Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

Data: 2017-07-12 17:10:31
Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org>

W dniu 2017-07-12 o 13:48, i...@g...pl pisze:
> Liczba jeden nie może brać udziału w rozkładaniu liczb WSZELKICH na czynniki, bo po
prostu nie zmienia wyniku mnożenia.

Ale jedynym sposobem aby uniknąć chaosu z rozkładami to jest wykluczenie
liczby 1 ze zbioru liczb pierwszych. Tylko o to chodzi.

Mam jeszcze jednego asa w rękawie, jeżeli tamten argument jest
dla ciebie za banalny. Z jakimi liczbami naturalnymi liczba 1
jest względnie pierwsza?

Jest to istotna informacja do obliczania wartości
funkcji fi Eulera (która ma zastosowanie np w RSA).
Gdyby uznać liczbę 1 za liczbę pierwszą,
to po raz kolejny nastąpiłby niepotrzebny chaos w twierdzeniach
i wymuszenie korekt których łatwo możnaby uniknąć :P

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,