Ile zarabia...

1. Data: 2003-07-16 11:39:19

Temat: Ile zarabia...
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

...nauczyciel kontraktowy na 1/2 etatu (9 godzin)?

Bo nie jest to chyba dokładnie pensja kontraktowego na pół.

pozdr

cherokee

2. Data: 2003-07-16 17:00:27

Temat: Re: Ile zarabia...
Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bf3dh7$k4g$1@absinth.dialog.net.pl...
> ...nauczyciel kontraktowy na 1/2 etatu (9 godzin)?
>
> Bo nie jest to chyba dokładnie pensja kontraktowego na pół.

A niby dlaczego nie?

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

3. Data: 2003-07-16 17:13:12

Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jul 2003 19:00:27 +0200, Roman Stachowiak wrote:

> A niby dlaczego nie?

bo wtedy pracujący na 1/2 etatu nie zarabiałby na poziomie najniższej
krajowej, a jest to wymóg, jeśli taki człowiek ma być ubezpieczony, oraz
liczyły mu się lata do stażu pracy.

--
Grendel

http://www.nospam-pl.net/spampal.php
"... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'

4. Data: 2003-07-16 17:20:12

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...spamerzy.to.idioci> napisał w wiadomości

> bo wtedy pracujący na 1/2 etatu nie zarabiałby na poziomie najniższej
> krajowej, a jest to wymóg, jeśli taki człowiek ma być ubezpieczony, oraz
> liczyły mu się lata do stażu pracy.

Ale poziom najniższej krajowej dotyczy zatrudnienia na cały etat - gdziekolwiek,
nie tylko w szkolnictwie.

5. Data: 2003-07-17 06:19:31

Od: "zona alberta" <misia [CUT THIS]@fr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grendel wrote:

> bo wtedy pracujący na 1/2 etatu nie zarabiałby na poziomie najniższej
> krajowej, a jest to wymóg, jeśli taki człowiek ma być ubezpieczony,
> oraz liczyły mu się lata do stażu pracy.

To troszkę bez sensu... A jeśli pracuję na 1/4 etatu to też?
To ja chcę! :)

żona

6. Data: 2003-07-17 11:46:32

Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jul 2003 19:20:12 +0200, Roman Stachowiak wrote:

> Ale poziom najniższej krajowej dotyczy zatrudnienia na cały etat - gdziekolwiek,
> nie tylko w szkolnictwie.

Wiesz, ale jest pewien dziwny zgrzyt ustawowy.
No więc tak:

1. Wedle Karty Nauczyciela, nauczyciel-stażysta zatrudniany jest
standardowo na 9/18 (1/2 etatu). Wyjątkowo za zgodą stażysty można
zwiększyć mu ilość godzin, nie więcej niż 1/2 dotychczasowych godzin -
czyli mówiąc ogólwnie, zwiększenie ilości godzin do 3/4 etatu. O ile
zdążyłem doczytać, Karta Nauczyciela nie mówi o zatrudnianiu stażysty na
cały etat.

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu regulujące minimalne
wynagrodzenie nauczycieli mówi, iż:
Nauczyciel-stażysta o stopniu naukowym doktora lub doktora habilitowanego,
tytule zawodowym magistra z przygotowaniem pedagogicznym otrzymuje
wynagrodzenie min. 1078zł brutto.

no więc jeśli rzeczywiście zastosować twardą brzytwę, to stażysta
nauczyciel, człowiek po studiach, z przygotowaniem pedagogicznym zarobi w
miesiącu 418.07zł "na rękę". Ale wypas :P Za te pieniądze nauczyciel ma się
utrzymać, rozwijać się (kusy itd.). Nie dziwię się więc, że w szkołach jest
taki, a nie inny poziom nauczania. Nie dziwi mnie też to, że nauczyciele
traktują swoją pracę w szkole jako hobby o drugim, trzecim stopniu
ważności, na pierwszy plan wysuwając wszelakie chałtury, prace w prywatnych
szkołach, prowadzenie korepetycji (w szkole 11zł za godzinę lekcyją, na
chałturach nawet do 70zł/godzinę) itd.

7. Data: 2003-07-17 11:57:05

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to w końcu ile zarobi kontraktowy na pół etatu? Na cały to wiem,
mogę na swój pasek popatrzeć.

pozdr

cherokee

8. Data: 2003-07-17 14:10:12

Od: "zona alberta" <misia [CUT THIS]@fr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grendel wrote:
> O ile
> zdążyłem doczytać, Karta Nauczyciela nie mówi o zatrudnianiu stażysty na
cały etat.

A to brzmi ciekawie, ale który stażysta, wdzięczny za pracę przypomni o tym
dyrektorowi?

> no więc jeśli rzeczywiście zastosować twardą brzytwę, to stażysta
> nauczyciel, człowiek po studiach, z przygotowaniem pedagogicznym
> zarobi w miesiącu 418.07zł "na rękę".

Miałam szczęście 20/18 i 898 zł :)

> Za te pieniądze nauczyciel ma się utrzymać, rozwijać się (kusy itd.).

Kursy IMO w przypadku stażysty są niekonieczne.

> Nie dziwi mnie też to, że nauczyciele
> traktują swoją pracę w szkole jako hobby o drugim, trzecim > stopniu
ważności

Masz rację. Wróciłam do szkoły tylko dlatego, że mogę sobie finansowo na
takie hobby pozwolić.

żona

9. Data: 2003-07-17 14:48:02

Od: Anka <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cherokee gd napisał:
> No to w końcu ile zarobi kontraktowy na pół etatu? Na cały to wiem,
> mogę na swój pasek popatrzeć.
>
> pozdr
>
> cherokee

ja pracowałam w ubiegłym roku jako kontraktowy na cały i na pól etatu w
dwóch miejscach, na połówce dostawałam dokładnie połowe podstawy
wynagrodzenia według KN

10. Data: 2003-07-17 18:56:52

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli mówiąc ogólwnie, zwiększenie ilości godzin do 3/4 etatu. O ile
> zdążyłem doczytać, Karta Nauczyciela nie mówi o zatrudnianiu stażysty na

Gdzieś ty takie cuda wyczytał???
W którym miejscy KN znajduje się zapis, że stażystę zatrudnia się na 1/2
etatu???

Każdemu nauczycielowi można zwiększyć ilość godzin o 1/4 ETATU bez jego zgody, a
o 1/2 ETATU (a nie dotychczasowych godzin) za jego zgodą!!!

Doczytaj jeszcze trochę tę Kartę!!!

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja
http://www.gimnazjum.pl/karta - karta rowerowa w szkole

Gdzie mogę zdobyć programy kursów I i II stopnia?
Egzaminy na Wspiz im. Koźmińskiego
akademiki MIMUW limity
Publikacja i zaświadczenie w ciągu tygodnia
Jak dofinansować Socratesa?