Ignorancja lekarzy :))

1. Data: 2005-11-05 17:22:25

Temat: Ignorancja lekarzy :))
Od: artiun <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeraza mnie ignorancja lekarzy ze specjalizacja, a zwlaszcza lekarzy
anestezjologow dotyczaca przetaczania krwi :)
Pracuje jako diagnosta laboratoryjny glownie w pracowni serologii grup krwi
i niejednokrotnie spotkalam sie z lekkim podejsciem lekarzy do wynikow grup
krwi, na ktorych wyraznie zostalo napisane "wykryto niezidentyfikowane
przeciwciala, konieczna dalsza identyfikacja". W polowie przypadkow lekarze
sie nie przejmowali taka informacja, nie zlecajac dalszej identyfikacji badz
spychajac "klopotliwego" pacjenta na czas odlegly - do momentu az zacznie
sie cos takiego z nim dziac co wymagaloby takiej identyfikacji. Tlumaczenie
- "niepotrzebne koszta". Powiedzmy, ze jest to jeszcze do zrozumienia.
Ciekawie jednakze wyglada sprawa, gdy w przypadku zabiegu, zleca sie
dokonanie transfuzji i dobranie krwi. Ostatnio mialam taki przypadek - pani
anestazjolog zlecila wykonanie prob zgodnosci dwoch jednostek ME. Okazalo
sie, ze pacjent ma przeciwciala niezidentyfikowane i oba worki krwi okazaly
sie niezgodne. Komentarz pani anestezjolog "przeciez nic by sie nie stalo
pacjentowi, gdyby mu sie podalo ta krew". Zapewne nic, poza ewentualnym
szokiem, ktory moglby sie skonczyc zejsciem smiertelnym :)
Moze sie myle, ale lekarze ze specjalizacja chyba musza miec pojecie o
transfuzjologii a co za tym idzie i musza miec pojecie o serologii grup
krwi. A jesli nie to po jaka cholere "blakaja sie" po laboratoriach
"uzupelniajac" swoja wiedze w tej dziedzinie?
--
Wirgo

2. Data: 2005-11-05 23:18:51

Temat: Re: Ignorancja diagnostów
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "artiun" <a...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> anestezjologow dotyczaca przetaczania krwi :)
> Pracuje jako diagnosta laboratoryjny glownie w pracowni serologii grup

A mnie przeraża indolencja diagnostów laboratoryjnych pracujących w
pracowniach serologii. Ostatnio dostałem worek krwi z innym numerem niż
było to opisane na krzyżówce. Po telefonie pani diagnosta poleciła mi
przeprawić numer podczas gdy procedura powinna byc zupełnie inna. 4 lata
temu jeden z chorych miał 2 oryginały grup krwi - na każdym była opisana
inna grupa.

Ci diagności są beznadziejni !!!

Pozdrawiam
regen

PS.
Przepraszam wszystkich rzetelnych diagnostów - starałem się tylko
dostosować do poziomu przedpiścy ;) Opisane zdarzenia to niestety fakty

3. Data: 2005-11-06 16:33:58

Od: "slonzok62" <s...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

witam

ignorancja lekarzy z doktoratem
tak przeswiadczeni o swojej madrosci ze nic do nich nie dociera, aprzeciez
nie wszyscy pacjenci to idioci ze wsi
niektorzy to nawet sa po studiach gdzie w przeciwienstwie do Akademi
medycznej nauczono ich myslec.

alojzy

4. Data: 2005-11-06 16:39:04

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Nov 2005 17:33:58 +0100, "slonzok62" <s...@a...de> wrote:

> [...]
>nie wszyscy pacjenci to idioci ze wsi
>niektorzy to nawet sa po studiach gdzie w przeciwienstwie do Akademi

Drogi Alojzy

Nie istnieje obowiązek chodzenia do lekarza.

pozdro
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

5. Data: 2005-11-06 18:01:13

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonzok62"
(...)
> nie wszyscy pacjenci to idioci ze wsi"

co za idiota tak może napisać.
---

Aleksandra Mairron

6. Data: 2005-11-06 21:01:19

Od: "regen" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonzok62" <s...@a...de> napisał w wiadomości
e.net...
> [...]
> nie wszyscy pacjenci to idioci ze wsi
> niektorzy to nawet sa po studiach gdzie w przeciwienstwie do Akademi

Witam !
To tak retorycznie napisałeś czy też trollotwórczo ? :)))

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2005-11-07 08:14:57

Temat: Re: Ignorancja lekarzy :))
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

(w nowej ortografii, w starej zresztą też)
To co mi radzisz jako pacjentowi?
Mam sobie oznaczyć krew "na zapas"?
Ile to kosztuje? I co mi to da (w krytycznej , np niespodziewanej sytuacji)??
I skąd ":))" w temacie?

8. Data: 2005-11-07 09:31:43

Od: "slonzok62" <s...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

witanko

o widze sami lekarze tutaj
ta kasta ktora ma siebie za wszystkowiedzacych i nieomylnych

alojzy

9. Data: 2005-11-07 12:53:07

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witanko
>
> o widze sami lekarze tutaj
> ta kasta ktora ma siebie za wszystkowiedzacych i nieomylnych
>
> alojzy

odsylam sie leczyc do szarlatanow i wrozek. Zycze duzo zdrowia

pozdr.

casus
lekarz

10. Data: 2005-11-07 16:28:12

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (w nowej ortografii, w starej zresztą też)

Przestań już pieprzyć o tej swojej "nowej ortografii" na wszystkich grupach, na
których się udzielasz, bo to się nudne robi.

Pekajace usta jesienia i zima
Przeterminowane leki....
HIV - szukam wynikow badan
Smecta