Ile zaczynu?

41. Data: 2012-02-13 12:13:46

Temat: Re: Ile zaczynu?
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> No właśnie. I to jest teraz Tesco, a nie Kaufland. Czy już Kaufland?

Masz rację. Tam jest Tesco, Kaufland jest na Legnickiej. Pomerdało mi się.

> Pamiętam. Ale tak naprawdę pierwszy orgazm zakupowy to było Marino.

Reklamowane jako pierwszy polski hipermarket. Gdzieś w okolicach 2002
roku padło. Pamiętam, bo była jakaś mega wyprzedaż ubranek dziecięcych,
a ja kompletowałam wyprawkę Miśkowi.

--

Paulinka

42. Data: 2012-02-13 16:07:31

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-13 11:39, krys pisze:

> Chleb już robiłaś, czy dopiero zaczyn?
> Bąbelkuje?

Bardzo słabo bąbelkuje, ale zaczyna pachnieć kwaśno, może to dobry znak...
Raz próbowałam na tym zrobić chleb, ale ciasto w ogóle nie rosło.
Dosypałam mąki, dolałam wody i czekam jeszcze.

Ewa

43. Data: 2012-02-13 17:15:28

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Raz próbowałam na tym zrobić chleb, ale ciasto w ogóle nie rosło.
> Dosypałam mąki, dolałam wody i czekam jeszcze.
==========
Nie zajrzalas do linkow ... zaufaj (moje referencje: Bbjk :) )
zakwas dojrzewa od 7 dni do 10 dni, srednio i nieprzymusowo ;)
po 7 dniach dokarmiania nadaje sie do wypiekania chleba
:)
bp

44. Data: 2012-02-13 17:19:01

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ==========
> Nie zajrzalas do linkow ... zaufaj (moje referencje: Bbjk :) )
> zakwas dojrzewa od 7 dni do 10 dni, srednio i nieprzymusowo ;)
> po 7 dniach dokarmiania nadaje sie do wypiekania chleba
------------
autocycat:

A stad na przyklad :)
http://pracowniawypiekow.blogspot.com/2009/02/zakwas
-zytni-krok-po-kroku.html
polecam blog whiteplate - istna kopalnia ....; i blog Tatter --> Google:
Tatter i wyskoczy
:)
bp

45. Data: 2012-02-13 18:56:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Feb 2012 18:19:01 +0100, bulka paryska napisał(a):

> [...]
-zytni-krok-po-kroku.html
> polecam blog whiteplate - istna kopalnia ....; i blog Tatter --> Google:

Ten pomysl z "tuningowaniem" maszyny niezbyt sensowny. Nie rozumiem, po co
to całe cudowanie z puszką i korytkiem. Wystarczy przecież włączyć program
"wyrabianie ciasta", a po jego zakończeniu zostawić ciasto w formie i
poczekać tak dlugo, aż wyrośnie. No i potem włączyć pieczenie.
Można jedynie na czas rośniecia przykryć formę folią alu, zeby ciasto nie
wysychało.
--

XL ale link fajny, na pewno skorzystam z przepisów; no i skąd wziąć koszyki
do wyrastania?

46. Data: 2012-02-13 20:15:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-13 18:15, bulka paryska pisze:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> ==========
> Nie zajrzalas do linkow ... zaufaj (moje referencje: Bbjk :) )

Ależ oczywiście, że zajrzałam (to Twój blog?). :) Tylko że według tego
przepisu zakwas powinien być już po 5 dniach, a u mnie na 5-dniowym
zakwasie ciasto chlebowe w ogóle nie urosło. :(
Fakt, nie zadbałam o odpowiednią temperaturę w czasie produkcji zakwasu.
Po pierwszym fiasku dodałam jeszcze mąki (już na oko) i przegotowanej
cieplejszej wody, następnego dnia znowu i teraz wygląda jakby lepiej,
ale jakiegoś mocnego bąbelkowania nie stwierdzam. Myślisz, że próbować
już piec?

