Histopatologia jelita cienkiego

1. Data: 2004-02-03 12:51:04

Temat: Histopatologia jelita cienkiego
Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
mialam robiona histopatologie jelita cienkiego
wyszlo ileitis chronica diffusa mam pytanie
moj Lekarz powiedzial ze to normalne przy
histopatologii bo miazdzone sa komorki
jelita i automatycznie robi sie takie stan
rozumiem ze mam sie tym nie przejmowac?
mialam podejrzenie o Crohna i wycinki pobrano
z niezmienionych a jedynie troszke pogrubionych
fald scian jelita cienkiego
pozdrawiam
flowercia

--
Flowercia pograzona w SAPo-ABAPowaniu ;-)
-------

2. Data: 2004-02-03 15:22:00

Temat: Re: Histopatologia jelita cienkiego
Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mialam robiona histopatologie jelita cienkiego
> wyszlo ileitis chronica diffusa mam pytanie
> moj Lekarz powiedzial ze to normalne przy
> histopatologii bo miazdzone sa komorki
> jelita i automatycznie robi sie takie stan

Przytoczone przez Ciebie rozpoznania oznacza przewlekłe zapalenie; z
kontekstu można wnosić, że obraz jest mało swoisty, a intensywność procesu
niewielka. Natomiast wykluczenie na tej podstawie Leśniowskiego-Crohna może
być niemożliwe. Po pierwsze z definicji zmiany są odcinkowe, po drugie
zapalenie w tej chorobie może być usadowione dość głęboko i mało
reprezentowane w powierzchownej z natury rzeczy biopsji. Z drugiej strony,
IMVHO dużo tu mówi obraz w oglądzie przez rurę - jeśli wycinki były pobrane
z najbardziej zmienionego odcinka, a obraz kliniczny też nie jest
jednoznaczny, to nie nie potwierdza obecności L-C.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

3. Data: 2004-02-03 18:56:33

Od: "Bogusia Wendt-Rybak" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> z najbardziej zmienionego odcinka, a obraz kliniczny też nie jest
> jednoznaczny, to nie nie potwierdza obecności L-C.

Hej dzieki wlasciwie wycinki nie byly pobrane z zadnego zmienionego odcinka
cale jelito krete wygladalo tak samo leciutko powiekszone fałdy
(zadne zmiany na łaczeniu jelita cienkiego i grubego)
lekarz stwierdzil ze taki wynik zawsze wychodzi przy histopatologii
bo miazdzona jest scianka jelita
to co w takim razie moze stwierdzic Crohna??? skoro nie biopsja
i jaki jset wtedy wynik? tzn chodzi mi o łacine?
pozdrawiam
flowercia
gg 760652

4. Data: 2004-02-04 08:25:27

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to co w takim razie moze stwierdzic Crohna??? skoro nie biopsja
owszem, potwierdzenie jest hist-pat, jednak chodzi o to, że _ujemny wynik
nie może z całą pewnością wykluczyć tego rozpoznania_.
Tzn. wynik = obraz opowiada ch.L-C jest pewny. Wynik = obraz jest
nieswoisty może wynikać z tego, że charakterystycznych zmian w wycinku nie
ma.

> i jaki jset wtedy wynik? tzn chodzi mi o łacine?
zapalenie jw. Z tego co mówisz, wynika, że obraz jest mało
charakterystyczny.

Podsumowując. Histologia jest jednym z badań dodatkowych. Sensownie
zinterpretować może leczący Cię lekarz, który zna całość obrazu. Co
najwyżej, jeśli masz wątpliwości, możesz zebrać komplet wyników i
skonsultować się z jakimś innym gastroenterologiem.

--
Krzysiek, EBP
Każdy człowiek postrafi latać. Niestety tylko w jednym kierunku.

5. Data: 2004-02-04 08:48:22

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> najwyżej, jeśli masz wątpliwości, możesz zebrać komplet wyników i
> skonsultować się z jakimś innym gastroenterologiem.
Hej dzieki ale moje jelita widzialo juz kilku gastrologow
no i stwierdzili ze skoro nie ma zadnych zmian zapalnych ani owrzordzen w
jelicie cienkim
a tylko lekko pogrubione faldy to to nie jest Crohn
przynajmniej na razie w kazdym badz razie mam byc
pod kontrola a narazie walcze a zapalenie stawow i spojowek(((((((((((((((
wiec moze cos z tego wyjsc potem
pozdrawiam
flo (((((((((((((((((((((((((((((((((
chyba juz lekko podlamana

6. Data: 2004-02-05 08:07:20

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Rozumem ze jestes gastroenterologiem
i masz doczynienia z kolonoskopiami
i takimi wynikami
pozdrawiam
Bogusia

7. Data: 2004-02-05 08:38:16

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumem ze jestes gastroenterologiem
Nie, patomorfologiem. Zawiedziona ?

--
Krzysiek, EBP
Każdy trudny problem ma proste błędne rozwiązanie

ADHD co robic
Smak "metalu" w ustach
Rispolept-lek, ale co leczy?
nowy
zapis ze zmianami w okolicy skroniowej obustronnie -EEG