Herezje w dzisiejszej Rzeczpospolitej - www.rp.pl

21. Data: 2005-11-10 00:21:17

Temat: Re: Herezje w dzisiejszej Rzeczpospolitej - www.rp.pl
Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:qeq0ahpulgzv$.dlg@always.coca.cola...

> Moja koleżanka ma doktorat i dwójkę i na rękę dostaje niewiele ponad
> tysiąc.
>
> I jeszcze coś: jako pracownik uniwersytetu pewnie doskonale wiesz, że
> naukowiec (lekarz też) który się nie uczy to zły naukowiec. I doskonale
> wiesz, że albo dorabianie, albo nauka.

Ale w Polsce nie ma przymusu wybierania sobie zawodu lekarza, czy tez
naukowca. Nie ma tez sensu zastanawiac się, ile ktos powinien zarabiać.
Praca to tez towar i warta jest dokładnie tyle, ile kupujacy jest skłonny za
nia zapłacić. I równiez regulują jej wysokość prawa popytu-podazy (u nas
jest to zakłócone rozmaitymi narzutami i regulacjami).

--
Pozdr

22. Data: 2005-11-10 01:47:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Nov 2005 01:21:17 +0100, PAweł wrote:

> [...]
> Praca to tez towar i warta jest dokładnie tyle, ile kupujacy jest skłonny za

I dlatego właśnie lekarze i naukowcy coraz częściej szukają sobie
miejsca, gdzie się ich docenia. I mam szczerą nadzieję, że będzie takich
coraz więcej.

> I równiez regulują jej wysokość prawa popytu-podazy (u nas
> jest to zakłócone rozmaitymi narzutami i regulacjami).

Pudło. W szeroko pojętej służbie zdrowia popyt znacznie przewyższa
podaż. I to nie tylko u nas (vide wielomiesięczne kolejki do
specjalistów choćby i w UK).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

23. Data: 2005-11-10 01:53:33

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pudło. W szeroko pojętej służbie zdrowia popyt znacznie przewyższa
> podaż. I to nie tylko u nas (vide wielomiesięczne kolejki do

Wcale nie pudło, zauważ, co napisałem w nawiasach. Tam, gdzie tej regulacji
jest mniej, np. u stomatologów prywatnych, czy w aptekach, juz tych kolejek
nie masz. >

Pozdr

24. Data: 2005-11-10 06:16:13

Od: Robi <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

PAweł napisał(a):

> Wcale nie pudło, zauważ, co napisałem w nawiasach. Tam, gdzie tej regulacji
> jest mniej, np. u stomatologów prywatnych, czy w aptekach, juz tych kolejek
> nie masz. >

U dobrych stomatologów są :-)

25. Data: 2005-11-10 06:18:05

Od: Robi <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):

> I dlatego właśnie lekarze i naukowcy coraz częściej szukają sobie
> miejsca, gdzie się ich docenia. I mam szczerą nadzieję, że będzie takich
> coraz więcej.

I w ten sposób państwo nasze pozbywa się osób wykształconych i to
najczęściej za pieniądze podatników.
Ja tej "filozofii" rozwoju państwa nie rozumiem.

Pzdr.

26. Data: 2005-11-10 06:41:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Nov 2005 02:53:33 +0100, PAweł wrote:

> Wcale nie pudło, zauważ, co napisałem w nawiasach. Tam, gdzie tej regulacji
> jest mniej, np. u stomatologów prywatnych, czy w aptekach, juz tych kolejek
> nie masz.

Żeby popyt i podaż mogły cokolwiek kształtować, to usługobiorcę powinno
być stać na usługę, a usługodawca powinien na niej zarabiać. Tak więc
jak by nie patrzeć - ogólnie rzecz biorąc pudło.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

27. Data: 2005-11-10 08:11:39

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wcale nie pudło, zauważ, co napisałem w nawiasach. Tam, gdzie tej regulacji
> jest mniej, np. u stomatologów prywatnych, czy w aptekach, juz tych kolejek
> nie masz

Z drugiej strony zobacz na jakim poziomie kosztów ustala się najbardziej
liberalna przecież medycyna amerykańska.
IMVHO, mimo że nie leży to w moich interesach finansowych, w kraju tak
biednym i z tak słabo wyedukowanym społeczeństwem jak Polska jakaś
minimalna forma regulacji w systemie zdrowotnym musi być. Z przyczyn
praktycznych pełna liberalizacja jest nie do zrobienia. W przeciwnym razie
już widzę np. górników, którzy nie opłacają (dobrowolnego) ubezpieczenia
zdrowotnego, a potem wymuszają za pomocą palenia opon i rzucania brukowcami
'sprawiedliwy społecznie' system darmowych przychodni dla siebie i rodzin.
Da fine a capo.

Myślę, że obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego trudno się będzie pozbyć. I
zobowiązanie firm które ubezpieczenia zdrowotne chcą świadczyć do
oferowania takiego minimalnego pakietu każdemu chętnemu w ustawowo
określonych ramach - coś podobnego jak OC samochodu. A co ponad standard,
to we własnym zakresie.

Natomiast w pełni zgadzam się z Tobą, że zdecydowanie lepiej kiedy
przychodnie i szpitale są prywatne, podobnie jak firmy ubezpieczeniowe,
muszą konkurować ze sobą i państwo nie ma co tutaj szukać. I każdy poza
politykierami od reformy służby zdrowa na tym skorzysta.

--
Krzysiek, EBP
Ignorancja ekonomiczna polityków przekracza partyjne granice

28. Data: 2005-11-10 11:03:23

Od: krzysn <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nia zapłacić. I równiez regulują jej wysokość prawa popytu-podazy (u nas
> jest to zakłócone rozmaitymi narzutami i regulacjami).

Jestes pewien tego co piszesz ? A o bezrobociu slyszales ?

krzysn

przypadek XXX
Bole trzustki
minesulin 100 mg dla dziecka - PILNE!!!