Historia pomyj

1. Data: 2001-04-07 12:42:42

Temat: Historia pomyj
Od: Robert Makosa <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Smakosze!

Po gotowaniu i jedzeniu trzeba niestety umyc naczynia. Po ich myciu
powstaja pomyje. Z powiedzen i przyslow polskich mozna wnosic, ze
kiedys tymi pomyjami karmiono np. swinie czy psy lancuchowe.

Czy wiecie, jak myto kiedys te naczynia, ze pomyje nie tylko byly
jadalne, ale najwyrazniej mialy jeszcze jakas wartosc odzywcza?
Ciekawi mnie to, bo gdyby dzis jakies zwierze napoic dzisiejszymi
pomyjami, to chyba by zdechlo.

Robert.

1. Data: 2001-04-07 14:55:26

Temat: Re: Historia pomyj
Od: "Mike" <m...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys nie bylo detergentów, a popiól bycmoze nie jest szkodliwy dla
wzmiankowanych zwierzat. Albo dzisiaj sa one bardziej "wybredne" i
"delikatne". Co nie znaczy, rzecz jasna, ze jestem za taka karma...

--
MikE

1. Data: 2001-04-07 15:01:44

Od: Robert Makosa <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Apr 2001 16:55:26 +0200, "Mike" <m...@e...pw.edu.pl>
wrote:

>popiól bycmoze nie jest szkodliwy

Uzywano popiolu? A mozesz napisac bardziej szczegolowo, jak to
robiono?

Robert.

1. Data: 2001-04-07 17:02:14

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Uzywano popiolu? A mozesz napisac bardziej szczegolowo, jak to
>robiono?
>
>Robert.

popiol - do mycia/szorowania garow. Wyglansowane swiecily sie, ze
ho ho

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-07 20:07:06

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Makosa wrote:

> Po gotowaniu i jedzeniu trzeba niestety umyc naczynia. Po ich myciu
> powstaja pomyje. Z powiedzen i przyslow polskich mozna wnosic, ze
> kiedys tymi pomyjami karmiono np. swinie czy psy lancuchowe.

Wyadaje mi się, że nie są to pomyje w dzisiejszym tego słowa znaczeniu.
Sam pamiętam, jak w przedszkolu i w szkole podstawowej pod stołówkę
zajeżdżał koń z wożnicą i zbierali POMYJE tzn obierki od warzyw +
niezjedzone resztki - te co w zmywaku zrzucało się do wiadra.

sadyl

1. Data: 2001-04-09 08:35:19

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> [...]
> zajeżdżał koń z wożnicą i zbierali POMYJE tzn obierki od warzyw +
> niezjedzone resztki - te co w zmywaku zrzucało się do wiadra.

To samo + skorupki jajek + troche ziemniaków, czasem okraszalo sie to
jakimis okrawkami wedlin czy miesa, - to sie gotowalo jeszcze troche i
dawalo swiniom.
Przynajmniej na wsi u mojej babci tak robiono... Te ziemniaczki gotowane
dla swiniaków pamietam,ze calkiem ladnie pachnialy....

Na pewno nie byla to woda po myciu garów

pzdr
agi

1. Data: 2001-04-09 09:02:53

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zajeżdżał koń z wożnicą i zbierali POMYJE tzn obierki od warzyw +
> niezjedzone resztki - te co w zmywaku zrzucało się do wiadra.

Sie zgadzam - pomyje nie maja niz wspolnego z myciem. Chodzi raczej o
resztki.

Jader

1. Data: 2001-04-09 10:46:56

Od: "BeataSz" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"fghfgh" <a...@p...onet.pl> wrote in message
... Te ziemniaczki gotowane
> dla swiniaków pamietam,ze calkiem ladnie pachnialy....

Mi tez one ladnie pachnialy. Tak ladnie, ze zawsze je babci podbieralam i
zjadalam obrane ze skorki i posypane gruba sola.

Beata

1. Data: 2001-04-09 11:06:55

Od: "Gandalf" <G...@V...PL> szukaj wiadomości tego autora

"BeataSz" <b...@h...com> wrote in message

> "fghfgh" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> ... Te ziemniaczki gotowane

> Mi tez one ladnie pachnialy. Tak ladnie, ze zawsze je babci podbieralam i
> zjadalam obrane ze skorki i posypane gruba sola.

Też to robiłem. I od kiedy kupiłem garnek do gotowania na parze
(pochwalę się, a co! ;-) ), to co drugi dzień gotuję w nim ziemniaki w
mundurkach. Bardzo podobny smak do tych z parnika. Ciekawe,
kiedy mi się znudzą :-)

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2001-04-09 11:24:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Apr 2001 11:02:53 +0200, "Jader"

>Sie zgadzam - pomyje nie maja niz wspolnego z myciem. Chodzi raczej o
>resztki.
>
> Jader

to powinno sie nazywac "przedmyje"

KRysia