Indycze podudzia - prosze o przepis

1. Data: 2004-11-20 17:55:12

Temat: Indycze podudzia - prosze o przepis
Od: "eddi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Kupiłem dzisiaj 3 podudzia indyka i chcielibyśmy to jutro na obiad jakoś
smacznie przyrzadzić. Zna ktoś dobry przepis .
Dzięki i pozdrawiam

eddi

1. Data: 2004-11-20 19:21:58

Temat: Re: Indycze podudzia - prosze o przepis
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eddi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakoś
> smacznie przyrzadzić. Zna ktoś dobry przepis .

Hej!

Ja robię takie podudzia w sosie tak jakby potrawkowym, tak samo robię
zresztą podudzia z kurczaka.

Więc tak: mięsko myję, zalewam wrzątkiem (tak żeby przykryła mięso),
dodaję rosołek z kury (tylko nie bijcie...), i gotuję aż mięso
zmięknie. Gdy już ten fakt nastąpi wyjmuję mięso, obieram z kości,
skórki wyrzucam, sos przecedzam przez sitko. Mięsko z powrotem siup do
gara z sosem, wrzucam jeszcze sporej wielkości marchewkę pokrojoną w
plasterki i gotuję jeszcze czas jakiś aż marchew będzie o.k.
Łyżkę masła + łyżkę mąki wymieszać razem, dodać trochę sosu żeby
rozrzedzić i hop do gara. Jeszcze jedną łyżkę mąki wymieszać z połową
kubeczka śmietany (18%) i dodać do sosu. Na koniec posiekać bardzo
drobno małą cebulkę i dodać do sosu. Doprawić pieprzem i jeśli trzeba
solą. Jeść.
Ja to podaję z ziemniaczkami i surówką z kiszonej kapusty.
A tak w ogóle to właśnie dziś robiłam taki sos.... hi,hi,hi

Pozdrawiam
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-11-20 19:58:07

Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podudzia czyli potocznie pałki?

Pałeczk u nas są rarytasem zawsze pozadanym, moge robić je codziennie a i tak
sie nie znudzą :D

Mięso myjemy, układamy do miski lub ma plache (zalezy od wielkości, ja kupuje
zawsze nie porąbane) robie marynate z dwóch dużych ząbków czosnku (na 4 pałki)
pieprzu, jarzynki, słodkiej papryki w proszku i oliwy z oliwek. Całosc mieszam
dokładnie, czosnek przecieram przez praske i tą pastą nacieram mięso. Zakryte
folią wstawiam na noc do lodówki.

Pieke z ziemniakami, marchewką, cebulką w naczyniu żaroodpornym. Krótko przed
wyjąciem (tak 15 minut) odkrywam naczynie żeby mieso sie zrumieniło.
Pieke "na oko"

Podaje z warzywami spod pieczenia, z tym sosikiem (wspaniałość) i ew. surówką
z kapusty pekińskiej, cebulki i smietanki plus sól i pieprz.

Z uda robie prawie zawsze pieczeń lub sos cuury ;)

Smacznego :)

1. Data: 2004-11-21 12:27:12

Temat: Re: Indycze podudzia - proszę o przepis
Od: "eddi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "harpia" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> Podudzia czyli potocznie pałki?

W rewanżu podam przepis na udka z kurczaka w jarzynach :

Składniki : udka z kurczaka, 2 - 3 marchewki, 1 średni seler, 1/2 pory, 1-2
ząbki czosnku, olej słonecznikowy, musztarda, jarzynka ,pieprz,

1. marchewkę i seler trzemy na tarce (drobne oczka) , a porę tniemy w
cienkie plasterki, czosnek drobno siekamy ( lub przez praskę )

2. każde udko kładziemy na sporym kawałku ( w kwadracie ) folii aluminiowej
i smarujemy je musztardą, dodajemy czosnku oraz do smaku jarzynki, pieprzu,
a nastepnie utartej marchewki, selera i pory . Na koniec łyżkę oliwy i
zawijamy ostroznie w folii.

3. Tak przygotowane porcje w folii układamy obok siebie na głębszej blaszce
lub w żaroodpornym naczyniu, wkładamy do piekarnika i trzymamy przy temp.
150 st.C do miękkości.( kontrolujemy od czasu do czasu aby nie przypalić.)
Smacznego !

Pozdr. Eddi

1. Data: 2004-11-21 19:50:33

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> W rewanżu podam przepis na udka z kurczaka w jarzynach [...]

Hmmmm bardzo smakowicie brzmi :)
W grudniu spróbuje, po powrocie z Tomic, tam zawsze przed świetami kupujemy
mięso :D
Dzięki i smacznego ;)

Indycze podudzia - prosze o przepis
domowe wędliny
Pizza - proszę o przepis na pizzę, czy to ciasto drożdżowe ?
marchewka z groszkiem
pierniczki z nadzieniem