Re: Ikselko droga... line too long to w nowym wątku piszę...

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ikselko droga... line too long to w nowym wątku piszę...
Date: Wed, 26 Nov 2008 20:49:38 +0100

Dnia Wed, 26 Nov 2008 17:00:17 +0100, na pl.sci.psychologia napisałeś(aś):

> Sobie oglądam... źle zrobiony film, ale oglądam. Miałem okazję znać kilka
> osób, którym sie udało stamtąd wyjść...

Ja też. I takich, które pare osób stamtąd wyciągneły.

> ale nie o to biega... wolność to
> przereklamowana i dość iluzoryczna kategoria, jak iluzoryczna to właśnie
> mozna się przekonać, żeby już nie szukać głęboko w przeszłości... w Korei,
> Chinach, sporym kawałku Afryki etc... i jakoś życie nadal tam istnieje. Nie
> chcialbym żyć w takich społeczeństwach, ale wolność to bardzo często kwiatek
> do starego kożucha... przyjemna, dająca wiele satysfakcji, ale tylko jedna z
> wielu kategorii... czasem się ją ma, czasem się ją traci, czasem się zyskuje
> a czasami się z niej rezygnuje na rzecz innych wartości...

Mniejszych. Skoro się musi.

> A to się nie ma czego bać... powtarzalność jest wpisana w świat bo tak
> naprawdę nie ma wielu możliwości wyboru, nie ma wielu zachowań... ograne
> schematy... ten się czuje bardziej oryginalny, kto wie mniej o świecie...
> toteż się nie boję... będzie, co ma być... dlatego bawią mnie rozważania o
> opatriotyzmie i obronie ojczyzny... idzie wrół to się broni wraz z
> podobnyhmi sobie siebie, czasem żonę, dzieci i sąsiadów... w najróżniejszy
> sposób się broni... z bronią w ręku

Własnie właśnie jest patriotyzm. Czy Ty uważasz, ze ja będę broniła kawałka
szmaty biało-czerwonej czy słów "jeszcze Polska"???
Flaga to symbol rozpoznawczy ludzi broniących się razem, flaga to LUDZIE.
"Jeszcze Polska" - to hasło do obrony wspólnego terenu i wartości, po tym
haśle poznaje się swego.

> ... do spółki z najeźdźcą... honorem...
> denuncjacją... mordem... czynami szlachetnymi... a jeśli ktoś widzi tylko
> patriotyzm albo tylko szmalcownictwo... to znaczy, że nie widzi całej gamy
> innych zachowań prowadzących do tego samego... życie zawsze biegnie przed
> iluzją i ideą...

Jak Ty pięknie umiesz jednak mówić o patriotyzmie :-)
Nawet się nie spodziewałam :-PPP