Holenderskie ślimaki serowe [P] - polecam

1. Data: 2005-02-15 08:54:54

Temat: Holenderskie ślimaki serowe [P] - polecam
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na podstawie przpisu znalezionego w kalendarzu Knorra zrobiłam wczoraj na
kolację te ślimaki - są naprawdę pyszne. Jeśli ktoś lubi pizzę, to te
ślimaki powinny mu zasmakować. Coś jakby wersja pizzowych bułeczek Adioli
;).

Ciasto:
50 dkg mąki
5 dkg drożdzy
1/2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki masła
1 szkl. mleka
1 jajko
1 łyżeczka soli

Drożdze rozpuścić w ciepłym mleku, dodać cukier i 1 łyżkę mąki, odstawić w
ciepłe miejsce na około 15 min. Dodać pozostałe składniki i dokładnie
wyrobić. Ciasto będzie elastyczne. Skończyła mi się zwykła mąka i
zastosowałam krupczatkę, z lekką obawą w sercu, ale ciasto wyszło miękkie w
środku i chrupiące na brzegach - takie jak powinno.
Wyrobione ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce i przygotowujemy farsz.

Farsz był moją improwizacją i można tu zastosować chyba dowolny farsz
pizzowy. Ja zrobiłam tak:
50 dkg mięsa mielonego
10 dkg boczku
2 cebule spore
1 serek Lazur
1 ząbek czosnku
sól, pieprz, świeża bazylia, papryka ostra

Boczek pokroiłam w kostkę, zlałam nadmiar tłuszczu, dodałam mielone mięso,
przyprawiłam solą i pieprzem, przesmażyłam. Dodałam cebulę pokrojoną w
półtalarki i czosnek.

Ciasto rozwałkować dość cienko (ze 3 mm) w prostokąt. Położyć farsz
równomiernie, na całym cieście. Posypać serem pokrojonym w kostkę i bazylią.
Zwinąć roladę. Pokroić na krążki o grubości ok. 2,5 cm. Ślimaki położyć na
blasze
(na płasko). Wyszła mi jedna duża (piekarnikowa) blacha ślimaków. Trzeba
wziąć pod uwagę, że ślimaki rosną, więc może warto podzielić tę porcję na
dwie blachy. O ile dobrze pamiętam, wyszło około 12 ślimaków i jest to
porcja na 3 osoby (jeśli ma to być danie główne).

Może pozornie wydaje się, że danie jest pracochłonne - otóż nie jest :).
Zrobiłam je w trakcie sprzątania i doglądania dwójki maluchów (mam wprawę w
gotowaniu "w trakcie" ;)). Oczywiście można zrobić bardziej "wyrafinowany"
farsz, można dodać pieczarki, paprykę, oliwki i co tylko chcecie, ser może
być zwykły żółty.

Bardzo serdecznie polecam.
Jeśli ktoś chce, mogę przeklepać oryginalny przepis na farsz (niezależnie od
tego, że zawiera różne fixy i delicaty, zasadniczo różni się od mojego
przepisu - choćby w tym, że mięso jest surowe).
Ania

1. Data: 2005-02-15 09:09:02

Temat: Re: Holenderskie ślimaki serowe [P] - polecam
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Feb 2005 09:54:54 +0100, "A.L." <a...@n...pl>
wrote:

> [...]
>kolację te ślimaki - są naprawdę pyszne. Jeśli ktoś lubi pizzę, to te
>ślimaki powinny mu zasmakować. Coś jakby wersja pizzowych bułeczek Adioli
Wszystko, co holenderskie, jest wg mnie, oprocz sledzi
oczywiscie, dobre!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-15 09:11:53

Temat: Re: Holenderskie ?limaki serowe [P] - polecam
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a...@4...com>,
Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> Wszystko, co holenderskie, jest wg mnie, oprocz sledzi
> oczywiscie, dobre!

Akurat jeżeli chodzi o kuchnię, to śledzie są jedną z niewielu dobrych
rzeczy u Holendrów.

Władysław

1. Data: 2005-02-15 09:26:38

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
> On Tue, 15 Feb 2005 09:54:54 +0100, "A.L." <a...@n...pl>

Adioli
> Wszystko, co holenderskie, jest wg mnie, oprocz sledzi
> oczywiscie, dobre!

A to śledzie w szklarniach rosną?
Popatrz no pani do czego to doszło.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-15 09:31:46

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cusf7s$k90$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote:

> Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>

> wczoraj na
> Adioli
>
> A to śledzie w szklarniach rosną?
> Popatrz no pani do czego to doszło.

Śledzie nie rosną w szklarniach, tylko Holendrzy mieszkają na dnie
morza. ;-)

Władysław

1. Data: 2005-02-15 09:37:51

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>

> Śledzie nie rosną w szklarniach, tylko Holendrzy mieszkają na dnie
> morza. ;-)

Super :-)))
To jakby nie było jakoś tłumaczy te ich zamiłowanie do śledzi.

--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-15 09:42:39

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> Wszystko, co holenderskie, jest wg mnie, oprocz sledzi
> oczywiscie, dobre!

Wierzę Ci na słowo, bo ja z Holandii to tylko tulipany uwielbiam :)
(uprzedzę pytania - nie, nie jadam ich). O kuchni holenderskiej słyszałam
opinie, że raczej mdła i nieciekawa, ale nie mogę tego poprzeć opiniami z
autopsji, bo tylko te ślimaki jadłam, a one bardziej moje niż holenderskie
są :).
Ania

1. Data: 2005-02-15 14:21:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Feb 2005 10:26:38 +0100, "JerzyN"
<N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote:

> [...]

Niech se rosna, gdzie chca, byle z daleka ode mnie! Jak im
wygodnie w szklarni to ja jestem rada :PPPPP

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-15 14:24:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Feb 2005 10:42:39 +0100, "A.L." <a...@n...pl>
wrote:

> [...]
>autopsji, bo tylko te ślimaki jadłam, a one bardziej moje niż holenderskie

Ja to bardzo lubie tamtejsze wszystkie sery, grochowke i ciastka.
No i wplywy indonezyjsko-surinamskie w jedzeniu

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-15 14:49:57

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> Ja to bardzo lubie tamtejsze wszystkie sery, grochowke i ciastka.
> No i wplywy indonezyjsko-surinamskie w jedzeniu

To dorzucę jeszcze sos holenderski ;-)

--
richo

[spam] drozdze gorzelnicze
czy znasz przepis na szybkie i dobre ciasto.
Tarta czekoladowa
Owoce Morza
sałatka śledziowa,szarlotka i lazania ze szpinakiem:)