Re: Internetowe

From: "Greg" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Internetowe
Date: Tue, 2 Sep 2003 14:19:46 +0200

"Rusalka" w wiadomości news:bj209l$jb$1@atlantis.news.tpi.pl napisal(a):

> Unikalnosc - to unikanie, uciekanie, chowanie sie
> Chyba chodzilo Ci o unikatowosc, czyli niepowtarzalnosc. :)))

Az za slownik chwycilem :-)

unikalny (słownik języka polskiego)
przym. Ia 'jedyny w swoim rodzaju; niepowtarzalny, wyjątkowy, unikatowy'

unikalny (słownik wyrazów obcych)
(ros. unikalnyj z łc. unicus 'jedyny') unikatowy.

unikat (słownik języka polskiego)
rz. mnż I, D. -u 'coś niezmiernie rzadko spotykanego, rzecz
niecodzienna, jedyna w swoim rodzaju, niepowtarzalna; osobliwość,
rzadkość'

unikat (słownik wyrazów obcych)
(łc. unicus 'jedyny, nadzwyczajny') coś niezmiernie rzadko spotykanego,
rzecz niecodzienna, nietuzinkowa, jedyna w swoim rodzaju; osobliwość,
rzadkość;

unikatowy niespotykany, rzadki, nietuzinkowy, będący unikatem;
niepowtarzalny.

UNIKAT (słownik trudnych słów)
'coś wyjątkowego, niepowtarzalnego, jedynego w swoim rodzaju; rzadkość,
wyjątkowy okaz': Ta książka jest dziś unikatem, pozostało tylko kilka jej
egzemplarzy. Tygrysy syberyjskie żyjące na wolności to dziś unikaty;
polowanie na nie jest zakazane.
UNIKATOWY 'będący unikatem; wyjątkowy, niepowtarzalny, jedyny w swoim
rodzaju': To unikatowa kolekcja, dlatego trzymam ją zawsze w sejfie
bankowym. Unikatowy park krajobrazowy.
UNIKALNY 'to samo, co unikatowy': Unikalna okazja taniego spędzenia urlopu
nad Morzem Śródziemnym.
łac. unicum 'jedyne'.

unikatowy (słownik języka polskiego)
przym. Ia, to samo co unikalny.

unikać (słownik języka polskiego)
I cz. ndk VIIIa, ~any - uniknąć dk IVa 'starać się ustrzec przed czymś,
uchronić, obronić się przed czymś, być ominiętym, niedotkniętym przez coś'

unikać (słownik języka polskiego)
II cz. ndk VIIIa 'rozmyślnie stronić od kogoś, czegoś, trzymać się z
daleka od kogoś, czegoś, starać się nie stykać z kimś, z czymś'

Tak wiec unikac to unikac, byc unikalnym to byc unikalnym (badz
unikatowym) ;-)

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.