Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

Data: 2017-07-13 08:40:02
Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: "Chiron" <c...@t...ja>

Użytkownik "Nemrod" <n...@t...crusader.knights.org> napisał w wiadomości
news:ok5tcs$j7s$1@node2.news.atman.pl...

> OK.

2B1%2B...

> A to przykład błędnej specyfikacji :P

> Sprawdź sobie definicje zety np na wiki.
> Masz tam szereg:
>
> \zeta(s) = \sum_{k=1}^{\infty} 1/(k)^s
>
> Dalej łatwo zauważyć, że
> 1\(k)^0 = 1 dla każdego k.
>
> Stąd \zeta(0) daje nam wynik jakiego szukamy.
> Uogólnienie które wynalazł Riemann działa
> na podobnej zasadzie jak np uogólnienie silni
> na wszystkie liczby zespolone.

Tyle, że jak pamiętam (z fizyki, nie matematyki)- ciekawa jest pochodna tej
funkcji. Fizyk nam to pokazywał- mówiąc, czym rózni się matematyka fizyka-
od matematyki matematyka. Matematycy do dziś nie chcą uznać nawet różniczek
jako pełnoprawnych bytów matematycznych. Dla przeciętnego człowieka, nie
mającego pojęcia o matematyce- to "niezła jazda". No ale piszę, żeby Ci
opowiedzieć, jak jakiś czas temu trafiłem na spotkanie z niemieckim
filozofem. Opowiadał o dokonaniach filozofa (także matematyki), byłego szefa
Instytutu Maxa Plancka- Hansa Petera Durr (w wersji międzynarodowej- Duerr,
bo przez u-umlaut). Niczego o nim na polskich stronach nie znalazłem- za to
po rosyjsku, niemiecku i angielsku jest sporo. Oprócz jego kwantowego
podejścia do życia po śmierci usłyszałem też o całkiem nowej matematyce,
której jest w dużej mierze autorem. Opisuje ona teorie fizyka Burkharda
Heima. Niestety- nawet przedstawienie tej teorii w sposób popularyzatorski
przez wykładowcę nie rozjaśniło mi niczego. To brzmiało dla mnie (a mam
jakieś wyrobienie matematyczne) jak bredzenie paranoika z obcej planety.
Chyba nikt na tej sali nie pojął czegokolwiek z tego tematu. No ale ponoć
jest ona w stanie opisać pola grawitacyjne a także- coś, co nazwya się
"biopolem".
Czy znasz (słyszałeś) o tej matematyce?

--
Chiron