Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni

1. Data: 2009-08-08 21:17:09

Temat: Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni
Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!

Chciałem spytać, czy przy rejestracji w przychodni (specjalistycznej
przyszpitalnej, jeśli to istotne), można wymagać od pacjenta podania
(oprócz, nazwijmy to "standardowych" danych osobowych), również stanu
cywilnego, zawodu oraz miejsca pracy? Chodzi o konsultację w ramach
NFZ. Czy regulują to jakieś przepisy? Sprawa jest autentyczna. Nie
chodzi o to, żebym się wstydził czy tp. ich ujawnienia, ale na prawdę
nie widzę żadnego rozsądnego wytłumaczenia takich zachcianek... No,
chyba że się mylę?

A.

2. Data: 2009-08-08 21:22:07

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 08 Aug 2009 23:17:09 +0200, agent73
<a...@g...pl> wrote:

przepraszam za podwójnego posta, miało iść na pl.soc.prawo a crosspost
na medycynę ale coś "nie wyszło" ;-) teraz już jest OK. Ponieważ
wydaje mi się, że temat dotyczy bardziej prawa niż medycyny, proponuję
dalszą dyskusję na pl.soc.prawo

Pozdr.

3. Data: 2009-08-09 00:01:16

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:alqr75h09ugano00h7fga49v3kasko8fkh@4ax.com agent73
<a...@g...pl> pisze:

> [...]
> cywilnego, zawodu oraz miejsca pracy? Chodzi o konsultację w ramach
> NFZ. Czy regulują to jakieś przepisy? Sprawa jest autentyczna.
A jaką podstawę prawną wymagania podania tych danych podali w tej przychodni
gdy ich spytałeś?

--
Jotte

4. Data: 2009-08-09 09:31:10

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Aug 2009 02:01:16 +0200, "Jotte"
<t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

>A jaką podstawę prawną wymagania podania tych danych podali w tej przychodni
>gdy ich spytałeś?

Jeszcze nie pytałem, informacja taka jest podana na ich stronie
internetowej. Wybieram się tam, więc chciałbym wcześniej wiedzieć, czy
mogą odmówić mi rejestracji gdybym jednak nie ujawnił tych danych,
które moim zdaniem zupełnie nie mają związku z leczeniem. Z resztą
jest tam jeszcze jeden kwiatek: data urodzenia (to oczywiste) oraz
wiek pacjenta, tak jak by nie potrafili go sami określić na podstawie
daty urodzenia!
A może jest jakiś akt prawny, który reguluje jaki zakres danych
osobowych jest niezbędny do korzystania z usług medycznych w ramach
NFZ?

--
A.

5. Data: 2009-08-09 11:48:26

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A może jest jakiś akt prawny, który reguluje jaki zakres danych
> osobowych jest niezbędny do korzystania z usług medycznych w ramach

jest rozporzadzenie dotyczace dokumentacji medycznej. Do identyfikacji
medycznej potrzebne są: pesel, imię nazwisko data urodzenia (jak ktos
potrafi to sobie wyliczy z peselu :-)), adres. Reszty nie musisz podac.
Oczywiscie moga poprosic o okazanie dowodu osobistego lub paszportu. No i
oczywiscie dokument potwierdzajacy oplacenie ubezpieczenia zdrowotnego.

Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni
kto zarabia na świńskiej grypie?
Wytrzymałość na ból
Alevo, wytrzeszcz oczu i Dorota Stalińska
Dekstran działanie na płód