INWAZJA CZARNYCH ROBAKÓW- POMOCY :-)

1. Data: 2005-08-29 20:30:25

Temat: INWAZJA CZARNYCH ROBAKÓW- POMOCY :-)
Od: Mikolaj Kamienski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Od pewnego czasu mam jakąś plagę małych czarnych robaczków (ok.arnych5-7
mm ). Wydaje mi się, że one są sprawcami nadgryzionych liści róży i
trzmieliny. Robaczków jest pełno, zaczynają wchodzić jakimiś otworami do
domu :-((( Co to może być i jak z tym walczyć. Może ktoś z Was już
spotkał się z tego rodzaju szkodnikami. Chciałem ostatnio obsadzać
roślinami moją skarpę ale musze się wstrzymać do czasu znalezienia
sposobu na te małe robactwo.

http://mikolaj70.webpark.pl/robal1.jpg
http://mikolaj70.webpark.pl/robal2.jpg
http://mikolaj70.webpark.pl/robal3.jpg

pozdrawiam
Mikołaj Kamieński

2. Data: 2005-08-29 21:31:58

Temat: Re: INWAZJA CZARNYCH ROBAKóW- POMOCY :-)
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O, opuchlaczków się dorobiłeś...wyrazy;(

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-08-30 05:59:15

Od: Mikolaj Kamienski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> O, opuchlaczków się dorobiłeś...wyrazy;(
>
> Pozdrawiam, Basia.

o kurcze tak zle ???? jak pozbyc sie tej zarazy ???

pozdrawiam
Mikolaj

4. Data: 2005-08-30 08:27:13

Od: "Paweł Woynowski" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o kurcze tak zle ???? jak pozbyc sie tej zarazy ???
>
> pozdrawiam
> Mikolaj

Witam!

Zerknij tutaj http://www.ogrody.cvd.pl/pliki/szkodsad.html

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

5. Data: 2005-08-30 08:27:38

Od: "Jerzy Nowak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mikolaj Kamienski <m...@w...pl> napisał(a):

> o kurcze tak zle ???? jak pozbyc sie tej zarazy ???

Czytaj:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient-ff&i
e=UTF-8&q=opuchlaki%20zwalczanie
pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-08-30 08:41:58

Od: "Paweł Woynowski" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Zerknij tutaj http://www.ogrody.cvd.pl/pliki/szkodsad.html
>
> Pozdrawiam,
> Paweł Woynowski

Znalazłem jeszcze sposób bez użycia chemii. Jest to preparat pod nazwą Larvanem.
Zawiera on wyselekcjonowane nicienie.
" Nicienie dostają się do larw opuchlaków przez naturalne otwory (otwór gębowy,
przetchlinki lub otwór odbytowy). Zawierają specyficzne bakterie, które
wydostają się z przewodu pokarmowego nicienia. Rozprzestrzeniają się wewnątrz
ciała owada i rozwijają się bardzo szybko. Bakterie zamieniają tkanki gospodarza
w produkt, który jest łatwo pobierany przez nicienie. Larwy opuchlaka zdychają w
ciągu kilku dni. Po dwóch tygodniach larwy nicieni przenikają z martwego owada
do gleby i poszukują nowego żywiciela."
Cytat ze strony:
http://podszarotka.republika.pl/index1.html?http%3A%
2F%2Fpodszarotka.republika.pl%2Fszkodnik.html

Pozdrawiam ekologicznie,
Paweł Woynowski

7. Data: 2005-08-30 10:26:28

Od: "Mikolaj Kamienski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki takze to znalazlem. Teraz szukam gdzie mozna to kupic.

pozdrawiam
Mikolaj

8. Data: 2005-08-31 15:08:07

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po dwóch tygodniach larwy nicieni przenikają z martwego owada
> do gleby i poszukują nowego żywiciela."

A jak sobie znajdą nowego żywiciela w postaci ogrodnika ???

:-///

Serdecznie Miłka

9. Data: 2005-08-31 15:49:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> A jak sobie znajdą nowego żywiciela w postaci ogrodnika ???

One sa wybredne i ogrodnikow nie jadaja.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz