioskowac czy idzie o szum, czy o
niskie dzwieki - niepodobna ich pomylic ze soba.

Jesli starsza pani slyszy szum, to na pewno jest to spowodowane jakis schorzeniem
(anemia, kregoslup, miazdzyca, etc), poniewaz gdyby zrodlo dzwieku lezalo na
zewnatrz to wszyscy obecni slyszeliby ten dzwiek.

Jesli to co jest slyszane przypomina dudnienie - to na dwoje babka wrozyla, moze to
byc spowodowane jakims schorzeniem, ale - jak zasugerowalem - moze to byc jakies
urzadzenie.

BTW, to nie musza byc infradziwki - to moze dzwiek nawet w okolicach 40 , a naweti
50 Hz - wiele osob tego nie slyszy. Moje kolumny generuja dzwiek w tym zakresie -
ale ja ich nie slysze, przy 40 Hz wpadaja w rezonans drzwiczki szafek w kuchni, ale
nie slysze tego.

Przypomnialem sobie wczoraj o tym, ze niskim dzwiekom towarzyszy rezonans duzych
plaskich powierzchni. Jesli bylbys akurat obecny gdy osoba o ktorej piszesz slyszy
niski dzwiek - przejdz sie wtedy po mieszkaniu i dotknij lekko dlonia drzwi szaf,
szyb okiennych, lustra etc. Trudno przewidziec co powinno rezonowac - bo nie wiemy
jaka jest dlugosc fali o ktorej mowimy. Jesli jednak poczujesz, ze ktoras z tych
plaszczyzn drga, to bedziesz wiedzial, ze opisywany dzwiek nie jest zludzeniem. To
taki "organoleptyczny" sposob, lepszy bylby znajomy ze sprzetem pomiarowym, ale z
braku laku ...

pozdrowka,
Toperz.

problem z kolka
mosty
Czy "motylki" stymulujące mięśnie są bezpieczne?
Okulista
poradnia internetowa {troszke OT}