Ewa

47. Data: 2012-02-13 21:13:47

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Medea:
> [...]
> cieplejszej wody, następnego dnia znowu i teraz wygląda jakby lepiej, ale
> jakiegoś mocnego bąbelkowania nie stwierdzam. Myślisz, że próbować już
==========
To sorry wielkie. :)
Nie moj blog, ofc, nie smialabym sie tak kryptoreklamowac.
Zreszta, blogi to nie moja bajka ... Ja tylko lurkuje :)

Moje doswiadczenie jest takie: musi byc cieplo (ja stawiam z tylu na
lodowce
gdzie idzie cieplo), musi byc dokarmiany wg przepisu (raczej nie na oko ...)
musi byc woda zrodlana lub z kranu, dobrze ciepla (przegotowana jest raczej
jalowa ...)
musi byc maka z pelnego przemialu (z otrebami - tam siedza bakterie i dzikie
drozdze)
Babelkowanie nie jest takie, jak u drozdzy, znacznie skromniejsze ...
Chleb pieklam (na hodowanym wlasnym) po ok 8 dniach, ciasto musi ok 5 godzin
rosnac przykryte w cieplym miejscu, po przelozeniu (przelaniu) do formy
jeszcze rosnac
az zwiekszy swa objetosc ok 2 x (ok 2 godzin) - tez w cieplym miejscu i
przykryte.
(ja wieszam na sznurkach nad grzejnikiem, ale moze tez byc na TV jesli z
kineskopem)
Ogolnie chleb na zakwasie nie rosnie tak okazale jak drozdzowy z
ulepszaczami.
Uff.
bp

48. Data: 2012-02-13 21:55:00

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-13 22:13, bulka paryska pisze:

> Nie moj blog, ofc

Szkoda, bo już miałam Cię skomplementować - i za blog, i za urodę.

> [...]
> formy jeszcze rosnac
> az zwiekszy swa objetosc ok 2 x (ok 2 godzin) - tez w cieplym miejscu

Dzięki, dzięki. Ja to jednak mam mało cierpliwości, bo w ogóle nie
wzięłam pod uwagę tak długiego wyrastania. ;) No cóż, trzeba się
hartować w bojach. Jutro może przystąpię do kolejnej akcji na froncie.
Aha, wodę dałam źródlaną, ale niestety przegotowaną. A mąkę żytnią 720.

Ewa

49. Data: 2012-02-14 00:10:40

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkoda, bo już miałam Cię skomplementować - i za blog, i za urodę.
------------
No jaka szkooooooda <placze rzewnie> ...
ze sie przyznalam tak prostodusznie ....

> [...]
> w bojach. Jutro może przystąpię do kolejnej akcji na froncie.
> Aha, wodę dałam źródlaną, ale niestety przegotowaną. A mąkę żytnią 720.
Ja nie wiem, co to 720, kupuje na bazarku (tak? - u nas: na Kleparzu)
z worka, albo w sklepie eko - powinien byc pelny przemial, inaczej malo
bakterii :)
Do zaczynu, bo potem mąke to juz dodaje whatever w domu mam.
Powodzenia w kazdym razie :)
bp

50. Data: 2012-02-14 07:57:57

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
-zytni-krok-po-kroku.html
> polecam blog whiteplate - istna kopalnia ....; i blog Tatter --> Google:
A to wylewanie/wyrzucanie ok.połowy zakwasu każdego dnia to akceptujecie?
Ja poza tym, że nie akceptuję wyrzucania żywności (chyba że zepsutej), czy
innych
form jej marnowania to takie odrzucanie połowy postrzegam jak "gotowanie
rosołu z czarnego koguta o północy" czy inne woodo.
Kiedyś, ktoś tu na grupie opowiadał o przepisie na pieczona kaczkę podawany
od pokoleń w rodzinie, gdzie trzeba było uciąć w połowie długości nogi
kaczce
żeby się dobrze upiekła. Potem babcia wyjaśniła, że jej matka miała krótką
brytfankę do pieczenia.

Jestem "kucharzem" amatorem, dlatego (zwłaszcza przy pierwszych próbach)
ściśle trzymam się podanych przepisów.... ale logicznych!! :)

Warto wiedzieć
Robot do kuchni
Czy znacie jakąś dobrą przyprawę Curry
Gdzie można dostać mop do tłuszczu?