Infantylizacja, a nie edukacja?

1. Data: 2005-12-08 16:06:44

Temat: Infantylizacja, a nie edukacja?
Od: "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie uważacie, że w szkołach często ma miejsce infantylizacja
wychowanków?

2. Data: 2005-12-08 16:25:50

Temat: Re: Infantylizacja, a nie edukacja?
Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> napisał
w wiadomości news:3092d$43985a10$540a23ed$23588@news.chello.pl...
> Czy nie uważacie, że w szkołach często ma miejsce infantylizacja
> wychowanków?

Co przez to rozumiesz?

3. Data: 2005-12-09 06:53:28

Od: "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "locke" <l...@p...wiggin.com> napisał w wiadomości
> Co przez to rozumiesz?

Zdziecinnienie uczniów, prowadzące do nieumięjętności radzenia sobie w
życiu.

4. Data: 2005-12-09 09:39:44

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Dec 2005 07:53:28 +0100, Przemysław Sobociński napisał(a) w
wiadomości:<news:cd261$439929e1$540a23ed$26714@news.
chello.pl>

> Zdziecinnienie uczniów, prowadzące do nieumięjętności radzenia sobie w
> życiu.

Zauważam zjawisko.

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
zaprasza:

5. Data: 2005-12-09 10:02:31

Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
w wiadomości news:3092d$43985a10$540a23ed$23588@news.chello.pl...
> Czy nie uważacie, że w szkołach często ma miejsce infantylizacja

Wychowanków nie, nauczycieli tak. :)
Traktują uczniów jak dzieci, a nie jak ludzi.
A to co nazywasz infantylizacją wychowanków, to
chyba normalna reakcja obronna młodej istoty, od której
wymaga się zachowań nienaturalnych, nie przystających
do rzeczywistości, grozi jakimiś sankcjami, straszy, że
jak nie będziesz ...., to będziesz .....
Reagują, jak małe pieski na groźną sytuację.
Nauczyły się, że jest to jedyna linia obrony przed
niektórymi nauczycielami.

Pozdrawiam
SZ

6. Data: 2005-12-09 13:36:55

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Użytkownik "locke" <l...@p...wiggin.com> napisał w wiadomości
> >

> Zdziecinnienie uczniów, prowadzące do nieumięjętności radzenia sobie w

Owszem, zauważam problem, ale czy jest on skutkiem jakiejś określonej
polityki oświatowej? To raczej jakiś ogólny trend zaczynający się już w
domu. Obserwuję dzieciaki na co dzień i czasem wydaje mi się, że traktują
one życie jak grę komputerową. Jak coś się nie uda - mam dodatkowe życie i
mogę próbować jeszcze raz. Jest to skutek braku konsekwencji postępowania
dziecka już od najwcześniejszego dzieciństwa. W zasadzie żaden czyn dziecka
nie pociąga za sobą nieodwracalnych (z punktu widzenia dziecka)
konsekwencji. I w ten mechanizm wpisuje się szkoła: te niekończące się
możliwości poprawiania ocen, kontrakty i tym podobne bzdury. Koś taki
wychodząc ze szkoły myśli, że tak będzie zawsze, Że jak zawali w pracy, to w
zasadzie nic takiego - pójdzie do szefa, przeprosi, podpisze może jakiś
kontrakt i będzie OK.

7. Data: 2005-12-09 16:50:40

Od: " " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Żaboklicki <Z...@k...chip.pl> napisał(a):
> Wychowanków nie, nauczycieli tak. :)
> Traktują uczniów jak dzieci, a nie jak ludzi.
> A to co nazywasz infantylizacją wychowanków, to
> chyba normalna reakcja obronna młodej istoty,

Normalna?

>od której
> wymaga się zachowań nienaturalnych,nie przystających
> do rzeczywistości,

Hmmm...a co w tym nienaturalnego, że się egzekwuje coś od tych młodych istot?

>grozi jakimiś sankcjami, straszy, że
> jak nie będziesz ...., to będziesz .....

A jak wygląda grożenie sankcjami i to straszenie? Czy informacja o
konsekwencjach pewnych poczynań ucznia do tego się kwalifikuje?

> Reagują, jak małe pieski na groźną sytuację.

Jak jest powód, to słusznie reagują.

> Nauczyły się, że jest to jedyna linia obrony przed
> niektórymi nauczycielami.
> Pozdrawiam
> SZ

Pozdrawiam
tylko_alfa

8. Data: 2005-12-09 18:14:34

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cd261$439929e1$540a23ed$26714@news.chello.pl Przemysław
Sobociński <p...@o...pl> pisze:

> Zdziecinnienie uczniów, prowadzące do nieumięjętności radzenia sobie w
> życiu.
Odnoszę wrażenie, że jest trochę inaczej. Szkoła nie jest w stanie
przygotować prawidłowo uczniów do radzenia sobie w życiu (mniejsza teraz o
powody), ale natura nie znosi próżni, toteż uczniowie uczą się tej
umiejętności metodą prób i błędów korzystając z przypadkowych (często
fatalnych) wzorców.

Jotte

GMAT
witraże