Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

Data: 2017-07-12 23:01:01
Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Kviat

W dniu 2017-07-12 o 21:29, Nemrod pisze:

> OK.

2B1%2B...

> A to przykład błędnej specyfikacji :P

Link prowadzi do:
1+1+1+1+1+
zamiast do:
1+1+1+1+1+...

Bo kliknięcie w link nie obejmuje tych ... na końcu.
Trzeba skopiować link z kropkami i ręcznie wkleić w przeglądarkę.
Albo po wyświetleniu strony dopisać te trzy kropki po ostatnim plusie.

W moim czytniku też ... są poza linkiem gdy pobrałem własnego posta.

> Sprawdź sobie definicje zety np na wiki.
> Masz tam szereg:
>
> \zeta(s) = \sum_{k=1}^{\infty} 1/(k)^s
>
> Dalej łatwo zauważyć, że
> 1\(k)^0 = 1 dla każdego k.
>
> Stąd \zeta(0) daje nam wynik jakiego szukamy.
> Uogólnienie które wynalazł Riemann działa
> na podobnej zasadzie jak np uogólnienie silni
> na wszystkie liczby zespolone.

Ok. Ale nadal czegoś nie rozumiem.
zeta(0) = -1/2
ale
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%2B_1_%2B_1_%
2B_1_%2B_%E2%80%A6

"Jeśli taki szereg pojawia się podczas analizy zjawisk fizycznych, może
on być _czasami_ interpretowany przez zastosowanie regularyzacji funkcją
dzeta, tj. _w_tym_przypadku_ określenie wartości funkcji dzeta Riemanna
w punkcie s = 0"

Zwróć uwagę: "czasami" i "w tym przypadku" (czyli w tym konkretnym
przypadku zjawiska fizycznego, który akurat może być tak interpretowany).
W innym zjawisku fizycznym może nie być możliwości takiej interpretacji
tego szeregu.

To tak jak różne zjawiska prowadzą do tego samego wyniku:
(głupie przykłady, ale mam nadzieję, że zrozumiesz o co mi chodzi)
a) -100 (np.jabłek ;)) /200 = -1/2
b) -1000 (np.prędkość)/2000 = -1/2

I tu i tu mamy wynik jakiego szukamy, czyli -1/2

Ale jak tu znaleźć korelację między prędkością i jabłkami? Oraz z czego
ma wynikać, że b) jest uogólnieniem a)?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr