Ile jest magnezu w...magnezie ?

1. Data: 2003-12-06 15:49:08

Temat: Ile jest magnezu w...magnezie ?
Od: "blu" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie dotyczace faktycznej zwartosci magnzeu w preparatach
magnezowych. Przykladowo - Filomag B6 zawiera 600 mg wodoroasparginianu
magnezu , tj. 40 mg jonow magnezu - czy to oznacza ze faktyczna zwartosc
magnezu w 1 tabletce wynosi 40 mg ??
No i jeszcze pytanie drugie...Czy przedluzona suplementacja magnezu moze
miec niekorzystny wplyw na organizm , w tym na inne witaminy/ mineraly w
organizmie ?? (od 3 miesiecy zazywam od 3 do 6 tabletek dziennie - zgodnie z
zaleceniem lekarza)

Pozdrawiam,

blu

2. Data: 2003-12-07 01:42:22

Temat: Re: Ile jest magnezu w...magnezie ?
Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "blu" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> organizmie ?? (od 3 miesiecy zazywam od 3 do 6 tabletek dziennie - zgodnie

Witam,
Faktycznie zawartość magnezu w preparatach zależy nie tylko od masy związku
chemicznego magnezu ale i jego masy molowej. Mogą to być na przykład
wodoroasparaginian magnezu, mleczan Mg, cytrynian Mg, węglan itd...
Należy patrzyć na faktyczną zawartośc magnezu, nie na ilość jego związku.
W takiej dawce nie powinno być żadnych problemów, potrzeba troche czasu
aby zawartośc Mg w organizmie wróciła do normy. Kawa, herbata i stres
przyspieszają jego utratę.
Pozdrawiam
Wojtex

3. Data: 2003-12-07 13:40:45

Od: "blu" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

OK, dzieki :)
Rozumiem wiec, ze zawartosc jonow magnezu w tabletce wyraza rzeczywista
zawartosc magnezu ?

Pozdrawiam,

blu

4. Data: 2003-12-07 22:11:12

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, dzieki :)
> Rozumiem wiec, ze zawartosc jonow magnezu w tabletce wyraza rzeczywista
> zawartosc magnezu ?

Dokładnie tak.

Pozdrawiam
Wojtex

5. Data: 2003-12-08 15:18:47

Od: "blu" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki jeszcze raz :)

Pozdrawiam,

blu

6. Data: 2003-12-14 14:40:12

Od: Andrzej <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"blu" <b...@o...pl> wrote

> [...]
>organizmie ?? (od 3 miesiecy zazywam od 3 do 6 tabletek dziennie - zgodnie z

Najlepiej wychodzi Magnezin. Jest to magnesium carbonate, czyli jego
bio-dostepnosc wynosi ok.30%. Czyli najwiecej ze wszystkich preparatow
dostepnych w PL. W USA dostepny jest jeszcze magnesium glycinate ktory
ma 80% bio-dostepnosc, niestety nie ma go u nas.

Andrzej

zdolnosci umyslowe...
małe pytanko ale bardzo ważne ..
** Terapia Magnetyczna **