Hipeastrum lub amarylis

1. Data: 2005-08-09 19:58:11

Temat: Hipeastrum lub amarylis
Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stare liscie uschly, przymierzalam sie do wyniesienia rosliny do piwnicy.
Nie zdazylam, roslina wypuscila dwa nowe liscie ! Czy mam ja ustawic
powtornie na oknie ?
Anna

2. Data: 2005-08-09 20:15:41

Temat: Re: Hipeastrum lub amarylis
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zdążyłam, roślina wypuściła dwa nowe liście ! Czy mam ja ustawić
> powtórnie na oknie ?

Jak duże wyrosły Ci te liście, czy to są tylko małe ząbki ? Ja bym ją
wyniosła do chłodu i przetrzymała do wiosny. Często w sprzedaży na wiosnę
widzę takie "zatrzymane w połowie drogi " ;-)

Serdecznie Miłka

3. Data: 2005-08-09 22:25:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stare liscie uschly, przymierzalam sie do wyniesienia rosliny do piwnicy.
> Nie zdazylam, roslina wypuscila dwa nowe liscie ! Czy mam ja ustawic
> powtornie na oknie ?
> Anna

Nie wynoś nigdzie i nigdy Hipeastrum. Wystarczy wstrzymać
podlewanie na czas jakiś, by roślinka wypoczęła sobie np. 1m-c
ew. dwa. Tak robię od lat i zawsze po takim 'urlopie' zakwita.

Pozdrawia bez roboty boletus

4. Data: 2005-08-09 22:30:30

Od: "MonikaW" <m...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

AniaM <a...@p...onet.pl> napisał(a)
> Stare liscie uschly, przymierzalam sie do wyniesienia rosliny do piwnicy.
> Nie zdazylam, roslina wypuscila dwa nowe liscie ! Czy mam ja ustawic
> powtornie na oknie ?
> Anna

Hej,
pracowalam jakies dwa lata przy tych roslinach i radze obciac liscie i
przesuszyc rosline. Moze napisze jak sie to odbywa u hodowcy.
Od lipca do wrzesnia wykopuje sie cebule i obcina liscie. Cebule sa
sortowane i ukladane w skrzynkach do przeschniecia. Po dwoch miesiacach sa
sadzone ponownie. Nie trzymalismy sie cebul w zbyt cieplym miejscu aby zbyt
wczesnienie puscily pakow. Ogrzewanie szklarni zaczynalismy dopiero po
posadzeniu cebul.
W razie jakichkolwiek pytan sluze pomoca.

Pozdrawiam
Monika

5. Data: 2005-08-10 12:36:00

Od: "Agnieszka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja dorzucę jeszcze jedno pytanie, jeśli można. Moja roślinka rozmnożyła się
i wypuściła dwie nowe cebule. Czy rozdzielić cebule po wyjęciu z ziemi i
przesuszyć osobno czy rozdzielić może dopiero przed ponownym posadzeniem ?
Pozdrawiam Agnieszka

6. Data: 2005-08-10 12:40:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przesuszyć osobno czy rozdzielić może dopiero przed ponownym posadzeniem ?

Młode cebule możesz oddzielić od macierzystej,
ale w przyszłości nie wykopuj, tylko zasusz w doniczce.
Ceregiele, o których tu spece piszą konieczne u producentów,
a zbędne w domowych warunkach.
Np. zaniesiesz taką cebulę do piwnicy, zapomnisz, a tam
może siąść na nią grzybek i fruu, po cebuli.:-(

Pozdrawia praktycznie boletus

7. Data: 2005-08-10 16:07:25

Od: "MonikaW" <m...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a zbędne w domowych warunkach.
> Np. zaniesiesz taką cebulę do piwnicy, zapomnisz, a tam
> może siąść na nią grzybek i fruu, po cebuli.:-(

A kto kaze trzymac w piwnicy. Poza reaktywacja ziemi z takiej skorupy wydaje
mi sie watpliwa. Ale co kto woli...

Pozdrawiam
Monika

8. Data: 2005-08-14 13:53:43

Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AniaM" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Stare liscie uschly, przymierzalam sie do wyniesienia rosliny do piwnicy.
> Nie zdazylam, roslina wypuscila dwa nowe liscie ! Czy mam ja ustawic
> powtornie na oknie ?
> Anna

Dzieki za porady
Anna