Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

Data: 2017-07-13 15:48:09
Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Pszemol <P...@P...com>

<Kviat> wrote:

> Dobrze kombinujesz ;)
> Tyle, że te sztuczki właśnie są po to, aby nie dodawać i nie odejmować
> nieskończoności...
> Przeczytaj powyższy akapit jeszcze raz.

No ale Ty ciągle, z jakichś powodów, gonisz w stronę zjawisk fizycznych -
my tu rozmawiamy o tym ile wynosi suma nieskończonej ilości jedynek. Reszta
to jakieś mrzonki.

Jak "zezwolisz" jakąś metodą "przypisać" nieskończoności jakąś skończoną
wartość rzeczywistą to od tego momentu możesz pełnoprawnie zacząć te
nieskończoności sobie dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić, bo to są
operacje jak najbardziej dozwolone dla liczb rzeczywistych. Nie możesz
przypisać nieskończoności żadnej liczby rzeczywistej bo Ci wtedy zaczną
kompletne głupoty wychodzić z obliczeń.

> Eeee...? Chcesz powiedzieć, że autorem tych wszystkich podręczników i
> prac na ten temat jest Nemrod? :)

Chcę powiedzieć, że suma jedynek, omawiana przez Niemroda, nie ma nic
wspólnego z funkcjami zeta ani zjawiskami fizycznymi.

> I nie jest. Przecież nikt temu nie przeczy.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%2B_2_%2B_3_%
2B_4_%2B_%E2%80%A6

> "Chociaż szereg jest rozbieżny, istnieją metody pozwalające
> _przypisać_mu_pewną_wartość_liczbową,_ która znajduje zastosowanie w
> takich dziedzinach jak (...)"
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%2B_2_%2B_4_%
2B_8_%2B_%E2%80%A6
> Szereg 1 + 2 + 4 + 8 + ...
> "W znacznie szerszym sensie, z tym szeregiem jest skojarzona inna liczba
> oprócz ?, a mianowicie -1."
>
> No chyba nie sądzisz, że to Nemrod napisał... :)

Nie sądzę aby akurat Niemrod to napisał, ale ktoś Niemrodowi podobny. Co to
znaczy "metody pozwalające przypisać sumie rozbieżnego szeregu wartość"?

Czy istnieją podobne metody, aby dwójce przypisać czwórkę? :-)

> Wiki jest otwarta dla edycji. Zaproponuj zmiany. Ale chyba będziesz je
> musiał jakoś uzasadnić ;)

Moja uzasadnienie... podam Ci teraz "metodę " aby -1/2 przypisać -1 :-)

Jeśli chcesz sumie ciągu jedynek 1+1+1+... przypisać wartość -1/2 to się
zgódźmy na chwilę, ale w tym momencie masz pełne prawo te sumy dodawać i
odejmować, tak?

A więc możesz napisać:

1+1+1+... = -1/2

-1/2 + 1+1+1+... = -1/2 -1/2

No ale wiesz, że -1/2 to jest to samo co 1+1+1+... więc:

1+1+1+... + 1+1+1+... = -1/2 -1/2

1+1+1+... + 1+1+1+... = -1

No ale co to jest 1+1+1+... + 1+1+1+...?

Nieskończony ciąg jedynek, tylko dwa razy dłuższy? :-)))

No nie, po prostu nieskończony ciąg jedynek.

A więc:

1+1+1+... = -1

Czyli:

-1/2 = -1

Super metodę wymyśliłem?

Jak chcesz, to zastosuję tą samą "metodę" aby przypisać dwójce czwórkę...

Jakieś masz jeszcze pytania?

> Mnie mógłbyś jeszcze jakoś przekonać, bo nie czuję się w tej dziedzinie
> zbyt mocny, jednak świat naukowy ma odmienne zdanie na ten temat niż Ty.

Jaki świat naukowy? Pokaż mi naukowca, który twierdzi, że suma
nieskończonej ilości jedynek jest ujemnym (!) ułamkiem (!)...

Piszesz sam, że nie czujesz się w tej dziedzinie mocny ale bronisz tej
głupoty z taką pewnością siebie że mi ręce opadają... Zapytaj się może
swojej koleżanki, XL co ona sądzi o sumie jedynek - zdaje się że ona uważa
się matematycznym guru :-))

> Piszesz jak kreacjonista negujący ewolucję ;) Nie wiedzą co to ta
> ewolucja, ale nie przeszkadza im to twierdzić, że jej nie ma...

Nie, to raczej Ty piszesz jak byś zapomniał co to jest liczba naturalna
albo co to znaczy dodać do siebie liczby naturalne.